יושב-ראש ועדת הכלכלה, ח"כ
איתן כבל, סירב לאשר סעיף שקיפות המחייב לפרסם לציבור באתר
משרד התחבורה מידע על הפרות שהפרו מפעילי רכבות - קלות וכבדות, בטענה כי מדובר ב"שיימינג", אך חייב את החברות להגיש את רשימת ההפרות לוועדה על בסיס שנתי. עם זאת, לא קיבל כבל את העובדה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לקנוס את המפרים, ודרש להעביר לוועדה בהקדם תיקון לחוק שיאפשר הטלת עיצומים כספיים, כפי שדרש איתי חיים, מנכ"ל "תחבורה בדרך שלנו", ארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
מדובר בהפרות לתיקון לתקנות מסילות הברזל הקובע כי החובה על מפעילי תחבורה ציבורית להעביר מידע למרכז ארצי לתחבורה על מועדי נסיעה ועוד תחול גם על מפעילי הרכבות. זאת על-מנת שמרכז המידע הארצי לתחבורה ציבורית יכלול מידע גם על קווי הרכבות ומידע על שילוב בין קווי האוטובוסים לרכבת.
ח"כ
דב חנין (הרשימה המשותפת) סיפר שכדי למצוא מידע על תחבורה ציבורית הוא עושה שימוש במפות גוגל או באפליקציות, והציע לייעל את מסירת המידע באמצעות הנגשתו בכל האמצעים. מנהל אגף בכיר רכבות במשרד התחבורה, משה אמסלם, אמר כי זה כבר קורה. "אנחנו מכניסים את כל המידע למקום אחד וכל מפתח אפליקציה יכול להשתמש בו", אמר. הוא אף ציין כי המידע מצוי גם במוקד הטלפוני הארצי, שבו מתקבלות 350 אלף שיחות בחודש.
נציגת עמותת סיכוי, מורן אביב, אמרה כי חשוב להנגיש את המידע גם בשפה הערבית. לדבריה, ברכבת אין הנגשה אחידה בערבית ובתחנות האוטובוסים יש שילוט רק בעברית. ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) הוסיף כי כיום יש טעויות כתיב מביכות וגם טעויות רבות המציגות את שמות המקומות בתעתיק העברי שלהם. הוא ביקש כי תיעשה עבודה מקצועית בעניין. אתמול התחייבה בכנסת נציגת משרד התחבורה להשלמת שילוב השפה הערבית בשילוט ובכריזה.
הוועדה קבעה כי התקנות שאושרו ייכנסו לתוקף בעוד כחצי שנה.