בכל יום, קרוב לשליש מהילדים האמריקנים, בני 4 עד 19, אוכלים מזון מהיר, שסביר להניח שמוסיף למשקלם כ-3 קילוגרם, לכל ילד בשנה, ומעלה את הסיכון למשקל יתר, כך על-פי מחקר שנעשה בקרב 6,212 צעירים.
הנתונים, למרות שהינם מדאיגים, אינם מפתיעים לאור העובדה כי מיליארדי דולרים מושקעים בכל שנה במודעות פרסומות למזון מהיר, כשקהל היעד שלהן הוא ילדים, אמר מוביל המחקר, ד"ר דייויד לודוויג, מנהל תוכנית 'השמנה אצל ילדים', בבית החולים בוסטון.
הממצאים מצביעים על כך שצריכת מזון מהיר עלתה פי 5 אצל ילדים מאז 1970, לדברי לודוויג.
המחקר, המייצג את כל ארצות הברית, כולל בנים ובנות מכל אזורי המדינה ומרמות סוציואקונומיות שונות.
הרמות הגבוהות ביותר של צריכת מזון מהיר נמצאו אצל צעירים הבאים ממשפחות בעלות רמת הכנסה גבוהה, ילדים, מתבגרים, שחורים וילדים החיים בדרום.
הרמות הנמוכות ביותר נמצאו אצל צעירים החיים במערב, באזורים כפריים, ילדים ממוצא לטיני וילדים בגילאי 4 עד 8.
אך למעלה מ-20% מהצעירים, בכל אחת מהקבוצות, עדיין דיווחו כי הם אוכלים מזון מהיר בכל יום שאפשר.
אוהבי המזון המהיר צורכים יותר שומן, סוכרים ופחמימות, ופחות פירות וירקות שאינם מכילים עמילן, לעומת ילדים שאינם אוכלים מזון מהיר. כמו-כן הם צורכים 187 קלוריות ליום יותר מאשר ילדים שאינם אוכלים מזון מהיר, מה שסביר להניח מוסיף כ-3 קילוגרם לגופם בכל שנה, כך על-פי ממצאי המחקר.
תוצאות המחקר מתבססות על ילדים שהשתתפו בסקר שערכה הממשלה משנת 1994 ועד 1996 ובשנת 1998. המחקר סקר את נתוני המשקל של הילדים.
הצריכה הנוכחית של מזון מהיר אצל ילדים, גבוהה יותר כנראה בשל העליה במספר מסעדות המזון המהיר ובשווקי המזון המהיר מאז סוף שנות ה-90, כך לדברי לודוויג.
המחקר פורסם במגזין לרפואת ילדים של חודש ינואר, ביום שני (5.1.04).
המגיפה של משקל היתר במדינה מיקדה את תשומת הלב במסעדות למזון מהיר, ובעוד תביעות רבות מוגשות לאחרונה במטרה להאשים את חברת מקדולנד על כך שהיא אחראית להשמנה של אנשים, רשתות רבות החלו למכור מזון בריא יותר.
נתונים אחרונים מצביעים, כי קרוב ל-15% מהצעירים האמריקנים וכמעט שליש מהמבוגרים הם בעלי משקל יתר.
תוצאותיו של המחקר החדש, תומכות בראיות כי מזון מהיר תורם להעלאת צריכת הקלוריות והסיכון שבהשמנה אצל ילדים, כך לדברי קלי ברוונל, חוקרת בתחום השמנת היתר באוניברסיטת ייל, במאמר מערכת המלווה את המחקר.
עוד אמרה והוסיפה, כי המחקר מפריך דוח מחודש יולי, של לשכת המסחר הלאומי, שכלל בתוכו חברות למזון מהיר וטען כי מסעדות למזון מהיר "אינן הפושעות הראשיות בסיבות להשמנה של אמריקה".
לדברי ברוונל, ישנם סימנים מעודדים כי קובעי המדיניות פועלים בכדי להגן על ילדים מפני המגמה של המזון המהיר, בין השאר מאמצים להגביל מכירת משקאות קלים וחטיפים בבתי ספר ולרסן את הפרסום המיועד לילדים.