קבוצת הבנקאות הבינלאומית סיטיגרופ מעניקה בונוסים למנהלים בה רק אם עומדים בכל הקריטריונים שנקבעו לשיפור הבקרה הפנימית. כך מספר (יום ה', 7.1.16) המבקר הפנימי הראשי של הקבוצה, מארק קרוואן, בכינוס השנתי של איגוד המבקרים הפנימיים IIA ישראל. בשנה שעברה הוציאה הביקורת הפנימית בקבוצה - המעסיקה 250,000 עובדים - למעלה מ-1,000 דוחות שעסקו ב-4,000 נושאים.
בהתייחסו לאתגרים העומדים בפני ביקורת פנימית בארגונים בינלאומיים (תחת קרוואן עובדים 2,100 מבקרים המוצבים ב-99 מדינות ומטפלים בשלוחות ב-160 מדינות) אמר קרוואן, שאחד המרכזיים בהם הוא הצורך לשמור על אחידות בבקרה לצד עמידה ברגולציה השונה ממקום למקום. "אנחנו צריכים אחידות בהכשרה, טכנולוגיה ברמה גבוהה ומתודולוגיה סדורה", אמר וציין שהביקורת מבקשת לוודא שהשלוחה המקומית עומדת הן בכללים המקומיים והן מבחינת הפדרל ריזרב האמריקני.
העולם הדיגיטלי, המשיך קרוואן, הופך את הביקורת הפנימית הן לקלה יותר והן לקשה יותר. מהירות השינוי בתחום זה מחייבת את המבקרים הפנימיים לקחת סיכונים, ממש כמו העסק עצמו, והם אינם יכולים ללמוד בנחת את ההתפתחויות כפי שעשו בעבר. מצד שני, הדגיש, כיום ניתן לבצע את הביקורת תוך כדי התהליכים עצמם וכך היא יעילה יותר.
בתשובה לשאלה מהם שלושת העקרונות החיוניים לביקורת פנימית, אמר קרוואן שהראשון הוא הכישרון ונכונות לקחת סיכון ולתת לאנשים יותר אחריות; "הם אך פעם לא מאכזבים אתכם". השני הוא נכונות של המבקרים לעמוד על שלהם, להיות הוגנים אך תקיפים. שני אלו, סיים קרוואן, יובילו לעקרון היסוד השלישי: קבלת אמונם של ההנהלה והמבוקרים.
סמנכ"ל
בנק לאומי ומבקר הפנים הראשי שלו, ששון מרדכי, אמר גם הוא, שיש צורך במדיניות המכילה את העקרונות המרכזיים החלים על השלוחות בחו"ל. המבקרים המקומיים מקבלים את אישורו של בנק לאומי בישראל ומקבלים את מערכות המחשוב של הבנק, הוסיף. לצד זאת, קיים סיכון בדמות הרגולציה השונה בין המדינות, כאשר במקביל - החוק האמריקני חל גם על בנק לאומי בישראל בשל קיומה של שלוחתו בארה"ב.
מרדכי טען, כי הסתבכותו של בנק לאומי בפרשת העלמות המס בארה"ב (שעלתה לו בקנסות של מאות מיליוני דולרים), נבעה מכך שהוחלה עליו חקיקה אמריקנית שהבנק לא היה מודע לכך שהיא חלה עליו. הוא לא הסביר, כיצד אירע שהבנק לא ידע על חקיקה כה מרחיקת לכת בהשלכותיה.
לדברי מרדכי, חשוב שהביקורת הפנימית תדע לתת לגופים המבוקרים ערך מוסף בכל דוח שהיא מפרסמת, דבר שיתרום לקבלת הביקורת ויתרום לחיזוק סביבת הבקרה של הארגון. עוד אמר כי העולם הדיגיטלי מחייב את הביקורת הפנימית לעבוד מהר בהרבה ולחשוב כל העת על הסיכונים החדשים ועל הדרך להתמודד איתם, כמו גם על ביצוע טוב יותר ויעיל יותר של העבודה המסורתית.
הכלים הממוחשבים מאפשרים סריקת רוחב ולא רק סריקה של מדגמים, הוסיף מרדכי, וכך מקבל הארגון תמונה רחבה בהרבה. עוד עמד על הצורך לבצע יותר ביקורות פתע ולהפעיל יותר חשיבה ויצירתיות בביקורת, ועל החובה לבצע הכל במהירות המתאימה לעידן הדיגיטלי.
המבקרת הפנימית הראשית של הבנק הבינלאומי, יעל רונן, אמרה שהדבר החשוב ביותר הוא להחדיר בחטיבת הביקורת הפנימית את חשיבות המקצוענות - משום שהדבר חיוני לקבלת ההערכה של העומדים מולו. עוד אמרה כי אנשי הביקורת חייבים להתעדכן כל העת.