|   15:07:40
דלג
  ענבל בר-און  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מבחן בוזגלו עומד למבחן

האם נעשה שימוש יתר בהליך הפלילי? האם הפרקליטות הינה 'כנופיית שלטון החוק'? האם המשפטים מתנהלים בתקשורת? שאלות אלו ואחרות נדונו בכינוס שהתקיים במכללת שערי משפט
05/05/2009  |   ענבל בר-און   |   מאמרים   |   סדום ועמורה   |   תגובות
מצא. למתן שימוש בעבירת הפרת האמונים [בוצ´צ´ו]

שיעורים טובים ורעים בפרשת רמון
ענבל בר-און
כל אירוע שמתרחש בספירה הציבורית, מתרחש בשתי רמות: האחת - זו שמעל פני השטח, השנייה - האופן שבו הציבור יוצק משמעויות לאירוע * כך גם בפרשת רמון, אשר בה, כמה שיעורים נלמדו - חלקם טובים וחלקם רעים
לרשימה המלאה

עמימות שמסוכנת לחירות
ענבל בר און
הרחבת מסגרת עבירת השוחד טומנת בחובה את הסיכון שתוצמד לאדם תווית פלילית של עבירת השוחד, אף שמעשהו אינו מצדיק את הקלון הרב הנלווה להרשעה בעבירה זו
לרשימה המלאה

מבחן בוזגלו הרפואי
ענבל בר-און
בעצם ימים אלו ממלט אולמרט עצמו מן הדין בתואנה של 'טיפולים רפואיים' * ומדוע שבית המשפט העליון לא ימנה מומחה רפואי אובייקטיבי? פרקליטות המדינה יודעת למנות מומחים מטעמה בכדי להדוף תביעות של נכי צה"ל...
לרשימה המלאה

הבוזגלואים והאולמרטים
נסים גבאי
יכול מאוד להיות שיש חוקים המגבים כל מיסמוס החקירות נגד אישי ציבור, ואינני מתעלם מהם. אני מלין על מבחן התוצאה. במבחן התוצאה, אין, לא היה, ולא יהיה שוויון בפני החוק
לרשימה המלאה

המטרה: לעכב הרשעה ומאסר
יואב יצחק
היועמ"ש מזוז נמנע מלפנות לבית המשפט ולבקש מה שמתחייב כלפי כל עבריין/חשוד סדרתי: א) צו שיחייב בדיקת אולמרט על-ידי רופא מומחה שיקבע את מצבו הרפואי האמיתי; ב) צו שיאסור על אולמרט לצאת מהארץ ו/או יטיל עליו מגבלות עד סיום המשפט נגדו
לרשימה המלאה

מזוז מתנגד לדחיית שימוע לאולמרט
רותי אברהם
היועץ המשפטי מני מזוז מבקש מבג"צ לדחות את העתירה של ראש הממשלה אהוד אולמרט * בתגובה: השימוע נעשה ממילא בהעדרו של אולמרט * עיקרי החומר כבר נמסרו
לרשימה המלאה

את הכינוס בנושא "העמדה לדין של אנשי ציבור" פתח ד"ר אביעד הכהן בבדיחה שסיפר לו שרנסקי: מה ההבדל בין רוסיה לישראל? ברוסיה אתה יושב כמה שנים בכלא, ואתה נהיה שר, אצלנו זה להפך.

הכינוס, אשר התקיים במכללת שערי משפט (יום ג', 5.5.09), נועד לבחון שאלות כגון האם להעמיד לדין בעת כהונה?, נבחרי ציבור - 'אתרוגים' או שעירים לעזאזל?, מהו תפקיד התקשורת?, "זיהום" ההליך הפלילי, עבירת הפרת האמונים - האם הגזמנו? ועוד.

ד"ר אביעד הכהן ציין את היקף ההעמדות לדין והחקירות של אישי ציבור מכהנים.

הדובר הראשון, השופט בדימוס אליהו מצא, הציג את השאלה הנשאלת בפי כל: האם ריבוי החקירות וההעמדות לדין מעיד כי אכן אנו מדינה מושחתת יותר מבעבר, או שמא כעת השחיתות נחשפת ל"אור השמש", להבדיל מימים עברו בהם עיתונאים ושופטים עברו בשתיקה על שחיתותם של אישי ציבור?

מצא גרס כי אין דין אדם מן השורה כדין בוזגלו, שכן החוק מקנה פריבילגיות מיוחדות לראש ממשלה נאשם, לדוגמה דיון בפני שלושה שופטים, הגשת כתב אישום אך ורק בידי היועמ"ש, ומעבר של מסננות רבות (גורמים רבים בפרליקטות) טרם מוגש כתבת אישום כנגד ראש ממשלה.

