|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

יחד נגד מכחישי הנכבה וממשיכיה

סדרה של חוקים חדשים אוסרים על אבל וצער, ומנסים לכפות נאמנות ושמחה מזויפת לא רק הרגשות נכבשים, גם האדמות
01/06/2009  |     |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
ברחו או גורשו? מה שבטוח, אי אפשר לעצור את בירור העובדות של תש"ח באיסור פלילי

נאמנות כפויה
מי שמחוקק חוקים כאלה יחוקק חוקי רדיפה גם כנגד המתנגדים לתפקודה של המדינה כמנגנון המשרת קומץ של בעלי הון אינטרסנטים. כל מי שיקלקל את השמחות לאליטות יהיה על הכוונת במדינה שבה "מוכרחים להיות שמח!"

עמימות שמסוכנת לחירות
ענבל בר און
הרחבת מסגרת עבירת השוחד טומנת בחובה את הסיכון שתוצמד לאדם תווית פלילית של עבירת השוחד, אף שמעשהו אינו מצדיק את הקלון הרב הנלווה להרשעה בעבירה זו
לרשימה המלאה

אם אשכחך נכבה, תשכח ימיני
ד"ר חנה ספרן
לפני שהכנסת תאשר את הצעת הממשלה האוילית והמרושעת הזאת, אנחנו יכולים לדבר את הנכבה ללא הפסקה וללא סכנה * אולי הממשלה תבין בינתיים כמה איסורים על ההיסטוריה אינם אפשריים ואינם מועילים ונוכל להתחיל בתהליך אמיתי של פיוס ושלום
לרשימה המלאה

אקטיביזם שיפוטי: של מי האדמה הזו
ענבל בר-און
הציונות מזוהה עם גאולת הקרקע * 'עוד דונם ועוד פרה' היייתה ססמתה * עתודת הקרקע של ישראל קטנה, והכל (ערבים, יהודים, בדווים, תושבי עיירות פיתוח) נאבקים עליה * מאמר רביעי בסדרה
לרשימה המלאה

שרי הימין מתחרים זה בזה בהצעות חוק גזעניות. אסור להיזכר, אסור לכאוב, אסור למחות:

הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר וחבריו מ"ישראל ביתנו" אומצה על-ידי הממשלה. לפיה ייאסר קיום אירועים או פעילויות ציבוריות המציינות את הנכּבּה. העונש - עד שלוש שנות מאסר.

ח"כ זבולון אורלב הגיש מצידו הצעה טובה עוד יותר: שנת מאסר לכל מי שיפרסם קריאה השוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אם לפי תוכנו של הפרסום קיימת אפשרות סבירה, שהקריאה או הפרסום יביאו "לעשיית מעשה של שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין".

שימו לב לחלק השני: גם הוא עסוק במה שעל האזרחים לחוש: אסור להם לחוש שנאה או בוז לרשויות השלטון המפלות, המתנחלות והמנשלות. האזרחים מתבקשים להאמין בעיקר אמונה מופרך: שישראל יכולה להיות "יהודית" כמו שמגדיר זאת השלטון - כלומר, נחלתו הבלעדית של עם אחד מעמי הארץ, נחלה המוגנת בזכויות ייתר ודנה את המיעוט לקיום בתנאי הפליה מבנית - ועדיין דמוקרטית לתפארת.

ח"כ דוד רותם, ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט, לא נשאר חייב. הוא מבקש לדרוש הצהרת אמונים למדינה כתנאי לקבלת אזרחות. על-פי ההצעה, "המבקש אזרחות יחויב בהצהרה לפיה הוא מתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לסמליה ולערכיה ולשרת את המדינה, ככל שיידרש בשירות צבאי או בשירות חלופי". מרוב התלהבות, נפלטה לו בטעות האמת: הוא מכריז על המדינה כ"ציונית", כלומר כמדינה השייכת לא לאזרחיה ואף לא ליהודים שבה, אלא לתנועה פוליטית והתיישבותית בינלאומית, לזרם אידיאולוגי מסוים.

מטרתן המיידית של הצעות החוק היא הפחדה: ללמד את האזרחים הפלשתינים להרכין ראש, לחשוש לבטא את עצמם, את כאבם, למחות. הצעת האיסור על זכר הנכבה יכולה לעבור בכנסת הנוכחית הימנית; אולי תיפסל על-ידי בג"צ, אולי תיסוג ממנה הממשלה - אך אין סיבה לסמוך או לשמוח על כך. צריך להביס אותה במעשה, ברחוב: בהפרה בטוחה וגאה של דבר חקיקה מפלה וחסר כל לגיטימיות על-ידי אזרחים ערבים ויהודים. את ההצעות למנוע אזרחות ממי שאינו מכיר במדינת ישראל יהודית וציונית צריכים לאתגר אלה שיש בידיהם אזרחות - גם אזרחים יהודים! - שאינם רוצים לחיות במשטר של זכויות יתר, באתנוקרטיה שבטית אלא במדינה דמוקרטית השייכת לשני עמיה ושמבינים, שמי שמחוקק חוקים כאלה יחוקק חוקי רדיפה גם כנגד המתנגדים לתפקודה של המדינה כמנגנון המשרת קומץ של בעלי הון אינטרסנטים. כל מי שיקלקל את השמחות לאליטות יהיה על הכוונת במדינה שבה "מוכרחים להיות שמח!"

