|
הכרמלית. תקלה חמורה מכפי שהעריכו תחילה [צילום: צבי רוגר]
|
|
|
|
|
|
תקלת הכרמלית, הרכבת התחתית של חיפה, חמורה מכפי שחשבו תחילה וייארך זמן רב יותר לתקנה. במקור אמורה היו התיקונים להסתיים לפני חג הפסח.
בשל חשש לתקלה עתידית, זומנו מומחים חיצוניים מ"מכון המתכות הישראלי בטכניון" על-מנת למסור חוות דעת מקצועית הנוגעת לתקינות הכבל עליו נעה הכרמלית ולהמשך נסיעתה של הכרמלית. מומחי הטכניון קבעו כי יש להשבית באופן מיידי את תנועת הכרמלית. למקום הוזעק מומחה של החברה השוויצרית שייצרה את הכבל, אשר הגיע לחיפה בתוך 24 שעות.
אורך הכבל עליו נעה הכרמלית הוא כ-2,000 מטרים וקוטרו 57 מ"מ. זהו כבל ייחודי המיוצר בשוויץ באמות-מידה גבוהות במיוחד, והוא מורכב מצמות פלדה שזורות השוקלות 28 טון. מדי יום, טרם פתיחתה לנוסעים, מקיימת הנהלת הכרמלית נסיעת מבחן כאמצעי מקדם בטיחות.
בהחלטה משותפת עם צוות מומחים משוויץ הוחלט כאמור על החלפת הכבל, בפעם הראשונה מאז נפתחה הכרמלית לפני 56 שנים. מפאת גודלו ומשקלו לא ניתן להטיס אותו לישראל והפעולה להבאתו ארצה תימשך מספר חודשים.
ראש עיריית חיפה,
יונה יהב, התנצל בפני התיירים ותושבי העיר אשר לא יזכו ליהנות מנסיעה ברכבת התחתית היחידה בישראל, הנחשבת לאטרקציה תיירותית. "חיפה מלאה באטרקציות נפלאות בחופשת הפסח, ואני בטוח כי החוויה בפסטיבל הצגות הילדים, באירועי החוצות וב'מדעטק' לא תפצה על כך", דבריו.