|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

החלטות אנאפוליס אינן תקפות

הסיכום בין שלושת הברווזים הצולעים - אולמרט, בוש ואבו מאזן - איננו יצוק יותר מאשר עופרת יצוקה מכונת התקשורת עדיין לא הפנימה שהבחירות הסתיימו, העם בחר בממשלה אחרת, בדרך אחרת ובמנהיגות אחרת
05/04/2009  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שלום להסכם אנאפוליס [צילום: AP]

מהומה רבתי מתעוררת בציפי-תקשורת עקב דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן אודות ועידת אנאפוליס. ועידת אנאפוליס, אותה נפיחה אחרונה שנפח הנשיא בוש בתהליך ה"שלום" בכיכובן של שתי נשות הדיפלומטיה, ציפי וקונדי, ניסתה בפעם המי יודע כמה לשכנע את ישראל להתאבד, ואת הערבים להמתין בסבלנות להתאבדות מבלי לדחוק את הקץ. על אוהל המחאה שהקים אל"מ (במיל.) יהואר גל מול משרד ראש הממשלה נאמר: ועידת אנאפוליס, כל הארץ שדרות. ואכן תוך מספר חודשים שליש מן הארץ הפכה לשדרות, דהיינו מטווח טילים, ומבצע 'עופרת נוזלית' הפך מחויב המציאות.

מה בדיוק הוחלט בוועידת אנאפוליס?

הנה עיקרי הדברים שסוכמו בין שלושת הקודקודים, עבאס, אולמרט ובוש:

1. הסכמה ששפיכות דמים היא דבר רע.
2. נחישות להביא שלום, המבוסס על חופש, ביטחון, צדק, כבוד, הערכה, הכרה הדדית, פיתוח תרבות של שלילת האלימות, והתעמתות עם טרור, אם מצד ישראל, או הצד הפלשתיני.
3. קידום המטרה של פתרון שתי המדינות ישראל ופלשתין החיות בשכנות טובה. התחייבות למשא-ומתן אמיתי, שיסכם את כל בעיות הליבה, ללא יוצא מן הכלל, עד סוף 2008.
4. פגישות דו-שבועיות לקידום כל האמור לעיל.
5. יישום של כל ההתחייבויות על-פי מפת הדרכים של 2003.
6. מינוי מוסכם של ארצות הברית כשופט יחיד של יישום ההתחייבויות.

כמו כל סיכום יש להתייחס לגופם של הדוברים ולגופו של עניין נתחיל בדוברים. בוש סיים את כהונתו, ארצות הברית בחרה באיש שהוא ההפך הגמור מבוש.

עבאס הלא הוא אבו מאזן, הוא יושב-ראש המפלגה שהובסה בבחירות לרשות אותה הוא מתיימר לייצג, ואף הושלכה החוצה פיזית מן השטח היחיד שתחת שליטתה הבלעדית. כהונתו הסתיימה למעשה בינואר 2009. אולמרט היה לברווז צולע מבחינה פוליטית, הושלך ממפלגתו, וסיים כהונתו בבושת פנים עם כתב אישום בעוון שחיתות רבתי. אם אלו האנשים, תוקף החלטותיהם מוטל בספק.

ועתה לגופם של דברים.

