ההסתדרות הפכה לארגון היציג בקרב עובדי "דין שיווק וקליה", בעלת המותגים 'ששון הקולה', 'הקולה מבגדד' ו'שקדיה'. כך הודיע (יום ד', 1.7.15) ארגון העובדים.
לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, הודיע למנכ"ל החברה יגאל אלל, כי למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג.
חברת "דין שיווק וקליה" כוללת כ-50 דוכנים בתוך סניפי רשתות שיווק, ונמכרים בהם בעיקר פירות יבשים, פיצוחים, תבלינים וכד'. בכל דוכן עובדים בין שניים לשבעה עובדים, וסך הכל כ-200 עובדים ברחבי הארץ. בבעלות החברה מותגים מוכרים כגון שקדיה, ששון הקולה, הקולה מבגדד ונופת דגן.
הליך ההתארגנות החל עם פנייתם של מספר עובדי "דין שיווק וקליה" להסתדרות במרחב עמקים צפוני במטרה להקים ועד עובדים ולהביא לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי. בין היתר, העובדים מוחים על יחס משפיל שהם מקבלים מצד ההנהלה ועל פגיעה בתנאי השכר שלהם. בשבועות האחרונים הצטרפו לחבריהם מהצפון עובדים רבים מהדוכנים השונים בארץ וביקשו גם הם להתארגן בהסתדרות.
רצונם של העובדים להתאגד נתקל בקשיים רבים מצד החברה. לדברי ההסתדרות, נציגי "דין שיווק וקליה" איימו והזהירו חלק מהם פן יחתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות, והרחיקו בברוטאליות את נציגי האיגוד המקצועי מדוכני המכירה. במקביל, הנהלת החברה הודיעה לחבר ועד הפעולה מרדכי גולן כי החליטה לפטרו, כשברקע פעילותו לארגון העובדים בוועד.
במכתב חריף שנשלח לחברה מטעם רן אגוזי, היועץ המשפטי של ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, הביעה ההסתדרות את התנגדותה לזימונו של גולן לשימוע לפני פיטורים ולניסיונותיה הלא חוקיים לסכל את הקמת הוועד.