|
שר התחבורה כ"ץ הכריז כי הרכבת הקלה בבאר שבע, שבקרוב יתחילו בהקמתה, תיקרא "רכבת דנילוביץ'". לדבריו, קרא לרכבת על-שם ראש העירייה רוביק דנילוביץ', משום שהוא היוזם שלה.
|
|
|
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה (יום ג', 12.1.16) את גורמי המקצוע לפנות לצה"ל ולמצוא חלופות מיידיות לגודש החיילים בתחנה המרכזית בבאר שבע, על-ידי הקמת מערך הסעות בלתי מוגבל לבסיסים מתחנת הרכבת בלהבים, שבה יש מעל מאה מקומות חניה.
בישיבת עבודה שקיים בעיר עם ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בעיר, אמר שעל הצבא להסיט את החיילים לכיוון התחנה בלהבים, שכן בתחנה המרכזית בבאר שבע אין מקום להכיל כמות נוספת של אוטובוסים.
כ"ץ: "נוחיותם של חיילי צה"ל כל הזמן לנגד עינינו. בלתי סביר שהם יגיעו לבסיס בדוחק ובעומס כפי שאנחנו רואים שקורה בבאר שבע. לכן הנחיתי לטפל בכך מיידית בתיאום עם צה"ל ולוודא שיש מספר גדול של אוטובוסים בתחנת להבים שיקחו את החיילים לבסיסים". ראש העירייה דנילוביץ׳ אמר: ״המצב כפי שהוא היום מסכן את החיילים בטיחותית וביטחונית, ויש למצוא פתרון ראוי בדחיפות".
בתוך כך, יושב-ראש ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, פנה (יום ג', 12.1.16) לשר כ"ץ, בבקשה לטפל בדחיפות בקווי התחבורה האיטיים בקווי שדרות-באר שבע ושדרות-ירושלים, ובתדירותם הנמוכה, בעקבות תלונות תושבים.
לדבריו, "לתחבורה הציבורית ערך חברתי ראשון במעלה. זהו מקדם שוויון גדול ומשמעותי שבאמצעותו ניתן לצמצם פערים ולהשוות הזדמנויות לתעסוקה ולהשכלה, להפחית זיהום אוויר ולחסוך זמן ועלויות למשק ולאזרחים.
חנין אמר כי יש לדאוג לדבר הקטן הזה, כלשונו, שנקרא פריפריה. החיבור המתבקש בין שדרות ובאר שבע ניתן היום על-ידי קו בעל שתיים-שלוש נסיעות יומיות בלבד לכל כיוון. "איך אנחנו מצפים מהאזרחים לוותר על הרכב הפרטי ולהשתמש בתחבורה הציבורית, כאשר השירות כלל אינו קיים ואינו עונה על הצרכים הבסיסיים של אנשים? נסיעה ברכב פרטי מירושלים לשדרות אורכת כשעה וחצי, בעוד שנסיעת קו אוטובוס אורכת כשעתיים וחצי והקו המאסף נוסע במשך שלוש שעות וחצי", הקשה.
בטקס חניכת גשר הולכי רגל ליד תחנת הרכבת בבאר שבע, אמר השר כ"ץ "אנחנו פועלים כדי לפתח ולקרב את באר שבע למרכז הארץ. המושג פריפריה הולך ומאבד את משמעותו כי כל המגרעות מתבטלות והפערים נסגרים. באר שבע הופכת לעיר מטרופולינית ונושא התשתיות הוא בולט מאוד כיוון שאנחנו משקיעים פה רבות".