נכון אמנם, שתיק נגד ראש ממשלה מכהן, שר, או איש ציבור בכיר לא ייסגר לרוב בשל 'היעדר עניין לציבור', שכן מעצם היות איש הציבור, איש ציבור, כבר יש עניין לציבור, וזאת להבדיל מתיק חקירה כנגד בוזגלו אשר יכול להסגר עקב היעדר עניין לציבור. אך לבד מזאת, בשאר הפרמטרים מצבו של איש ציבור עדיף.

כך למשל, מבחן דיות הראיות ("האם יש די ראיות להעמדה לדין"), היועמ"ש יהא זהיר יותר כאשר עסקינן באיש ציבור. היועמ"ש גם יטה יותר לייחס תום לב לאיש ציבור מאשר ל'מוישלה כהן מן הרחוב'.

הליך הבדיקה הזהיר והדקדקני בעניין היסוד הנפשי של שרון בפרשת האי היווני מאושש לטענת מצא את התזה שלו. האם כאשר אדם מן היישוב היה עומד לדין בעניין דומה היה מתקיים הליך בדיקה שכזה? לא, לשיטת מצא.

הסיבה, לשיטת מצא, שהיחס לראש ממשלה מכהן הינו יחודי, הינה שהעמדה לדין שלא במקומה תשפיע על כל החיים הציבוריים בישראל (ניתן לקחת לדוגמה את פרשת אולמרט. התפטרותו עקב החשדות שריחפו כנגדו עצרה את תהליך אנאפוליס באיבו - ובדרך זו אף שינתה את כל המצב במזרח התיכון).

אך מצא מסייג את דבריו, פן ישתמע כי ישנו רף ראייתי שונה לבוזגלו ולגביר: "אין פה ישום סטנדרט ראייתי שונה, אלא יש לבדוק, בצורה דקדקנית מאוד, האם הראיות שיש לנו מבטיחות באופן סביר את סיכויי ההרשעה בדין".

השניות הזו בין השיקולים העומדים זה אל מול זה, מחד-גיסא, החובה לנקוט שוויון, ומאידך-גיסא, הצורך להתחשב בשיקולים נוספים כגון מרקם החיים הציבוריים בישראל ורצון הבוחר שעלול להיסוג מפאת העמדה לדין של איש ציבור, מתקיימת גם בסוגייה נוספת לשיטת מצא:

עבירת הפרת האמונים הינה עבירה עמומה, אשר מחד-גיסא סותרת את עיקרון החוקיות שכן כל שופט עלול ליצוק לה תוכן שונה לפי השקפתו, מאידך-גיסא, בלעדיה חברה מתוקנת לא תוכל להתקיים. לשיטת מצא, הדרך לגשר על הפער שבין הסכנה שבעמימות העבירה, מחד-גיסא, לבין חשיבותה הציבורית מאידך-גיסא היא להפעיל את מכשיר התביעה הפלילית בתביעה בעבירה מסוג זה רק כאשר מתקיימת סטייה חמורה מן השורה, שיש בה פגיעה גלויה בציבור.

מצא ציין כי העמימות מאפשרת אכיפה סלקטיבית, אך מאידך-גיסא, במדינה שבה אין שורר באטמוספרה של החיים הציבוריים כלל מסוג זה שקיים במדינות מתוקנות "לא יעשה כן במקומותנו" או IT IS NOT DONE, עבירה שכזו נחוצה.

מקום בו לא היה מוצדק להעמיד לדין, ולבטח לא להרשיע בהפרת אמונים, לשיטת מצא, היה בפרשת שבס. לשיטתו, שבס לא ניצל את קשריו בשלטון כדי להיטיב עם ההון אלא ניצל את קשריו עם ההון כדי להיטיב את אינטרס המדינה: באותה תקופה הורה רבין לשבס, מנכ"ל משרדו, לטוות קשרים עם מדינה זרה אשר לישראל היה אינטרס חיוני בקשרים עימה, תוך ששבס השתמש בקשרים עם אנשי עסקים אשר פעלו באותה מדינה, כדי לטוות קשרים אלו עם אותה מדינה זרה. לשיטת שבס, ניגוד העניינים כשלעצמו אינו פלילי, אלא ניצולו לרעה, מה שלא התרחש בעניין שבס.

