|
הפירמידות יישארו מיותמות [צילום: AP /Amr Nabil]
|
|
|
|
|
משבר התיירות במצרים בעקבות התרסקות המטוס. מצרים השקיעה בשנה שעברה מיליוני דולרים בפרסומות לפירמידות העתיקות ולאתרי נופש שטופי שמש על אוטובוסים בלונדון ובשלטי חוצות בניו-יורק כדי להחיות את תעשיית התיירות שלה, החיונית לכלכלת המדינה, אך נראה כי המאמצים עלולים כעת להתרסק ביחד עם המטוס, שייתכן כי הופל על-ידי ארגון הטרור דאעש.
מבקרים זרים נרתעו מלהגיע למדינה בעקבות שנים של תהפוכות על-רקע "האביב הערבי", ונראה כי הנזק שנוצר כעת בעקבות ההתרסקות, גם אם יתברר בסופו של דבר כי הוא לא הופל באירוע טרור, כבר נעשה.
רוסיה אסרה על חברות תעופה לטוס למצרים, ואילו חברות תעופה בבריטניה נאלצו להפסיק טיסות לשארם א-שייח', ששתי המדינות פעלו להביא אלפי נוסעים תקועים בחזרה למדינותיהם. צרפת הפסיקה גם היא את הטיסות, בעוד שהולנד וגרמניה קראו לאזרחיהן להתרחק מהאזור. מצרים השעתה קמפיין פרסומי של 68 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים שהוענק למשרד הפרסום ג' וולטר ת'ומפסון בניו-יורק וביטלה אירועים להשקתו, על-פי אחמד חמדי, סגן נשיא הרשות לקידום התיירות במצרים.
אסון המטוס הוא מכה קשה לנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ומאמציו לתקן את התדמית ואת כלכלת מצרים שספגו מכה קשה בעקבות התסיסה הפוליטית, הפרת זכויות אדם לכאורה ואלימות אנשי ג'יהאד. מבקריו מאשימים אותו בחוסר יציבות בעקבות התקיפה המתמשכת על יריבים איסלאמיים שהותירה מאות הרוגים וכלאה אלפים.
התיירות הייתה אמורה להיות חלק מרכזי במהפך. הענף הכניס 7.4 מיליארד דולר במטבע זר למדינה בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 ביוני, על-פי נתוני הבנק המרכזי של המדינה. מספר המבקרים, שאמנם נותר נמוך מהשיא של 2010 - אז הגיעו למדינה 14 מיליון תיירים - החל להתאושש, עם הגעתם של קרוב ל-10 מיליון תיירים בשנת 2014.