"איני מתערב ב"סל הבריאות" אבל תרופות מצילות חיים שלא ייכנסו לסל, ייכללו במסגרת הביטוחים המשלימים בקופות החולים. תרופות מצילות חיים ייכנסו בשב"ן ומי שמתחת לקו העוני יקבל שב"ן חינם בעניין זה" - כך אמר (ד', 28.10.15) שר הבריאות,
יעקב ליצמן, בוועדה לפניות הציבור עם קבלת דוח קבילות הציבור לחוק ביטוח הבריאות.
ליצמן טיפל ב-13 אלף פניות מהציבור
שר הבריאות אמר בוועדה כי מאז כניסתו לתפקיד טיפל כבר ב-13,000 פניות ציבור. "שיא כל הזמנים", אמר השר. השר הציע לקבוע נוהל שדוחות פניות הציבור של כל משרדי הממשלה, יוגשו אחת לשנה בוועדה לפניות הציבור. "בטוחני כי זה יחייב את המשרדים לזרז את הטיפול בפניות הציבור", הבהיר.
יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר, שיבח את השר ליצמן "הציבור מכיר את הרב ליצמן כשר הבריאות אבל אנחנו יודעים שרוב זמנך אתה השר לענייני פניות הציבור". ובירך על עבודת הנציבה: "מתוך 900 הפניות לוועדה בחודשים האחרונים, הכבדות ביותר הופנו אל הנציבה שהצליחה להגיע להבנה עם הקופות. מקווה שיבוא יום וכל נציבי פניות הציבור יצליחו להשפיע כך".
עוד אמר כי יבחן "חקיקה להאחדת סמכויות לנציבי פניות הציבור ולקביעת זמן מוגבל למתן תשובות גם לקופות החולים". השר ליצמן העיר כי יצטרף לבחינת הנושא.
בקרוב - פתרון לבעיית החוק הסיעודי במעבר בין הקופות
לבקשת היו"ר ח"כ אייכלר, הבטיח השר לפתור גם את בעיית הביטוח הסיעודי בעת מעבר החולה מקופה לקופה. "הדבר ייעשה במסגרת הרפורמה בביטוח הסעודי", אמר השר. הוא הוסיף כי בכוונתו "להביא תוך שנה את חוק הסיעוד הממלכתי כחלק מההסכם הקואליציוני". עוד אמר כי "הדוח הבא של קבילות הציבור יכלול פרק נפרד לבריאות הנפש".
עיקר התלונות על - שירותי חרום ובדיקות CT ו-PET CT
הד"ר אסתר בן חיים, נציבת קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות פנתה ליו"ר הוועדה אייכלר: בשנים ב-2013-14 טיפלנו במעל 20,000 פניות. כל התלונות שנמצאו מוצדקות נפתרו. ב-47% מהפניות אנחנו עוזרים לפונה גם אם תלונתו לא נמצאה מוצדקת.
הנתח הארי הוא לכללית עם 39%, שהיא גם הקופה הגדולה ביותר עם 52% מהציבור ולאחריה מכבי, מאוחדת ולאומית. עם זאת אחוז הקבילות המוצדקות הנמוך ביותר הוא נגד הכללית עם 27% ב-2013 ו- 25% ב-2014".
הנציבה בן חיים הוסיפה כי כי " בשל בעיות התקציב הקופות מקשיחות מאוד עמדות ביחס לשירותי הסל, שירותי חרום ודימות CTלעומת "MRI. עוד אמרה כי "העובדה שאין פריסה מספיקה של הקופות במוקדי חרום מגבירה פניות למיון. הקופות הקשיחו מאוד את המענה ונסמכות מאוד על החוק".