"לא לסטות מדרך המלך"
כמו כולם. טוב, כמעט [צילום: פלאש 90]

הדובר הבא, עו"ד אלי אברבנל, פרקליט מחוז ירושלים העלה על נס בנחרצות, שוב ושוב בהרצאתו, את ההשקפה ולפיה "מערכת משפט חייבת לחתור לכך שהיא תפעל באופן אחיד ועם כמה שפחות שינויים וחריגות מדרך המלך". כדוגמה הוא נתן את עדותו המקדימה של טלנסקי. לשיטתו, כך נעשה בכל מקרה אחר שבו העד הינו תייר (למשל, תייר שכויס).

באופן זהה, לשיטתו, אין למהמה ואין לעכב את ההודעה על העמדה לדין של ראש ממשלה מכהן, אחת היא מה הנסיבות (על כן ההודעה באשר להעמדה לדין בפרשת ראשונטורס נעשתה על אתר). כי "מי שם את היועץ המשפטי לממשלה באם לחזק או לא לחזק ראש ממשלה מכהן? כל זמן שהמחוקק לא התייחס לנושא באופן חריג, ליועמ"ש אין אפשרות לחרוג מן הכלל".

עו"ד אלי אברבנל הוא חסיד של שיטת 'דרך המלך'. לשיטתו, ככל שהכללים יהיו ברורים יותר בהליכי העמדה לדין, כך יקטן הפתח ל"שרלטנות ויצירתיות" לדבריו. הוא שואף להדמות ולהזהות (היינו, להפוך לדומה וזהה) את הליך ההעמדה לדין של 'האדם מן הרחוב' לזה של ראש ממשלה מכהן או שר, אם כי אינו שוגה באשליות שישנם ניואנסים שיש להתחשב בהם, כגון ההשלכה על החיים הציבוריים באם החלטה כזו או אחרת תתקבל.

מה שיכול להתקבל בעיני עו"ד אברבנל כשוני רלוונטי הינו היקף המשאבים אשר מושקעים בהעמדה לדין של איש ציבור: לא פרקליט עם ותק של שלוש שנים בלבד, אלא פרקליט ותיק, אם לא הבכיר שבהם, הוא זה שצריך להעמיד לדין. אך המבחנים המשפטיים, לשיטתו, צריכים להיות אותם מבחנים: לא יתכן שתהא חריגה כאשר מדובר באיש ציבור.

הוא מציין כי טרם העמדה לדין של איש ציבור בכיר, התיק עובר לבחינה ול'סיעור מוחות' של מספר צוותים, וזאת כדי להגשים את התכלית של נקיטת זהירות יתר בטרם העמדה לדין (אם כי בכל פרמטר אחר, הוא שואף לשוויון בין 'בוזגלו' לגביר).

"מעשה לא יפה"
מעשה 'לא יפה' או פלילי? [צילום: פלאש 90]

עו"ד יאיר גולן, סניגור פלילי, יודע את הלכי הרוח בציבור, ומודע לכך שיש מי שרואים באנשי החוק אשר מעמידים לדין אישי ציבור "מלאכי שרת" בעוד אחרים מכנים אותם "כנופית שלטון החוק".

גולן בחר לדון בפער בין עולם המושגים הפלילי, עולם של שחור-לבן, בו אדם זכאי או חייב בדין הפלילי, וזאת לעומת, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות מעולם המוסר, שם התנהגותו של אדם יכולה להיות מוסרית יותר, מוסרית פחות, והכל עניין של גוונים.

הוא מצטט את ברק בפסק דינו המפורסם (והמצוטט לרוב) בעניין גרוסמן: "עלינו להלך על חבל דק המפריד בין האיסור הפלילי מזה לבין ההתנהגות הפלילית מזה גם אם זו פגומה מבחינה אסתטית ואתית". גולן, כמו רבים בציבור, קובל על עודף פליליזציה של החיים הציבוריים:

"אנו בעיצומו של תהליך של התפשטות יתר של המשפט הפלילי. התפשטות יתר היא מצב שבו המשפט הפלילי הולך ומנכס לעצמו כוח, הולך ונוגס בתחומי ביקורת ובקרה אחרים, עד שנוצר מעין מונופול, בין אם התכוונת לכך ובין אם לא".

עודף הפליליזציה של החיים הציבורים מחליש מנגנוני בקרה אחרים אשר דנים במוסר, ולא בחפות/אשמה בפליליים. הוא קובל על כך ששוררת כיום מגמה לאכוף התנהגויות פגומות דרך ההליך הפלילי, תוך אי שימוש בכלים אחרים.

