|   15:07:40
דלג
  יששכר בן חיים  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

ואף על-פי כן, אל תשלח ידך אל הפרס!

מבקר המדינה, מר מיכה לינדנשטראוס, להלן סיבות נוספות, כבדות-משקל, מדוע אל לך לקבל את הפרס מהתנועה למען איכות השלטון
10/05/2009  |   יששכר בן חיים   |   מאמרים   |   מבקר המדינה   |   תגובות
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס [צילום: פלאש 90]

   יששכר בן חיים
לינדנשטראוס, אל תשלח ידך אל הפרס

   אברהם (פריצי) פריד
הטור של פריצי

המאמר שפנה אל מבקר המדינה המכהן, מר מיכה לינדנשטראוס ואל החשב הכללי לשעבר, מר ירון זליכה - שלא לקבל את אות אביר התנועה למען איכות השלטון הניב תגובה של עוזרו של מבקר המדינה, עו"ד רמי חיימוביץ'.


תגובתו המהירה של העוזר מעידה על רגישותו של המבקר לביקורת ומהווה ניסיון להצדיק את ההחלטה. רצ"ב.


ואף על-פי כן, כבוד מבקר המדינה - אל תשלח ידך אל הפרס!


הסיבות לכך הינן כבדות-משקל ואפרטן להלן:
תגובת עוזר המבקר

היכל התהילה או היכל הצביעות?

התנועה למען איכות השלטון אינה ראויה להעניק את אות איכות השלטון לה"ה לינדנשטראוס ולירון זליכה וזאת מהטעמים הבאים:

א. לינדנשטראוס וזליכה נתפסים ובצדק כמי שעמדו על משמר האינטרסים של המדינה בפרשיית בנק לאומי שבה האשים מר ירון זליכה את שר האוצר אהוד אולמרט בניסיון להטות את מכרז בנק לאומי לטובת מקורביו. התלונה של מר ירון זליכה הניעה חקירה משטרתית, אבל גם החלטה של פרקליטות המדינה שאין ראיות להעמדת אולמרט לדין. על שיקול דעת הפרקליטות חולק בהיגיון משפטי צרוף פרופסור מרדכי קרמניצר. לאור החלטת הפרקליטות, אזי הסיבה שבגללה מקבלים ה"ה לינדנשטראוס וזליכה את הפרס אינה תקפה משפטית! אני נעלב בשביל אולמרט! אתם מרשיעים את ה"צדיק" בהעניקכם פרס ל"רשעים"!

ב. אהוד אולמרט הודח בבושת פנים. המערכה על ניקיונה של לשכת ראש הממשלה כללה סידרה של חקירות פליליות חמורות בסוגיות שונות, היא כללה דרישה להסקת מסקנות אישיות למי שוועדה בראשות השופט וינוגרד, שמונה אישית על-ידי אולמרט, קבעה כי נוהלה ברשלנות. אולמרט גם נשא באחריות על הזנחת העורף במלחמת לבנון ובעוטף עזה.

אולמרט וסייעניו ניהלו מסע של רדיפה נגד לינדנשטראוס ועוזריו הקרובים וגם נגד ירון זליכה שכהונתו הופסקה. אבל לאורך כל התקופה הזו לא ראיתי את התנועה: מגוננת על לינדנשטראוס וזליכה; לא ראיתי אותה תוקפת ועותרת נגד אולמרט!; גם לא שמעתי אותה מבקרת את היועץ המשפטי על גרירת רגליים והתחשבות יוצאת דופן בבקשותיו של אהוד אולמרט?; לא למדתי אם התנועה מתלוננת על עצם העובדה שראש הממשלה, שהוא חשוד סדרתי ונחקר סדרתי מהתל בחוקריו וממשיך לכהן בתפקידו הרגיש!; לא שמעתי שהתנועה נאבקה בפרקליט המדינה שנדר שאישר את זכותה של הממשלה להתיר את החוזה עם זליכה!

גם לא שמעתי שהתנועה עתרה נגד החלטת הפרקליטות שלא להעמיד את אולמרט לדין בסוגיית בנק לאומי, בייחוד לאור חוות דעתו המלומדת של השופט קרמניצר! דווקא בסוגיית הסדר הטיעון עם משה קצב היא כן עתרה. זה בהחלט חשוב בפני עצמו והתנועה עשתה שירות חשוב. אבל פרשיות אולמרט מסוכנות וחמורות לאינטרסים של המדינה פי כמה וכמה מהתלונות נגד קצב.