  • שפיכות הדמים נמשכת, בכל מקום בו מצוי ערבי חמוש, ואפילו במכוש, יש ניסיון רצח של יהודי, גם אם הוא ילד ארוך פאות. אם הוא חמוש בטילים, חזקה עליהם שלא יחלידו על הכנים.
  • אין שום סימנים של התעמתות עם הטרור, לא בצד הישראלי, המתחזק את מדינת הטרור בעזה ואת ארגוני הטרור של הארגון לשחרור פלשתין, ולא בצד הערבי, הנוקט בטרור כמדיניות. מבחינת שלילת האלימות וההסתה לאלימות, גם הרשות הפלשתינית וגם המפלגה המנצחת בבחירות, חמאס, הולכות ומקצינות את ההסתה, כולל הסתה אישית כנגד שר החוץ של מדינת ישראל.
  • הפיתרון של שתי מדינות לשני עמים כבר קיים, אך איננו מקודם. בין המדינות, האחת שרובה יהודית, והשנייה שרובה פלשתינית וכולה ערבית-מוסלמית, ישנו גבול ברור, השקע הסורי-אפריקני, ואף על-פי כן, הפתרון הנראה היטב אפילו מן הירח, איננו מיושם.
  • הפגישות הדו-שבועיות אכן קוימו, אבל באורח חד-צדדי. באופן מוזר ביותר נמנע ראש ממשלת ישראל לנסוע שמונה קילומטרים אל עמיתו מחמוד עבאס היושב בטח בצפון ירושלים, מערבית לכוכב יעקב.
  • מפת הדרכים של הנשיא בוש, שהיא העתק-הדבק של תוכנית אדוניו הסעודים, הוכיחה עצמה על פני שש שנים כתוכנית לא ישימה. הדד-ליין ליישומה עד סוף שנת 2008 פקע. על כן סעיף זה ריק מתוכן.
  • מינוי השופט האמריקני איננו מקובל על מרבית העולם, לא הערבי, לא הרוסי, ולא האירופי. על כן הסיכום בין שלושת הברווזים הצולעים איננו יצוק יותר מאשר עופרת יצוקה ושחרורו הקרוב של גלעד שליט.

איפה השבויים בהסכם?

דבר לא נאמר בסיכומים הללו אודות החטוף גלעד שליט והעצור יונתן פולארד. שתיקה מהדהדת, שתיקת הכבשים, מורך רוח וצחנת הפחד, זה איכות היחס לשבויי ישראל.

האם היה מישהו מקבל תוכנית ריפוי לסרטן שכל אחד ממרכיביה הוכח ככישלון חרוץ?
האם להתייחס ברצינות לסיכומיו של ראש ממשלה שאיננו עושה דבר לשחרר את שבוייו?
האם ייפלא ששר החוץ החדש של ישראל יבטל מכל וכל את סיכומי ועידת אנאפוליס?

מסתבר שכן. מכונת התקשורת המשומנת שהציבה את ציפי לבני כדגל לפני המחנה מזדעזעת מאמירה של יהודי המסרב לקבל תוכנית טיפול כושלת המבוססת כולה על הנחות יסוד שגויות והפקרות לשמה. מכונת התקשורת עדיין לא הפנימה שהבחירות הסתיימו, העם בחר בממשלה אחרת, בדרך אחרת ובמנהיגות אחרת.

אינני חסיד גדול של ליברמן, אבל אם נשווה לקודמתו, או לשר החוץ המיתולוגי שמעון פרס, הרי ליברמן הוא משב רוח רעננה של התאמה בין המציאות האמיתית למדיניות.

המתעניין יוכל לעיין בפניני הלשון האנגלית המצורפים בהמשך.