הוא סבור שיש למחוק מספר החוקים את עבירת הפרת האמונים, וכי לא היה מקום להעמיד לדין במקרה של הנגבי, כי עשרות שנים "כולם ממנים פוליטית" (בשלב התגובות ישיב לו עו"ד אלי אברבנל תשובה נחרצת, מדוע היה צריך להעמיד לדין את הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים).

את המעשה המגונה שביצע רמון בחיילת ה' מכנה גולן "מעשה לא יפה", ובכך הוא רומז כי לא הייתה במעשה זה כל פליליות, אלא רק "התנהגות לא יפה", מה שמלמד כי לדעתו לא היה צריך להעמיד את רמון לדין, ולכל היותר לנזוף בו על התנהגותו ה"לא יפה" (גם על כך עו"ד אלי אברבנל יגיב בנחרצות, בשלב התשובות).

גולן סבור כי הולכים להליך הפלילי כי "זה הכי דרמטי", כותרות בעיתונים על אודות שר זה או אחר שנחקר כך וכך שעות, עשרות צלמים מתגודדים מאחורי אנשי משטרה אשר נושאים ארגזי קרטון אימתניים של חומרי חקירות. "זהו הנשק החזק ביותר שיש למערכת החוק במדינה דמוקרטית, זה מהלך של נוק אאוט. מה קורה עם הנוק-אאוט מתפספס?".

השחור-לבן הזה אשר טמון בדיכוטומיה פלילי/זכאי שגוי גם במובן זה שמי שלא הורשע או לא הועמד לדין תופש את עצמו כ"טהור" ציבורית, הגם שמוסרית הוא מוכתם.

האובר-פליליזציה של החיים הציבוריים מכתימה את מערכת הערכים, לשיטת גולן. פעם די היה בפובליציסט או בעיתונאי אשר מגנה מעשה לא-אתי כדי להרתיע. כיום מערכת הערכים נשחקה תחת אבן הרחיים של עולם המושגים והקטיגוריזציה הפלילי, אשר מחלק התנהגויות ל"זכאי" ו"אשם", בלא גווני ביניים. זה פוגם בחינוך הציבורי לערכים, לשיטת עו"ד גולן.

ה'אובר-פליליזציה' של החיים הציבוריים גם פוגעת בכוח המרתיע של הסנקציה הפלילית, שכן העמדה לדין של מי שאין לגבי מעשיו קונצנזוס כי הם חמורים (כמו במקרה רמון) מכרסמת בכוח ההרתעה של התביעה.

הגם שגולן סבור כי המעשה המגונה של רמון אינו אלא "מעשה לא יפה", באשר לאולמרט, הוא מסכים כי "יש קונצנזוס כי קבלת מעטפות הינה מעשה פלילי". הוא מצטרף לדעתו של מצא בעניין שבס, ולשיטתו, הפסיקות הסותרות בערכאות השונות מראות עד כמה עבירת הפרת האמונים הינה עבירה עמומה, אשר אינה יכולה להכווין התנהגות רצויה, שכן הנמענים של עבירה זו אינם יכולים להקיש מלשונה מהי ההתנהגות ראויה (וזאת להבדיל מעבירות ברורות, כגון גניבה וכדומה).

בשלב שאילת השאלות מגיב עו"ד אלי אברבנל, פרקליט מחוז ירושלים, באופן נחרץ ביותר באשר לטעת עו"ד יאיר גולן כי יש, לכאורה, שימוש יתר אינפלציוני בהליך הפלילי:

אברבנל גורס בנחרצות כי מרבית התיקים אשר הוגשו בעבירות הפרת אמונים נסגרו, בדיוק מן הטעם שהעבירה עמומה, בדיוק מן הטעם שלא צריך לאכוף סנקציה מוסרית בכלים של הליך פלילי.

בהתייחס לפרשת הנגבי הוא מסביר כי הנגבי המשיך למנות מינויים פוליטיים אחרי שהועמדו בפניו חוות דעת של היועמ"ש, אחרי שנקעה נפש הציבור מכך זה עשרים שלושים שנה, אחרי שמוצה הדיון הציבורי, ובשל התפארותו במינויים הפוליטיים: לדברי אברבנל הנגבי פרסם בקמפיין הבחירות שלו כי יש לבחור בו כי הוא ממנה פוליטית.

אברבנל מזכיר כי המשרה הציבורית היא משאב ציבור, אשר לכל אזרח אמורה להיות זכות שווה להתמודד עליה.

מינויים פוליטיים לשיטתו פוגמים באיכות השירות לציבור שכן אנשים שאינם מתאימים מאיישים משרות, הם פוגמים בהיררכיה פנים ארגונית שכן מי שמונה פוליטית סבור שהוא מעל מי שהוא אמור להיות כפוף להם.

