נאמן חברת "המכרז הישיר", עו"ד איתי גזית, הגיש (יום ד', 7.1.04) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לארכה של 60 יום כדי "להעמיד על הרגליים" את החברה ולאפשר ניהול מו"מ עם משקיע מתאים.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון הוציא בית המשפט צו הקפאת הליכים נגד חברת המכרז הישיר (מו"ל) בע"מ, חברה פרטית שהוקמה בישראל באפריל 2000. צו הקפאת ההליכים עומד בתוקפו עד ליום 12.1.04, ועו"ד איתי גזית מונה לנאמן החברה בתקופה זו.
תחילה, פעלה החברה באמצעות חוברת מכרזים שנשאה את הכותרת "המכרז הישיר". ואולם, בתחילת 2003 הגיעה החברה למסקנה כי העלויות הכרוכות בהפקת החוברת ובמנגנון האדמינסטרטיבי שטיפל במכירות שהתבצעו באמצעות החוברת, עלה בהרבה על ההכנסות שנתקבלו ממכירת מוצרים באמצעות החוברת. גם המשבר הכלכלי בישראל הקטין את היקפי הרכישות של הציבור בישראל וממילא מחזור המכירות שהופק באמצעות החוברת לא עמד בצפי המתוכנן.
כיום, עיסוקה הבלעדי של החברה הינו הפעלת אתרי אינטרנט - "IWIN” ו-"THEBID" - בהם נמכרים מגוון של מוצרים על-ידי ספקים, וזאת על-פי הסכמי התקשרות עם הספקים המבוססים על עמלות מכירה, אותן מקבלת החברה מסך היקף המכירות בפועל של כל ספק וספק. בנוסף, בחלק מן ההתקשרויות עם הספקים גובה החברה דמי ניהול חודשיים קבועים בסך של כמאה דולרים.
בדוח השני שהגיש היום הנאמן לבית המשפט, נאמר כי "בחינת מצבה העסקי של החברה... הביא את הנאמן למסקנה, כי עליו לנקוט, באופן מיידי, במספר פעולות חיוניות לצורך ייצוב וייעול החברה, כשבראשן הפסקת הסכם השכירות שבין החברה לבין בעלי המשרדים מהם פעלה החברה, גיבוש צוות עובדים מצומצם שיפעיל את החברה באופן שוטף והפסקת התקשרויות נוספות שהיו לחברה עם נותני שירותים שונים".
הנאמן משגר זריקת הרגעה לרוכשים באתר: "בנוסף, נקט הנאמן בשורה של פעולות בקשר לאופן הפעלת אתרי האינטרנט של החברה, לרבות שינוי התקנונים המופיעים באתרים, בדיקת כל המוצרים המופעים באתרים ווידוא כי המוצרים מצויים במלאי של הספקים וכי אין כל מניעה לספקם לצרכנים (לרוכשים), הוספת פרטי הספקים בתוך 'זירות המכירה' באתרים ופירוט האופן שבו ניתן להתקשר עם הספקים בקשר לתקלות באספקת המוצרים ופעולות נוספות".
הנאמן ציין עוד, כי "בימים האחרונים, החלה החברה בקמפיין פרסומי בתפוצה ארצית, בו החברה, בשיתוף פעולה עם חברת הד-ארצי ורשת החנויות "טאוור רקורדס" וכן חברת טלראן תקשורת בע"מ, מציעות לציבור הרוכשים חבילת מוצרים, כאשר 'החבילה' מפורסמת במספר ערוצי פרסום שונים... עלויות הפרסום ל'קמפיין הפרסומי' כאמור, מתחלקות בחלקים שווים בין החברה לבין הד-ארצי וחברת טלרן".
עו"ד גזית אמר: "אנו נמצאים כיום בסיום שלבי יישום נהלי העבודה מול צוות העובדים והספקים. גיבשנו את אופיים של אתרי המכירות של המכרז והעלנו בתחילת השבוע קמפיין פרסומי של דילים אטרקטיבים".
לדבריו, פרק זמן זה דרוש על-מנת להשלים את הקמפיין הפרסומי, לצאת בעוד קמפיין ולהמשיך לפעול בנמרצות לשיקום תדמיתה של החברה. כל המהלכים אשר ננקטים כיום נועדו להגדיל את מחזורי המכירות ולהחזיר את החברה לפסי רווחיות.
ב-12 בינואר, יתקיים הדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בפני השופטת ורדה אלשיך, בנוכחות הצדדים הנוגעים לעניין.
פש"ר 2126/03