|   15:07:40
דלג
  זאב גלילי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

נכבה - ללמד או לאסור?

שרת החינוך לשעבר, יולי תמיר, יזמה הנהגת לימודי הנכבה במערכת החינוך בכנסת מתחוללת סערה סביב הצעת חוק של "ישראל ביתנו" לאסור על קיום הפגנות נכבה משתי היוזמות לא יצא ולא ייצא מאומה ערביי ישראל ימשיכו לחלום על הפיכת ישראל למדינה ערבית רשות הדיבור לעובדות
31/05/2009  |   זאב גלילי   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
תמונת תעמולה ב"אתר הזיכרון הפלשתיני" של אש"ף - פליט המחזיק בידיו את מפתחות ביתו [צילום: אתר הזיכרון הפלשתיני]

כשהערבים אומרים "נכבה" הם אינם מתכוונים רק לאסון שקרה להם. הם מתכוונים לכך שעצם קיומה של ישראל הוא "אסון". בתי הספר הערביים שמדינת ישראל מממנת מהווים ביצה שורצת של שנאת ישראל

בשנת 1963, הקריא ראש הממשלה דוד בן-גוריון בכנסת, קטעים מתוך מחברות של תלמידים במגזר הערבי. מן הציטוטים הללו ניתן היה ללמוד על הערצה גוברת של התלמידים הערבים לרודן המצרי, גמאל עבדול נאצר. האיש שזמם להשמיד את ישראל.

בן-גוריון "לא סיפר כיצד הגיעו המחברות לידיו", אומר ההיסטוריון תום שגב, המביא סיפור זה בספרו "1967". אבל הכל ידעו אז, כי מקור המחברות הוא שירות הביטחון הכללי, שקיים מעקב של קבע אחר הנעשה בבתי הספר הערביים.

המעקב הזה נמשך (בצורה כזו או אחרת) עד לפני שנים מעטות, באמצעות נציג השב"כ, שכיהן כמנהל האגף לחינוך ערבי במשרד החינוך. בידי הנציג הזה הייתה סמכות למנוע מינויים של מורים בעלי רקע אנטי ישראלי. הממונים עליו במשרד החינוך לא היו רשאים לערער על החלטותיו.

לבסוף בוטל תפקיד הנציג. על הביטול נודע מהודעת פרקליטות המדינה, בתשובה לעתירה שהגיש ארגון "עדאלה" לבג"צ. תלמידים ערבים יכולים איפוא לכתוב, לקרוא וללמוד כל מה שיעלה על דעתם על המדינה. מוריהם יוכלו להטיף להם מה שירצו, בלי שלמדינה תהיה יכולת להתערב.

לא קשה לנחש שההחלטה לבטל את תפקיד הפוליטרוק הציוני על החינוך הערבי התקבלה אחרי שהתברר שאין בו שום תועלת. התלמידים יונקים עם חלב אמם, מפי הוריהם ומוריהם, מתחנות השידור הפלשתיניות והכלל-ערביות, מאתרי האינטרנט וגם מן העיתונים הערביים המופיעים בישראל, כי מדינת ישראל היא תופעה זמנית. ארועי ה"נכבה" הם רק חלק מן הסיפור הזה.

ומי הם הפליטים

ההגדרה האוניברסלית של האו"ם לפליט היא:
"כל אדם שנאלץ לנטוש את ביתו הקבוע במקומו הטבעי מאז ומקדם ייחשב לפליט".

למקרה אחד ויחיד הורחבה הגדרה זו, בלחץ הליגה הערבית. בהרחבה זו נאמר:
"כל ערבי שעזב את פלסטינה-א"י בשנת 1948 ושהה בה שנתיים ייחשב גם הוא לפליט".

מדוע טרחו ארצות ערב להרחיב הגדרה זו? כיוון שרוב הערבים המכנים עצמם "פלשתינים" היגרו לפלסטינה-א"י בתקופת הבריטים ובמיוחד במלחמת העולם השנייה ואחריה. שנים בהן הממשל הבריטי מנע מיהודים להגיע למולדתם ולהציל בכך את חייהם.

ולסיום אביא דעת שני מומחים שלא סוממו בסם "תהליך השלום": פרופסור אפרים קארש ופרופסור דן שיפטן.

למה הם ברחו?

התעמולה הערבית מציגה את הבריחה הזו כתוכנית שתוכננה מראש על-ידי ישראל ל"טהור אתני". היא קיבלה גיבוי על-ידי "היסטוריונים חדשים" שמאלנים כמו ברוך קימרלינג, אילן פפה, שמחה פלפן, אבי שליים ובני מוריס (שחזר בתשובה והודה שלולא הסתלקות הערבים מתחום המדינה לא היה יכול להיות לה קיום).

מחקר היסטורי אובייקטיבי, כמו זה של פרופסור יואב גלבר, מלמד שהבריחה הערבית התחילה בעריקה המונית של המנהיגות ושל השכבות העשירות. אלה גם קראו להמונים לעזוב עד שצבאות ערב ישחררו את הארץ מן היהודים. הבריחה נמשכה בעקבות תעמולת הזוועה של כלי התקשורת הערביים על מעשי טבח יהודיים והושלמה על-ידי גירוש ממש, שלרוב נעשה בשל כורח צבאי.