לשיטתו של עו"ד אלי אברבנל, אך ורק כאשר נפש הציבור נקעה מן המינויים הפוליטיים, או במילים אחרות, רק לאחר שהסנקציה הציבורית מוצתה, פנתה הפרקליטות לסנקציה הפלילית.

בכך סותר עו"ד אברבנל את התזה של עו"ד גולן, ולפיה נעשה שימוש יתר בהליך הפלילי.

תאריך:  05/05/2009   |   עודכן:  05/05/2009
ענבל בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מבחן בוזגלו עומד למבחן
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש מיש
5/05/09 22:07
2
מוקסימטר
6/05/09 00:29
3
צדק חברתי
6/05/09 00:58
4
עידןסובול
6/05/09 08:47
 
הנ"ל
6/05/09 09:37
 
שולץ
8/05/09 23:54
 
עידןסובול
4/06/09 08:43
 
חשוב לדעת
9/05/09 11:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גם השנה, כמו בשנים עברו, חולק פרס ישראל בתחומים שונים לדמויות שונות. אלא שהשנה, בניגוד לשנים עברו, לא זכה ולו מזרחי אחד בפרס, אפילו לא למראית עין. אז איך זה, שמאז 1953, השנה שבה החל משרד החינוך להעניק את הפרס ועד היום אך בקושי נמצאו אי אלו מבני עדות המזרח שזכו לו?!
05/05/2009  |  עמוס שריג  |   מאמרים
מה אתם נוהגים לעשות כשאתם מעוניינים לרכוש מצלמה דיגיטלית, מחשב, טלוויזיה וכו'?
05/05/2009  |  ניר גולן  |   מאמרים
משפט רצח הנערה הצעירה והתמימה שקד שלחוב ז"ל במלחמה בין עבריינים באשקלון, בשל טעות בזיהוי, או טעות במטרת הירי - הסתיים בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע - בזיכוי הנאשמים.
05/05/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
פרשת "אחרי-קדושים, כמו השבת שקדמה לה, היא אחת מן הפרשיות הארוכות במספר פסוקיה, קמ"ד פסוקים [וסימנך: "היד החזקה"] עקב חיבורן של שתי הפרשיות. כמו-כן, הפרשה כוללת ע"ט מצוות [וסימנך: "חוכמה"] במסגרת של חמישה פרקים העוסקים במגוון נושאים. למשל: עבודתו של הכוהן הגדול בקודש הקודשים ביוה"כ, עריות, התרחקות מחוקות הגויים וממנהגיהם, מצוות התלויות בארץ, מצוות שבין אדם למקום, מצוות שבין אדם לחברו ועוד. וכבר רש"י על אתר מסב את תשומת לבנו ש"פרשה זו נאמרה בהקהל, מפני שרוב גופי התורה תלויים בה", ומכאן, חשיבותה הכבירה.
05/05/2009  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
היה זה לפני שנה, בשבת שלפני "חג העצמאות" ה-60 למדינת ישראל. בחוזרי מ"דבר תורה" שזכיתי לומר ב"שבת בר מצווה" באחת מן השכונות המרוחקות מביתי אשר בכפר גנים עברתי ליד אחד מבתי הכנסת הגדולים, בעיר פתח תקוה. וכמו תמיד, לצערנו, או לחילופין, לשמחתנו (באם זו "מחלוקת לשם שמים") נקלעתי לוויכוח שלאחר תפילת שחרית בין אלה שרואים את יום העצמאות כ"יום חג" עם המשמעויות ההלכתיות הנובעות מכך, כגון: מלבושי חג, הלל בברכה, תקיעה בשופר, סעודת מצווה (וגם מנגל, בכלל) וכו' ובין אלה שרואים את יום העצמאות כ"יום רגיל" לחלוטין והס מלהזכיר ומלשייך אותו לשאר "מועדי וחגי ישראל".
05/05/2009  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   סדום ועמורה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי  
"רפי איתן קיבל שוחד בחירות מצמרת הליכוד"  /  איציק וולף
אהרונוביץ' ביטל פיטורי בר-לב; המפכ"ל הודיע: שוקל צעדי  /  יואב יצחק
17 סעיפי אישום נגד אבי זגורי  /  עידן יוסף
פשע ושלטון  /  אריה אבנרי
ביקורת בג"צ על הכנסת והממשלה: הסורחים  /  ענבל בר-און
עכשיו נזכרים?  /  ענבל בר-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il