|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

סוגיית הכדורגל בשבת

"צוות שרת הספורט הסתיר מידע מבג"ץ"

התנועה למדינה יהודית דוחה את המלצות הצוות שהקימה השרה מירי רגב ומבקשת להוציא צו ביניים נגד קיום משחקי ספורט בשבת "קשה לקבל שדווקא במדינה יהודית אדם לא יוכל להיות גם שומר שבת וגם ספורטאי"
08/05/2016  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
השרה רגב ויו"ר הצוות יוסי שרעבי [צילום: יח"צ]

עידן יוסף
"הפתרונות לכדורגל בשבת אינם ישימים"

להשאיר למומחים
התנועה למדינה יהודית מותחת ביקורת חריפה על חוסר המקצועיות לכאורה בה הוכן דוח הביניים, וכותבת: "מוטב היה לו לצוות הבין-משרדי להשאיר את פרקי ההיסטוריה לעיסוקם של ההיסטוריונים, ואת האבחנות הסוציולוגיות להשאיר לסוציולוגים ואת המשפט למשפטנים. מוטב היה לצוות הבין-משרדי לעסוק אך ורק במנדט, הרעוע מבחינה משפטית, שעוד ניתן בחסד לצוות הזה על-ידי בית המשפט הנכבד בדיון שנערך בעתירה זו. הקביעות ה'היסטוריות' של הצוות אינן מבוססות על מקורות מהימנים כלשהם, והאבחנות הסוציולוגיות מדיפות ריח רע של ניתוק מהמציאות מצד מי שיושב במגדלי השן ומנותק מהמציאות בשטח; טוב היה שלא היו מועלים כל אלה בכלל על הכתב; ההיסטוריה והסוציולוגיה אינם הצד החזק של משרד הספורט או המינהלת או ההתאחדות לכדורגל. ההיסטוריה היהודית איננה מתחילה מהפרגמנט של "תרבות השרירים" הציונית, אלא מקיומו של סטטוס-קוו בן אלפי שנים"

התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק צביונה היהודי של ישראל, מבקשת (4.5.16) מבג"ץ להוציא צו ביניים שיעצור את משחקי הספורט המקצועני, ואת הכדורגל בפרט, המתקיימים בשבתות. בתגובת העותרת, שהוגשה בידי בא-כוחה עו"ד אורי ישראל פז, דוחה התנועה את מסקנות הביניים וההמלצות של דוח הצוות הבין-משרדי שהקימה שרת הספורט מירי רגב, ואומר כי בדוח מודה הצוות בקיומה בפועל של פעילות סדרתית של ענף הכדורגל בימי המנוחה בניגוד לחוק, אך המדינה מתנערת באופן מלא מאכיפת החוק.

פז טוען לסתירות בין המלצות הצוות בהודעה רשמית לעיתונות שהפיצה דוברות השרה רגב לבין ההמלצות שהוצגו לפני בית המשפט העליון, המצביעות על מס שפתיים והיעדר פתרונות לשלל הבעיות. הצוות הבין-משרדי טען כי נציג שחקני הכדורגל מסכים ל"הבנות" שהציג הצוות, אולם שחקני הכדורגל שעומדים מאחורי העתירה אומרים כי הנוסח האמור לא הוסכם עימם. לדברי השחקנים, הותרת המצב שלפיו כל שחקן שאינו מעוניין לשחק ביום המנוחה הלאומי יצטרך לפנות פרטנית למינהלת הליגות לכדורגל ולהתאחדות לכדורגל, הרואות בהם בעיה, מציבה שחקנים שומרי שבת בסכנת קיום מקצועית.

לא לפגיעה מקצועית

התנועה למדינה יהודית אומרת כי אין די לקבוע שההיעדרות לא תיחשב עבירת משמעת וששכרו המובטח של השחקן לא ייפגע, אלא יש להוסיף דרישה לכך שהשחקן לא ייפגע מקצועית. היא אף תוהה מה פשר האבחנה שערך הצוות הבין-משרדי בין שחקני ליגות נמוכות א' ומטה, לגביהם "קבוצה ש-7 מחבריה לא ירצו לשחק בשבת לא תשחק בשבת", לעומת הליגה הלאומית וליגת העל שבהן יינתנו פתרונות לשחקן הבודד.

עניין נוסף אותו מעלה העותרת הוא הסדרי הלינה במלונות הסמוכים למגרשי הכדורגל. אלה, לדבריה, אינם נותנים מענה הולם וראוי לשחקנים שהפרוטה אינה מצויה בכיסם והם נאלצים לכלות את משכורתם על השכרת חדרי מלון עם משפחותיהם כדי לא לעבוד בשבת.