ג. מדינה שהפריטה את הצדק שלה לדעת - התנועה למען איכות השלטון קיימת ופועלת באותה נישה שרשויות המדינה המתאימות לא מספקות את ההגנה המתאימה לאזרחים, ו/או לאינטרסים ציבוריים. התנועה היא גוף פרטי הפועלת כעמותה. ואף על-פי הייעוד הציבורי הרחב שלה היא אינה נוהגת בשוויוניות וגם מגלה משוא פנים. התנועה מבצעת סלקציה בברירת הנושאים בהם היא מטפלת והחמור מכל היא מתעלמת מתלונות בעלות חשיבות מהותית, אם הן מתייחסות למקורביה. למשל, לאחר ששלומית רובין קיבלה את אות התנועה למען איכות השלטון מחיתי נגד כשירותה וטענתי שמדובר במבקרת שמונתה על-ידי אהוד אולמרט בניגוד לחוק ומבלי שעמדה בתנאי הסף של החוק. הרי התנועה שוחרת חוק וסדר! ציינתי כי שלומית רובין התמחתה בזיוף דוחות ביקורת. "תפרה" תיקים ל"אויבי המשטר", העלימה מידע וחיפתה על מעשים פליליים של אישים שונים. ביקשתי לפסול את התואר ולהוכיח כי הייתי לקורבנה של המבקרת בשעה שהגנתי על האינטרסים הצרופים של עיריית ירושלים. התנועה, במקום לחקור את התלונה, החזירה לי אותה ללא בדיקה! יוצא איפוא שהתנועה היא תנועה מיוחסת המעניקה יחס חריג ויוצא דופן למיוחסיה! ואני, יששכר בן חיים, פשוט אזרח סוג ב'.

היכל התהילה!

למי התהילה? לבעלי העמותה או למקבלי האותות?

ביקשתי ללמוד על התנועה ופועלה וגלשתי לתוך אתר האינטרנט של התנועה. מקבלי אותותיה מונצחים בהיכל התהילה הווירטואלי!

היכל התהילה מכיל בקרבו שמות מרשימים של אישים בכירים וחשובים בתחום המשפט (נשיאים ומשנים לנשיא לשעבר), אנשי מינהל, נבחרי ציבור מהזירה הפוליטית, אנשי תקשורת וגם קומץ של קורבנות של שחיתות. קורבנות ולא גיבורים. ואולי גיבורים, אבל בעל-כורחם.

אבל מאחורי השמות המרשימים חסרים לי שמות של שופטים מהפריפריה. מקרב מאות השופטים לא מצאתי שם ולו שם אחד של שופט מעיר פריפריאלית שמתפקד כאחד ממנהיגי העדה והקהילה שמיישב סכסוכים, שאוכף חוק, שמוסיף כבוד והערכה ומורא ויראה לבית המשפט ולחוק! אותם מן הסתם קשה לאתר! לא משום שאינם בנמצא! פשוט הם לא מועילים לפנתיאון הלאומי!

לתנועה אליטיסטית אין צורך להעניק את הפרס לשופט שאינו שופט בבית המשפט העליון! בכלל אני חושב שאסור גם לשופטים בדימוס לקבל פרסים מתנועה שראשיה מופיעים בבתי משפט ומייצגים לקוחות פרטיים.

בין מקבלי אות האביר נמנה השנה ראש המועצה המקומית של שער הנגב. אות ויקר! אכן, זה גם כבוד למעניקי הפרס וגם והוקרה למקבלו - ראש המועצה המקומית שער הנגב. אבל דומה שעיר הפיתוח שדרות סבלה יותר במשך שבע שנות ההפקרות הביטחונית בדרום הארץ.

דומה שגם ראשי מכללת ספיר הנהיגו מוסד לתפארת ועמדו במבחן השנים הקשות! אבל גם התלמידים! דומה שאם ראש מועצת שער הנגב זכאי לאות הוקרה, אזי קל וחומר שהעיר שדרות וראשה ראויים לפרס. אפשר גם להעניקו לדמות ייצוגית משדרות. אפשר להעניקו לגננת רוחמה שהפעילה גן ילדים מדי יום ביומו ומן הסתם סוככה לא פעם אחת על גוזליה כאשר הקדימון "צבע אדום" הידהד שניות לפני שיישמע הבום. אבל מה תוסיף הגננת רוחמה להיכל התהילה?

בעיניי אין מדובר בהיכל תהילה! מדובר במשהו אחר!