ההיסטוריונים השמאלניים נאחזים במה שנקרא "תוכנית ד'", שתכליתה לדעתם גירוש האוכלוסיה הערבית. בפועל קבעה תוכנית ד' שבשלב בו עברו כוחות ישראל להשתלט על שטחים "במקרה של התנגדות - השמדת הכוח המזויין וגירוש האוכלוסיה".

כשהערבים אומרים "נכבה" הם אינם מתכוונים רק לאסון שקרה להם. הם מתכוונים לכך שעצם קיומה של ישראל הוא "אסון". בתי הספר הערביים שמדינת ישראל מממנת מהווים ביצה שורצת של שנאת ישראל. דור המורים הצעירים - רובם בוגרי אוניברסיטאות ישראליות - מטיפים אותה תורה שמטיפות תחנות השידור של הרשות ושל החמאס.

מה פירוש "נכבה"
יום הנכבה [צילום: AP]

לפני שניכנס לנבכי המושג הזה, חשוב לזכור כי השפה הערבית היא אחת השפות העשירות ביותר. כל כך עשירה עד שיש האומרים שזו שפה שיש לה עם ולא עם שיש לו שפה. הם מומחים בהמצאת מילים ומונחים שעצם השימוש בהם על-ידי הערבים ועל-ידי זולתם משנה את פני המציאות. בשפה מערבית אתה אומר שלום, או הפסקת אש, או מלחמה, וברור למה הכוונה. בערבית יש שלל מונחים לאינסוף מצבי ביניים. וברגע שאתה אומר תהדייה ונדמה לך שהסכמת להפסקת אש מתברר לך שהכוונה בעצם להפסקה זמנית עד שהערבי יאגור כוח לצאת עליך שוב למלחמה. המילה ג'יהאד משמעותה מלחמת חורמה, אך מומחים לערבית לא יתביישו להגיד שיש גם ג'יהאד שמטרתו השגת שלום.

ונחזור לנכבה.

פירוש המילה "נכבה" הוא אסון. את המונח טבע פרופסור באוניברסיטה האמריקנית בביירות, קונסטנטין זורייק, שכתב ב-1948 ספר בשם זה. הספר התייחס לאסון שפקד את ערביי ארץ ישראל בעקבות המלחמה שהם פתחו בה נגד ישראל. במלחמה זו נהרסו או נמחקו כ-400 עד 500 כפרים, ערים ורובעים ערביים. מתוך 750,000 התושבים הערבים שישבו בשטח שהפך למדינת ישראל נשארו רק 160,000. כל היתר הפכו לפליטים.

קישורים

עם הפלשתינים האלה רוצים שלום - [קישור]

מה"נכבה" לג'יהאד - [קישור]

הפצצה המתקתקת של ערביי ישראל - [קישור]

דמוגרפיה וגיאוגרפיה של ארץ ישראל - [קישור]

ערביי 48 והאינתיפאדה האלקטרונית - [קישור]

דמוקרטיה ערבית וחלומות באספמיה - [קישור]

המפה הגדולה של הארץ הריקה - [קישור]

מדוע קורסות כל המערכות במדינה - [קישור]

תרומת אוסלו להקצנה

"אימוץ אוסלו הוא שגרם לנזק הגדול מכולם - כותב ההיסטוריון אפרים קארש. "בהכרה באש"ף כ'נציגו הרשמי של העם הפלשתיני', אימצה ממשלת רבין בפועל את תביעתו של הארגון להחיל מרות על מספר ניכר של אזרחים ישראלים...

"מרגע הגעתו לעזה ביולי 1994, כל מה שביקש ערפאת היה לנצל עד כמה שאפשר את מה שהעניקה לו ישראל, ודאג לחנך את הערבים תושבי השטחים, ולא רק אותם, אלא גם את הערבים הישראלים, לשנאת ישראל, לשנאת היהודים והיהדות... נאום הברכה שלו, שבו לעג לשותפיו החדשים לשלום וכלל בו הפניות רבות ל'פרוטוקולים של זקני ציון', הסתיים בקריאה לשחרר את הערבים הישראלים הנתונים לדבריו תחת כיבוש.

"בתוך חודש מיום שהגיע לעזה הורה ערפאת בחשאי להרחיב את פעולות הרשות הפלשתינית ולהחילן על הערבים הישראלים, להקצות 10 מיליון דולר כמימון ראשוני, ולמנות את אחמד טיבי, יועצו המדיני, אזרח ישראל, לעמוד בראש הפעילות החתרנית. בשנים הבאות התרחבו ממדי ההתערבות של אש"ף והרשות הפלשתינית בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל מתיווך במחלוקות ערביות פנימיות עד לניסיונות בוטים להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל והפצת תעמולה שפלה הקוראת להרס ישראל..." (מתוך מאמרו של ההיסטוריון אפרים קארש "ערביי ישראל נגד ישראל").