Joint Israeli-Palestinian Declaration at Annapolis, November 27, 2007
"The representatives of the government of the state of Israel and the Palestinian Liberation Organization, represented respectively by Prime Minister Ehud Olmert and President Mahmoud Abbas, in his capacity as chairman of the PLO executive committee and president of the Palestinian Authority, have convened in Annapolis, Maryland, under the auspices of President George W. Bush of the United States of America, and with the support of the participants of this international conference having concluded the following joint understanding:
"We express our determination to bring an end to bloodshed, suffering and decades of conflict between our peoples; to usher in a new era of peace, based on freedom, security, justice, dignity, respect and mutual recognition; to propagate a culture of peace and nonviolence; to confront terrorism and incitement, whether committed by Palestinians or Israelis."
"In furtherance of the goal of two states, Israel and Palestine, living side by side in peace and security, we agree to immediately launch good-faith bilateral [negotiations] in order to conclude a peace treaty resolving all outstanding issues, including all core issues without exception, as specified in previous agreements.
"We agree to engage in vigorous, ongoing and continuous negotiations and shall make every effort to conclude an agreement before the end of 2008."
"For this purpose, a steering committee led jointly be the head of the delegation of each party will meet continuously as agreed.
"The steering committee will develop a joint work plan and establish and oversee the work of negotiations teams to address all issues, to be headed by one lead representative from each party.
"The first session of the steering committee will be held on 12 December, 2007.
"President Abbas and Prime Minister Olmert will continue to meet on a biweekly basis to follow up the negotiations in order to offer all necessary assistance for their advancement.
"The parties also commit to immediately implement their respective obligations under the performance-based road map to a permanent two-state solution to the Israeli-Palestinian conflict issued by the Quartet on 30 April, 2003" - this is called the road map - "and agree to form an American, Palestinian and Israeli mechanism led by the United States to follow up on the implementation of the road map.
"The parties further commit to continue the implementation of the ongoing obligations of the road map until they reach a peace treaty. The United States will monitor and judge the fulfillment of the commitment of both sides of the road map.
"Unless otherwise agreed by the parties, implementation of the future peace treaty will be subject to the implementation of the road map, as judged by the United States."

תאריך:  05/04/2009   |   עודכן:  05/04/2009
ד"ר יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החלטות אנאפוליס אינן תקפות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר רון בריימן
5/04/09 20:33
2
מטאטא
5/04/09 21:21
 
דר יובל
6/04/09 19:01
3
הניה
5/04/09 21:48
4
אבנר צפוני
6/04/09 00:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח בפתח. אירוע אנושי מחונן, שעניינו עבדות וחירות, על מובניהם השונים וארוע היסטורי שנוי במחלוקת.
05/04/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
שנים הרגילה העלית הישראלית את מנהיגי העולם, שהיא מיטיבה לזחול וללקק, ואין גבול לשפלותה. העלית הישראלית תעשה הכל על-מנת לרצות את הגוי, ולרקוד בפניו ריקודי מה-יפית. ואלה, כביכול, פאר הצברים, יפי הבלורית, שנועדו להיות אחרים וטובים מהיהודים בגולה. ואכן, הם זקופים, מתחת לשולחן - כיוון שהרבה מאוד כסף זר מרגיעם ומאלפם.
05/04/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
מי שחושב שב-1977 היה מהפך אינו אלא טועה. מי שחושב שבשנים שלאחר מכן שלט הליכוד חי בטעות. בספרי ההיסטוריה ייכתב כי אחרי גוויעתה של מפא"י ההיסטורית "בימים ההם אין מלך בישראל". לא מלך וגם לא ראש ממשלה, אם במושגים הללו אנחנו מתכוונים למישהו השולט על הנעשה במדינה ופותר את בעיותיה הפנימיות והחיצוניות.
05/04/2009  |  זאב גלילי  |   מאמרים
חג הפסח מבשר לנו את האביב ואת ימי החופש הראשונים בו. כמו בכל חופשה, מגיעים גם הפקקים, התנועה, העומסים בחיק הטבע, הלחץ והעצבים. כולנו רוצים להגיע לטבע, לעצור את החיים לכמה שעות וליהנות משמש נעימה, פרחים מרהיבים ולעשות פיקניק במקום פסטורלי ומקסים.
05/04/2009  |  עופר הירש  |   מאמרים
ב"מקור ראשון" (3.4.09) מובא סיפור של צעיר ערבי-ישראלי אשר בעת טיול לחו"ל, בשהותו במצרים, נכנס לאוטובוס וביקש מהנהג שיוריד אותו בתחנה הקרובה.
05/04/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
המחבלת שנורתה - ישראלית בת 16  /  יואב יצחק
נתניהו: רואה בחומרה רבה את הפיגוע   /  איציק וולף
בבת עין לא מבקשים נקמה  /  איציק וולף
מוסר, מוסר כפול, מוסר השכל (חלק ב')  /  מרטין שרמן
עונשי הרתעה  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
חוקי אבל מזיק   /  מרדכי קידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il