הרשות ארצית לתחבורה ציבורית ב
משרד התחבורה פרסמה מכרז להפעלת אשכול קווי התחבורה הציבורית בביתר עילית ובישובי עמק האלה. עד כה הופעלו קווי אשכול זה בידי
חברת קווים (עילית).
מספר האוטובוסים באשכול לא יפחת מ-225 אוטובוסים, כולל רזרבה תפעולית. תדירות השירות תגדל משמעותית. עם התקדמות עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים, ייפתחו קווים חדשים לשירות בין ביתר עילית לירושלים דרך ציר גולדה, במקביל לדילול תדירות בקווים העוברים ברחוב בר-אילן.
חידוש מרכזי במכרז הנוכחי הוא קווי שירות לפי קריאה בדומה לאלה המופעלים בחבל משגב. יבוטלו שמונה קווים אזוריים (13, 29-23) בעמק האלה, ובמקומם תיפתח רשת קווים היקפית חכמה שלא תיכנס ליישובים אלא אם תבוצע הזמנה טלפונית או באמצעות יישומון בטלפון הסלולרי. הדבר יביא לקיצור זמני הנסיעה לבית שמש הסמוכה, לתחנת הרכבת ולמוסדות המועצה האזורית מטה יהודה.
מאחר שהגורם המשפיע ביותר על משך זמן הנסיעה הוא זמן הכניסה ליישובים מהציר הראשי, ובמקרים רבים מבלי שיש כלל נוסעים עולים או יורדים, הכניסה ליישובים, בקווים שהוגדרו בלבד, תיעשה כאמור רק בהינתן הזמנה מראש או בקשה של נוסעים הנמצאים על גבי האוטובוס.
לכל יישוב מהיישובים הכלולים בהסדר הוגדר קו שירות לפי קריאה שרק אליו יהיה ניתן לבצע את ההזמנות. כלומר, כל יישוב ישורת על-ידי קו עם לוח זמנים מוגדר וקבוע של נסיעות אותן ניתן להזמין על-מנת שייכנסו ליישוב.
חמשת הקווים יופעלו באופן קבוע לאורך ציר מרכזי בין שני מוקדים גם במקרים בהם לא התקבלה קריאה, ויספקו שירות בכל התחנות לאורך אותו ציר מרכזי כקו רגיל. בנוסף, לכל קו הוגדרו מקטעים של שירות לפי קריאה - כניסה ליישובים או הארכת מסלול ליישובים מעבר לקצה הקטע הרגיל - ובהם הוגדרו תחנות בהן "פעילות בתחנה" מוגדרת כ"לפי קריאה".
לראשונה, במסגרת הניקוד למתמודדים במכרז יילקחו בחשבון נתוני הבקרה שביצעו חברות הבקרה של משרד התחבורה באשכולות ההפעלה הקיימים של המתמודדים. כמו-כן, על-מנת למנוע מונופול, הזוכה במכרז זה יהיה מנוע, בין במישרין ובין בעקיפין, מלהציע הצעה למכרז שיפורסם לאשכול "פרוזדור ירושלים", העיר בית שמש והסביבה.