התנועה למדינה יהודית מאשימה את הצוות הבין-משרדי בכך שהעלים מהדוח את בקשת נציגי השחקנים שלא יערכו אימונים בשבת בקבוצות הכדורגל של הליגה הלאומית בניגוד לרצון השחקנים. כמו-כן, לא הוכנסו דרישות השחקנים שמשחקים הנערכים בימי שישי יסתיימו לפחות כשעה לפני כניסת השבת בשעת אמת ומשחקים הנערכים במוצאי שבת יערכו כשעה לאחר צאת השבת, כדי שיוכלו לנסוע ל/מבתיהם בבטחה. הצוות גם בחר לדבריה להסתיר מבית המשפט את העובדה הקריטית לענייננו, לפיהשר הכלכלה לשעבר סירב בתוקף לתת היתר כללי לענף הכדורגל.

העותרת מברכת את השרה רגב על הקצאת משאבים כלכליים משמעותיים לפתרון הבעיה בדמות "תוכנית מתקנים לאומית" ועל השאיפה ש"הגדלת מספר המגרשים תביא לכך שניתן יהיה להעתיק חלק ממשחקי הכדורגל בליגות הנמוכות ובליגות הילדים והנוער מימי שבת לימי חול" כמו גם את הכוונה להביא לכך שיום שישי יהיה חופשי מלימודים.

מאות מועסקים שלא כחוק

היא מציינת כי הצוות הבין-משרדי מודה כי בענף הכדורגל מועסקים בימי המנוחה מאות שחקנים, שופטים, מאמנים ואלפי עובדי מנהלה ולוגיסטיקה, צוותי רפואה, עובדי אצטדיונים ועוד - ללא היתר כללי כדין, ואף מציין נתון לפיו בתקופת שעון קיץ - 21% ממשחקי הכדורגל בליגת העל נערכים בשבת; ובתקופת שעון החורף - 36%.

"חוק שאינו נאכף, מביא לביזוי שלטון החוק ואסור לאף רשות מינהלית ליתן את ידה לכך", אומר עו"ד פז. "אפילו אמרנו שהרשויות שגו בעבר שגיאה היסטורית כאשר הן לא אכפו את הוראות הדין החל על ענף הכדורגל (ושאר ענפי הספורט) המעסיקים עובדים בשכר בימי המנוחה בניגוד להוראות הדין - אין מעשי העבר מתירים לרשויות המנהליות להמשיך ולעצום עיניים אל מול הפרות החוק הסדרתיות בראשי חוצות. גנב עם ותק אינו מקבל היתר או לגיטימציה ציבורית לגנוב, ואיסור שלא נאכף אינו הופך להיתר.

"אפילו אמרנו שהמשיבים, ביחד ו/או לחוד, לא מילאו עד היום את חובתן המינהלית לאכוף את הדין, הרי שהן רשאיות - ואף מחויבות הן - לעשות כן, וחובה זו היא חובה קבועה ומתמשכת, בכל עת, בכל יום ובכל שעה. כך, אפילו היה מדובר ב'מדיניות' של איזה סטטוס-קוו (מופרך, לשיטת העותרת), הנתלה באילנות היסטוריים (מופרכים, לשיטת העותרת) כאלה ואחרים - רשאית ואף מחויבת הרשות המינהלית להסתלק מהמדיניות שנהגה על-פיה ולומר כלשונו של כב' השופט ברנזון: "עד כאן ולא יותר. מלאה הסאה ואין להוסיף עוד...שגגה שיצאה מלפני הרשות, אין היא חייבת לחזור עליה עוד ועוד".

פעילות בחוסר סמכות

התנועה למדינה יהודית שואלת מדוע למרות שבית המשפט קצב שלושה חודשים להגיש דוח מלא, הוגש רק דוח ביניים. "נראה כי למשיבים יש 'את כל הזמן שבעולם' להתנהל בסחבת מקוממת תוך הצגת עובדות פסוידו-היסטוריות וחמור מכל: תוך קביעת עובדות בלתי-חוקיות בשטח והיומרה להופכם ל"מעשה עשוי" שמקבל תעודת הכשר - בניגוד לכל דין או הסמכה מכוח הדין".

עוד היא אומרת שעיון ברשימת חברי הצוות הבין-משרדי מגלה כי איש מהם אינו נמנה על משרד ראש הממשלה או המשרד לשירותי דת או משרד הכלכלה והתעשיה. מעבר לכך, עיון בדוח מוביל אותה למסקנה כי הרשות המינהלית "שכחה" את תפקידה הציבורי לדאוג לשחקני הכדורגל והפכה לשופר של בעלי ההון המנהלים את תעשיית הכדורגל. היא מציינת גם

