33% מהתלונות של
עובדים זרים נגד מעסיקיהם הם בנושאי פגיעה בשכרם ועוד 28% מהתלונות הן בנושא התנהלות המעסיק כלפיהם - כך עולה מניתוח אלפי תלונות מצד עובדים זרים שהגיעו במסגרת הסכמים בילטראליים ותלונותיהם התקבלו במהלך שנת 2015 בקו החם שמפעיל המרכז להגירה בינלאומית ושהועברו לגורמי אכיפה.
עוד עולה מניתוח התלונות כי מתוך 1,557 פניות ותלונות שהתקבלו ב-2015, 1,405 תלונות הגיעו מעובדים זרים מתאילנד (מתוך כ-17,325 עובדים מתאילנד במסגרת ההסכם הבילטרלי ששהו בארץ בדצמבר 2015), עוד 119 פניות ותלונות הגיעו מעובדים זרים ממולדובה, 19 מעובדים בולגרים ו-14 תלונות מעובדים זרים מרומניה
מאז הקמתו של הקו החם לשירותם של עובדים זרים בישראל ביוני 2012 התקיימו בקו החם כ-40,000 שיחות טלפוניות, זאת בעקבות כ-5,000 פניות ותלונות של 3,421 עובדים זרים. הקו החם ממיין ונותן מענה ראשוני לשיחות הרבות המתקבלות כך שהן מועברות בצורת פניות ותלונות עם המידע הנדרש והמלא מהעובדים, לטיפול גורמי האכיפה השונים.
יו"ר ומייסד המרכז להגירה בינלאומית וקליטה (CIMI), ארנון מנטבר, מדגיש כי מספר הפניות הגדול מעיד על חשיבותו וביסוסו של הקו החם הפועל כיום בחמש שפות ככתובת מרכזית לעובדים זרים המגיעים לישראל באמצעות הסכמים בילטראליים.
מנטבר מגלה כי בישראל שוהים כיום כ-77,000 עובדים זרים חוקיים, כ-16,200 עובדים זרים לא חוקיים וכ-81,600 עובדים פלשתינים וירדנים. סך-הכל כוח עבודה זר בישראל (הכולל את שלוש אוכלוסיות אלה) מונה מעל 174,000 איש. בנוסף להם קיים מספר משוער של 91,000 תיירים שנשארו בישראל לאחר שפגה אשרתם.