ושאר זוטות: ואף על-פי כן אל נוע תנוע!

להגנת ההחלטה טוען עוזרו של מבקר המדינה כי את הפרס קיבלו הנשיא ברק ומבקרת המדינה בן פורת, שקיבלה אותו במהלך כהונתה ושאר טיעונים.

ואף על-פי כן טעות מצידו של חתן פרס ישראל - פעמיים! - אהרן ברק היה לקבל את הפרס. בייחוד כשהוא הצטרף למקבלי הפרס לאחר ששלומית רובין נמנית על "דיירי ההיכל". גם הגב' מרים בן פורת טעתה כשקיבלה את אות התנועה למען איכות השלטון בשעה שכיהנה כמבקרת! ואגב כך, אני בטוח שהיא הייתה מתייחסת בכובד ראש קביעתי ולפיה מבקר המדינה מנוע מלקבל את האות.

ולסיכום: למבקר המדינה אסור לקבל את אות התנועה למען איכות השלטון. משעה שיקבל את הפרס, ייחשב בעיניי כמי שגרע מסמכותו כמבקר המדינה.

מינהל תקין ואתיקה ציבורית

א. מבקר מדינה צריך להיות בלתי תלוי לחלוטין. לתנועה ולראשיה יש אג'נדה בסוגיות שונות, לרבות בסוגיות של: מדיניות, חקיקה, אידיאולוגיה משפטית וכיו"ב. בנוסף, יו"ר התנועה ומייסדה מנהל בצמידות משרד משפטי ומייצג לקוחות שונים מול בתי המשפט, או רשויות השלטון ואפשר שגם מול משרד מבקר המדינה. האם במקרים חריגים יפנה מבקר המדינה את הסוגייה לטיפולו של מבקר המדינה של שוויץ הניטראלית?

ב. מבקר המדינה מקבל פרס על מפעל חיים שטרם הסתיים. ישלים מבקר המדינה קדנציה שלמה ואז יוכל לקבל את אות אביר התנועה, אם היא תגלה עניין במתן הפרס לאחר שיסיים את תפקידו! ומעבר לכך, מבחנו של מבקר המדינה נבחן בקדנציה שלמה!

ג. מי המצטיין? המבקר או הארגון? - היכן ההוקרה לארגון עצמו? מדוע התנועה מתמקדת באישים? ולא בארגונים?

ד. עיתוי ההחלטה - ההחלטה ניתנה רק לאחר שאהוד אולמרט הודח מתפקידו ו"גולחו" מחלפות ראשו! פרס המוענק עכשיו ולא אז מאבד מחיוניותו ומהמסר שהוא מבקש להביע!

ה. פרס עבור מה? עבור הצטיינות אישית? או פרס עבור מחדל מערכתי? - התנועה למען איכות השלטון פועלת בנישה שבה רשויות השלטון המוסמכות והאחראיות נכשלות ולא מתפקדות ולא מספקות לאזרחי המדינה את השירות הנכון. לכן, מתן פרס למי שעומד בראש אחד המנגנונים שלא מספק את מלוא הסחורה הוא סוג של לעג לרש, לאוויל ולמחריש!

ו. אתיקה במבחן שיפוטי - לפני זמן קצר התפרסמה החלטתו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליעזר ריבלין, בסוגייה אתית. הוא התבקש לאשר לשופטת המחוזית ורדה אלשיך, המתמחה בפירוק וכינוס חברות, לקבל אות הוקרה מעמותת מנהלי הכספים במשק. וזאת על אף שלארגון אין כל קשר להחלטותיה של השופטת בסוגיות בהן היא מתמחה.

השופט ריבלין שלל את ההצעה ומנע מהשופטת לקבל את אות ההוקרה.

מה שנכון לגבי שופטת מחוזית, נכון שבעתיים למי שמכהן כמבקר המדינה. על כן היה מצופה שמבקר המדינה היה דוחה את היוזמה הזו. ומצופה שבעתיים מוועדת הפרס שחבריה משפטנים ידוענים שלא תעלה אפשרות כזו על סדר יומה!

קרקס המחילה

מיכה לינדנשטראוס מונה על-ידי הכנסת לתפקידו. את מועמדותו הגישו 20 חברי כנסת. ההצעה איחדה את כל חלקי הבית. ואף על-פי כן הטילה התנועה למען איכות השלטון ספק בכשירותו וביקשה לפסול אותו. התנועה אף הגישה עתירה נגד הכנסת! מאחורי הקלעים משכו בחוטים גורמים עלומים והתנועה הייתה כלי שרת בידיהם. העתירה נדחתה שכן לא היה לה תוקף משפטי ולא צידוק מוסרי.

