שוב דחייה בהטמעת התשלום בערך הצבור בתחבורה הציבורית. במהלך דיון בוועדה לפניות הציבור (יום ב', 11.1.16), התברר כי בניגוד להתחייבות שנתן לפני חצי שנה
משרד התחבורה לארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל "תחבורה בדרך שלנו" להשלים את הנושא עד אפריל 2016, צפויה הסחבת להימשך עד ינואר 2017.
מנכ"ל הארגון, איתי חיים, אמר: "כל עיכוב צפוי לעכב את המעבר לשלב הבא של רפורמת המטרופולינים. אגב, לא מסבירים מספיק. נשאלנו ועניינו שניתן להשתמש בערך הצבור לטעינת מינויים של הרפורמה".
מנהל אגף כלכלה ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, רן שדמי, הבהיר את עמדת משרד התחבורה: "על-פי צו המפקח על התעבורה תחול חובה על כל החברות לכבד ערך צבור עד 1 בינואר 2017. אנחנו לא עושים הנחות לאיש. בחלק מן החברות הוא מכובד, ואנחנו מקווים שזה יקרה הרבה לפני - ברהט (חברת גלים) ובצפון הנגב (
חברת דן בדרום) זה יתחיל בפברואר, ובקווים העירוניים של באר שבע בספטמבר. ערך צבור יונהג גם בקווי אשדוד-נתניה, וברכבת ישראל יתחיל הערך הצבור בחודש יוני השנה. אשר לרכבת הקלה בירושלים - זה מתעכב מסיבות מקצועיות ומשפטיות שאינן קשורות לבוררות של המדינה מול סיטיפס. בביתר עילית, שבה אמור הזכיין להתחלף בתחילת 2017 יש מערכות כרטוס ישנות שגם אותן יהיה צורך להחליף,.
הנפגעים העיקריים הם תושבי ירושלים, שסובלים מכך שמערכות הכרטוס המיושנות של סיטיפס, אינן מכבדות ערך צבור, מה שמונע גם מאגד לכבד את הערך הצבור. אחד הפונים לוועדה אמר: "למה צריך לחכות שנים בשביל החלפה של מכונות תיקוף. הרפיון מול הזכיין של הרכבת הקלה וחברות הסעה, גורם לאפליה בין משתמשי התחבורה הציבורית".
נציגת אגד אמרה: "מ-4 בדצמבר 2015 אנחנו מכבדים את הערך הצבור. בקו 402 למשל כ-14% מהנוסעים השתמשו בינואר בערך צבור". הדוברת העריכה כי החלפת כ-3,000 מכונות הכרטוס תארך כשנה, ועוררה כעס מצד המשתתפים שתבעו לזרז את ההחלפה.
יושב-ראש הוועדה, ח"כ
ישראל אייכלר, אמר: "הנוסעים הפכו לבני ערובה של המכונות. צריך להפריד בין הבוררויות מול סיטיפס להחלפת המכונות". לנוסע שאמר כי נוסעים מעוכבים בגלל תקלות במכונות של אגד, אמר כי אם המכונות נתקעות אין לעכב את הנוסעים ושעל אגד להעמיד פקחים מטעמו.