הזמנים משתנים, כיום האינטרנט תופס מקום יותר ויותר מרכזי בחיינו וכמדיה דרכה אנו צורכים מידע. עם השינויים הללו באים שינויים באסטרטגיות שיווקיות לכל תחום. אם פעם המדיה המרכזית בה מפרסמים היו בוחרים לקדם עצמם הייתה הטלוויזיה, כיום שיווק אונליין תופס מקום מכובד יותר.
עם הגדילה העצומה והמתמשכת של העולם הווירטואלי, הכרחי הדבר, גם עבור משרד עורכי דין לשווק עצמו דרך האינטרנט. אם פעם עורכי דין של תאונות היו רצים אחר אמבולנסים כדי למצוא ולקבל בלעדיות על לקוחות, היום משרד עורכי דין מתכנן אסטרטגיה שיווקית אונליין מדוייקת.
הרעיון הבסיסי מאחורי שיווק משרד עורכי דין ברשת הוא להתמקם היכן שהצפי לרווח הוא הגבוה ביותר. על-פי סקרים ומחקרים שנעשו בתחום, 73% מכל הבוגרים הישראלים משתמשים ברשת האינטרנט באופן יומיומי. עם הנתון הזה מתבקש לקבוע כי משרד עורכי דין שלא משתמש ברשת האינטרנט על-מנת לשווק ולקדם את עצמו ואת מאגר לקוחותיו מפסיד פלחי שוק עצומים.
חישבו לאיזה שוק משרד עורכי הדין שלכם מכוון. לאחר מכן התבוננו במספרים והסיקו את המסקנות המתבקשות.
88% מהאנשים בגילאי 29-18 גולשים ברשת באופן קבוע;
84% מהאנשים בגילאי 49-30 גולשים ברשת באופן קבוע;
71% מהאנשים בגילאי 64-50 גולשים ברשת באופן קבוע;
86% מהבוגרים בעלי הכנסה חודשית ממוצעת של בין 15,000-10,000 שקלים גולשים ברשת;
90% מהבוגרים בעלי הכנסה חודשית מעל 15,000 שקלים גולשים ברשת.
השימוש הנרחב ברשת הפך את האפשרות להגיע לתודעה של ציבור גדול אפשרית יותר מתמיד. ומאפשר למתג כל משרד עורכי דין כאמין וכבעל מוניטין רחב.
משרד עורכי דין תמיד צריך להתאים עצמו לרוח התקופה. בעולמנו כיום, כאשר אזרח מן השורה מחפש משרד עורכי דין המתמחה בתאונות הוא לא פונה יותר לספר הטלפונים או ללוח בעלי המקצוע בעיתון. הוא פונה למנועי חיפוש כמו יאהו וגוגל. אלא אם כן אותו משרד עורכי דין ידורג היטב על-ידי מנועי חיפוש או יבצעו עבורו מסע פרסום מתוכנן היטב ברחבי האינטרנט, הוא לא יצליח להשיג יותר מדי לקוחות.
אפילו אם אותו אזרח לא מחפש אחר עורך דין לענייני תאונות אלא הוא פשוט גולש ותר אחר מידע בנוגע לפציעות, תאונות וחוקים רלוונטיים; עדיין משרד עורכי דין יכול להיות בולט בזכות שיטות שיווק אינטרנטיות אחרות כמו שיווק ופרסום מאמרים רלוונטיים, הקמת בלוג בנושא התמחות המשרד. שיטות אלו יאפשרו למשרד עורכי דין לבנות מוניטין אינטרנטי יציב שישמש לאחר מכן.
יתרון גדול נוסף דרך שיווק באינטרנט הוא שזוהי הדרך הזולה ביותר עבור משרד עורכי דין להגיע לקהל לקוחותיו. בניית אתר היא הוצאה חד-פעמית, שיווק מאמרים וכתיבת בלוגים היא חינמית, ואחסון אתר הוא זול מאוד בימינו. למעשה, גם שיווק באינטרנט דרך מודעות ממומנות יכול להיות זול הרבה יותר מפרסום במדיות אחרות.
השורה התחתונה היא זו: אם משרד עורכי דין מחפש תוצאות מהירות והחזר השקעה גבוה, הוא ימצא את מבוקשו בפרסום דרך האינטרנט.
לכו ואתרו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם היכן שהוא מסתובב!