האם אלעד שרגא מבקש לכפר על האיוולת ההיא בשעה שהוא מעניק למר לינדנשטראוס אות של מחילה? מותר למיכה לינדנשטראוס, ממרום מעמדו וממרום גילו למחול לאלעד שרגא על האיוולת. אבל להושיט לו את הלחי השנייה, זו תהיה בבחינת איוולת!

קרקס התהילה

בוועידת דרבן 2 נשא נשיא אירן דברי השמצה נגד "מדינת ישראל הגזענית". אחד ממבקריו השנונים הגדיר את הוועידה כקרקס, כי "רק בקרקס יכול גזען לדבר על גזענות".

בהיכל התהילה של התנועה למען איכות השלטון נמצאת שלומית רובין, ששירתה את השלטון המושחת והמשחית של אהוד אולמרט ופגעה ללא בסיס במי שסומנו כ"אויבי" השלטון, קיבלה את משרתה במירמה וזכתה בתהילה על מעשיה המפוקפקים. לכן, אין מדובר בהיכל של תהילה, אלא בקרקס התהילה! ומושיבים לצידה של שלומית רובין את מאיר שמגר, אהרן ברק ומרים בן פורת!

תאריך:  10/05/2009   |   עודכן:  10/05/2009
יששכר בן חיים
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ואף על-פי כן, אל תשלח ידך אל הפרס!
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באשר למבקר המדינה
11/05/09 00:51
2
תגובה ל-1
11/05/09 06:58
3
עדיין לא שמענו...
11/05/09 07:32
4
עידןסובול
11/05/09 11:10
5
ירמיהו
12/05/09 08:37
 
ישעיהו בן אמוץ!
12/05/09 18:22
6
עיריית ירושלים
20/05/09 05:58
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עד לפני כעשור אכילת ממתקים, כולל מסטיקים וסוכריות, נחשבה לדרך הבטוחה לפגיעה בבריאות השיניים. היום, כבר רבים מודעים לתועלות הרפואיות שבלעיסת מסטיק ללא סוכר ובכלל זה גם רופאי השיניים, שממליצים על לעיסת מסטיק ללא סוכר, במיוחד לאחר הארוחות.
10/05/2009  |  פרופ' מרק ליטנר  |   מאמרים
שחר של בלון חדש
10/05/2009  |  אורן פרסיקו  |   מאמרים
כשיגיע לכאן האפיפיור בנדיקטוס ה-16 יתגלה שוב שאנו חיים בעולם הפוך. האפיפיור וכל מלוויו יחבשו כיפות בעת שיירדו מכבש המטוס. כל היהודים (כמעט) שיקבלו את פניהם יהיו גלויי ראש. זה נשמע כפרדוקס. אך יש בתופעה הזו כדי לסמל את העיוות בו אנו חיים. העיוות של מדינה, המתיימרת לייצג את העם שנתן לעולם את הדתות המונותאיסטיות הגדולות. המדינה שבה לכאורה שולטת הדת בכיפה. אך בפועל היא המדינה שבה חי העם החילוני ביותר ביקום.
10/05/2009  |  זאב גלילי  |   מאמרים
הגיע הזמן לקרוע את המסיכה מעל כל הסיפור הזה של האיום הגרעיני האירני על ישראל.
10/05/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
רבי יוסף שמואל מוריה, האדמו"ר מסטרטין, היה יהודי מהיישוב הישן בירושלים, חסיד חרדי, ציוני נלהב ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, משורר נפלא, גואל קרקעות, מייסד שכונות, מקים ארגוני צדקה וחסד, אהוב ונערץ על ארגוני המחתרות ויריב מר לבריטים וגם צדיק ירושלמי, אדמו"ר.
10/05/2009  |  ישי פרידמן  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   מבקר המדינה  /  מי ומי  
ירידה חדה ברמת השירות לנוסע באגד  /  עידן יוסף
מהדרין השמיטה היה יקר ב-66%  /  מחלקה ראשונה
חלק מהדיפלומטים הישראלים נעדרי כישורים  /  רותי אברהם
אי-הבנת הנקרע  /  עו"ד פנחס פישלר
המלך מיכה הראשון   /  עמי דור-און
מבחן הראיה המנהלית  /  ענבל בר-און
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il