ל-News1 נודע על תוספת קרובה של קווים חדשים לתחנות הרכבת באזור, שרובם או כולם יופעלו בידי חברת אפיקים, שתפעיל בקרוב את התחבורה הציבורית באזור. קווים חדשים: - קו 63 מצומת סירקין דרך רחובות עין גנים וגורדון עד רכבת סגולה.
- קווים לרכבת ראש העין מרבי יהודה הלוי/רש"י (קו 8) ומדרך בגין/דן (קו 18) ומז'בוטינסקי-מרכז מסחרי (קו 28) ומקיבוץ גלויות/ז'בוטינסקי (קו 29).
הארכות קווים קיימים: - כמו-כן, יוארכו קווים קיימים בפתח תקוה כך שיגיעו עד תחנות הרכבת. קו 25 מבית רבקה יוארך עד רכבת קריית אריה, קו 46 מרכבת קריית אריה יוארך עד כפר גנים ג' וקו 62 מאזור התעשיה סגולה יוארך עד רכבת קריית אריה.
|
|
|
|
תחנת הרכבת סגולה בפתח תקוה סובלת ממיעוט משתמשים. התחנה, הנמצאת בפאתי העיר, בקושי נגישה לתחבורה ציבורית. ל-News1 נודע כי
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מקדמת בימים אלה פתרון לבעיית נגישות הולכי רגל ורוכבי אופניים לתחנה.
הפתרון יכלול הקמת גשר הולכי רגל ואופנים, שיחבר בין מפלס תחנת הרכבת לבין מפלס כביש 40 שמזרח לה ושיפור תשתית תחנות האוטובוס על גשר הכביש.
באופן זה, תונגש תחנת הרכבת הן למשתמשי התחבורה הציבורית, שנעה על הגשר והן לרוכבי אופניים, אשר מגיעים מפתח תקוה ואליה. תחילת ביצוע הגשר צפויה ברבעון השני של 2016.
נכון להיום, רוב נוסעי האוטובוסים היורדים בתחנת האוטובוס של מרכז מסחרי ירקונים נאלצים ללכת ברגל מעל 10 דקות בדרך חתחתים מלאת שלוליות ובוץ, כדי להגיע לתחנת הרכבת.
בין יתר ההצעות שנבחנו נבחנה הצעה לפיה תיפתח כניסה נוספת לתחנת הרכבת מדרום. אחד החסמים ביישום ההצעה היה שדה חקלאי החוצץ לאורך כ-300 מטרים בין התחנה לאזור התעשיה סגולה, שבו ניתן באופן עקרוני להציב תחנות אוטובוס. ראש העירייה
יצחק ברוורמן אומר כי מדובר בשטח פרטי שקיימת בעיה להפקיעו.
ברשות לתחבורה ציבורית סברו כי יש בידה של ההצעה לפתור את בעיית נגישות רוכבי האופניים, אך היא אינה מעניקה פתרון עבור משתמשי התחבורה הציבורית, שנדרשים לבצע מעבר בין אוטובוס לבין רכבת. בנוסף, עלותה גבוהה יחסית לעומת עלות פתרון הגשר.