בסיום תשובת התנועה לבג"ץ, נכתב כי אין ולא היו טענות בכל הנוגע לכדורגל העממי. לדבריה, שיקולים מסחריים שבהם נתלה הצוות הבין-משרדי אינם סיבה להמשך הפרת חוק סדרתית והמונית תוך הדרת ציבור שומרי השבת מעולם הספורט הישראלי תוך פגיעה ממשית בעקרון שוויון הזדמנויות ובעיקרון השוויון ובשוויון המינהלי. "קשה לקבל שדווקא במדינה יהודית אדם לא יוכל להיות גם שומר שבת וגם ספורטאי", כתבה התנועה ובהתייחס לאוהדים הוסיפה: "לאן ומדוע זה ביקש הצוות הבין-משרדי להעלים מהאופק את האוהדים המסורתיים ושומרי השבת?!"
בג''ץ 7635/15 התנועה למדינה יהודית נ' היועץ המשפטי לממשלה ואח' / תגובת העותרת
תגובת התנועה למדינה יהודית לבג"ץ על המלצות הביניים של הצוות הבין-משרדי שמינתה שרת הספורט מירי רגב (26 עמ')
הועדה הבין משרדית לבחינת קיום משחקים בשבת - דוח ביניים חתום 3.4.16 / דוח ביניים
הועדה, בראשות מנכ"ל המשרד, בהשתתפות ההתאחדות לכדורגל, מינהלת הליגות בכדורגל, הטוטו ונציגי היועץ המשפטי לממשלה הגיעה להבנה ולהסכמה לגבי המתווה הראוי לטעמה בנושא סוגיית הכדורגל בשבת. על פי מתווה המסוכם, ניתן מענה לשחקנים דתיים שעוסקים בכדורגל באופן מקצועי ואינם מעוניינים לחלל שבת. כמו כן, ניתן מענה לקבוצות בליגות הנמוכות והנוער. בנוסף, המתווה שומר על הסטטוס-קוו בליגות הגבוהות כפתרון קבע היות והן מושפעות מהשוק המסחרי, דיני עבודה והדין הבין לאומי המחייב גם את השחקנים הישראליים. מסקנות הביניים בדו"ח הוגשו גם ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכדי שיגבש את עמדתו. (26 עמ')

תאריך:  08/05/2016   |   עודכן:  08/05/2016
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"צוות שרת הספורט הסתיר מידע מבג"ץ"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גימי-יהודי מיהודה
8/05/16 02:43
 
יהודה אישקריות
8/05/16 10:13
2
אחד העם
8/05/16 08:49
 
ע_הראל
8/05/16 13:20
 
אחד העם
8/05/16 15:33
3
מסורתי
8/05/16 09:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הכריז בהמלצת מהנדס העיר על מבנה התחנה המרכזית בעיר כעל "מבנה מסוכן". הכרזה זו באה לאחר בדיקה מעמיקה של מהנדסי העירייה, אשר העלתה חשש לקריסה חלקית של המבנה ולפגיעה בשלום הציבור.
07/05/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
תיק המכיל מסמכים רגישים ביותר הנוגעים לסידורי הכניסה למתקני מודיעין של צה"ל, של המשטרה ושל מערכת הביטחון נגנב (יום ה', 5.5.16) מתוך ביתו של סגן ראש מערך הסייבר במשטרה. המשטרה בוחנת כעת האם מדובר בפורץ אקראי שלא תיאר לעצמו מה שוויו המודיעיני של התיק שלקח, או שמא מדובר בפריצה מכוונת שנעשתה בהזמנת גורמים עוינים.
07/05/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
כשלושים חקלאים מגדלי מלפפונים, רובם מן המושב אחיטוב, צפויים לעלות מחר בבוקר (יום א', 8.5.16) לירושלים ולחלק לציבור 2.5 טון מלפפונים וטון חצילים בחינם. חלוקת הירקות תתקיים מחר, בשעה 11:00 לפני הצהריים, בתחנת הרכבת הישנה בירושלים.
07/05/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות החליטו להמשיך בתהליך להפרטת התעשיה הצבאית (תעש מערכות), ובימים הקרובים יזמינו הערכת שווי נוספת לחברה. זאת, לאחר שלפני כחודש התגלה כי חברת פרומתיאוס, אחת משתי החברות שעשו עבור רשות החברות הערכת שווי לחברה, סיפקה גם שירותי ייעוץ לחברה-בת של אלביט מערכות. יצוין, כי אלביט מערכות היא החברה היחידה שמתמודדת על הרכישה של תעש מהמדינה.
07/05/2016  |  יובל אזולאי  |   חדשות
התאחדות המלונות ממשיכה להיאבק בתופעת דירות המגורים המושכרות לתיירים: במכתב ששיגר (יום ה', 5.5.16) מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר, לשר השיכון והבינוי, יואב גלנט, ולממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר הלוי, הוא דורש מהממשלה לגבש מדיניות ברורה לגבי דירות המושכרות לתיירים לטווח קצר, בעיקר באמצעות Airbnb.
07/05/2016  |  שלומית צור  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il