"המדינה היא מציאות חולפת"

"הפלשתינים בישראל כמו הערבים באזור בכלל משוכנעים כי אין מקום ואיך לגיטימיות לקיומה של מדינת לאום יהודית בליבו של המרחב הערבי. כי התנועה הלאומית היהודית, שהפכה את הפלשתינים בארצם מרוב למיעוט, גזלה את מולדתם.

"הפלשתינים בישראל מכירים בעוצמתה של ישראל אך רואים בכך, כמו אחיהם באזור, מציאות חולפת שאינה מתיישבת עם סדר העולם התקין. הם יודעים מנסיונם רב השנים שהם יכולים להרשות לעצמם לפסול את מדינת הלאום היהודית מעיקרה, ולהזדהות עם אויביה, כיוון שהרוב היהודי מוגבל עד מאוד, ביכולתו לפגוע בהם, בשל משטרו הדמוקרטי, ותדמיתו העצמית כחברה פתוחה... לערבי בישראל יש, אם כן, גם מוטיבציה וגם אפשרות לדבוק בתפיסה של שלילת אותו רכיב שהוא סיבת הקיום של ישראל" (פרופסוד דן שיפטן בכנס הרצליה).

תאריך:  31/05/2009   |   עודכן:  31/05/2009
זאב גלילי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נכבה - ללמד או לאסור?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אדל
31/05/09 16:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדילמה הגרעינית המעסיקה כיום את ישראל והעולם המערבי - כולל את הצמרת השלטונית במדינות ערב במזרח התיכון - מתחבטת בשתי שאלות מרכזיות. האחת: באיזה טווח זמן תצליח אירן לפתח נשק גרעיני שאותו ניתן להנחית על "מדינות אויב" באמצעות טילים בליסטיים. השנייה: מה האפשרויות הישראליות להנחתת מהלומת מנע על מתקני הגרעין באירן. גורמים מודיעיניים שונים בעולם - אזרחיים וצבאיים - מנסים להציג הערכה מושכלת לשאלות אלה. אחת ההערכות המעודכנות ביותר הוכנה במרכז האמריקני למחקרים אסטרטגיים בינלאומיים - CSIS - וראתה אור בתחילת חודש מרס השנה.
31/05/2009  |  עמי דור-און  |   מאמרים
בצוק העיתים עושות רבות מהמסעדות שמיניות באוויר כדי שלא לאבד את לקוחותיהן המסורים. לצורך העניין הן מרכיבות תפריט מותאם למצב ובד בבד גם מיישרות מחירים.
31/05/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
לא מוכרחים לזכות בבחירות על מצע של עקירת התנחלויות, כדי לעקור אותן. אפשר להיבחר על מצע הפוך, לפני זה להורות לנערי הגבעות "לתפוס כל גבעה", להתהדר בכינוי "אבי המתנחלים", ואח"כ לעלות על בולדוזר, ולעקור. שלושים שנה היה מוקצה. דקה אחרי שהתחייב על עקירה, הוכרז כאתרוג.
30/05/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בעיית היסוד של מרבית מדינות ערב היא היעדר לגיטימציה למדינה בעיני רוב אזרחיה, הנובע מן הכישלון שבהנחלת רעיון הנאמנות למדינה על פני הנאמנות המסורתית של האוכלוסיה למשפחה, לשבט, לכת הדתית או ליחידה האתנית. כל המסגרות המסורתיות הללו חיות ונושמות כבר מאות שנים, בעוד שרעיון המדינה חדש, ובמרבית מדינות ערב הוא נולד אחרי מלחמת העולם השנייה. רק מצרים פוסעת על נתיב העצמאות מזה כ-200 שנה, אך היא מקרה ייחודי של מדינה, אשר בה נהוגה כבר אלפי שנים מסורת של שלטון מרכזי - כורח המציאות של משטר המים בנילוס עד להקמת סכר אסוואן בשנות ה-70' של המאה הקודמת.
30/05/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, הרוח המנשבת בוושינגטון מאז מינויו של ברק אובמה לנשיא בינואר נושאת עמה זיקה בין התקדמות במשא-ומתן המדיני בין ישראל לבין הפלשתינים ומדינות ערב ובין המהלכים לבלימת התגרענותהּ של אירן. "אם ישראל מבקשת לקבל תמיכה חזקה מול אירן, אין היא יכולה לעמוד מן הצד בכל הנוגע לפלשתינים ולמאמצי השלום", הבהירה לא מכבר מזכירת המדינה הילרי קלינטון. "שני הדברים כרוכים זה בזה".
30/05/2009  |  עידו שטרנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
ארבעה עצורים נוספים בלבנון בחשד לריגול  /  מאיה שני
נסראללה: נחמש צבא לבנון  /  מאיה שני
הפתרון צריך להיעשות על "אדמה פלשתינית"  /  מחלקה ראשונה
תדע כל אם עברייה   /  ד"ר יובל ברנדשטטר
בכוונתי לעבור על חוק הנכבה  /  ענבל בר-און
אומה ישראלית לכולם - הפתרון הסופי  /  דודו אלהרר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il