בשעה ששרי הימין מנסים לכפות את הכחשת הנכבה, להשליט השכחה מאורגנת - ממשיכה שנת 1948 לחיות עמנו - לא רק כזיכרון. הנכבה אינה רק אירוע שנגמר, שצריך להיזכר בו. היא תהליך נמשך. כל עוד ממשיכים הקולוניזציה והנישול, כל עוד ממשיכים מוסדות המדינה והתנועה הציונית להחזיק ברכוש גזול ולהשתמש בו כדי לייהד את המרחב - נמשך התהליך. הנכבה אתנו כאן: היא כאן ביפו. הייהוד השיטתי של יפו הוא אכן השלמה של התהליך החלקי שהוחל בו לפני ששים שנה. הוא מתבסס על החלשתם של תושבי יפו הפלשתינים, שרובם תלויים מאז הנכבה ברצונם הטוב של רשויות הדיור המחזיקות בדירות.

שער ברזל נעול
גם זו תש"ח

ממש בימים אלה נרקמת עיסקת קרקע סיבובית ענקית, במסגרתה מנסה הממשלה במסגרת חוק ההסדרים להעביר עשרות אלפי דונמים בנגב מידי מינהל מקרקעי ישראל לקרן הקיימת לישראל (קק"ל). במקביל, אמורה הקרן הקיימת לישראל להעביר לידי המדינה עשרות אלפי דונמים באזור המרכז.

באופן הבוטה ביותר מתרחשת הנכבה היום, עכשיו, בין עומר לעמרה, בין אחד היישובים העשירים ביותר במדינת ישראל לבין אנשי תראבין-א-צאנע. ב-1950 כפתה עליהם מדינת ישראל לעבור לשם, במסגרת העברות האוכלוסין הכפויות הגדולות שכפתה על שארית תושבי הנגב הערבים, שלא הפכו לפליטים. למען הרחבת השכונה החדשה בעומר מבקש ראש המועצה, פיני בדש, בשיתוף פעולה עם רבותיו (בדש הוא איש "צומת" לשעבר ועכשיו מקורב לליברמן), לגרש את אנשי עמרה. תחת לחצים הסכימו רובם כבר להתפנות לסביבות רהט. האחרים נאחזים בקרקע. מערכת הטרדות של משטרת ישראל מופעלת נגדם: מחסומים וחיפושים, מעצרים ובדיקות. תביעתם: להפוך לשכונה בתוך עומר, המוגדרת רשמית כיישוב חקלאי – או לקבל לידיהם את האדמות מהן גורשו ב-1950. שער הברזל הגדול המפריד עכשיו בין עומר לעמרה הוא שער אפרטהייד.

זה לא הכל. ממש בימים אלה נרקמת עיסקת קרקע סיבובית ענקית, במסגרתה מנסה הממשלה במסגרת חוק ההסדרים (חוק ההסתרים) להעביר עשרות אלפי דונמים בנגב מידי מינהל מקרקעי ישראל לקרן הקיימת לישראל (קק"ל). האדמות האלה אינן ריקות – אלה אדמות הבדואים ועשרות כפרים "בלתי מוכרים" נמצאים עליהן. מדינת ישראל מתנערת מזכויותיהם ולאחר שתעביר את האדמות לידי הקרן הקיימת לישראל, תטען כי האדמות הן רכוש קק"ל והתנועה הציונית. לכן אסור למסור אותן לערבים. נציגי מועצת הכפרים הבלתי-מוכרים מחו על כך – וח"כ דב חנין העלה את הנושא על סדר היום הציבורי.

במקביל, אמורה הקרן הקיימת לישראל להעביר לידי המדינה עשרות אלפי דונמים באזור המרכז. עיסקת החליפין הזו הולכת ונרקמת זה שנתיים. עיקר מטרתה למנוע ביטול בפועל של התקנות הגזעניות לפיהן אין קק"ל מחכירה אדמות לערבים.

גם האדמות האלה לא הגיעו משום מקום: יותר ממחצית מאדמות קק"ל – ובפועל הרבה יותר מכך – הן אדמות שנגזלו מן הפליטים הפלשתינים. הן עברו לרשות מדינת ישראל – ומדינת ישראל, בעסקות ענק שנערכו ב-1949 וב-1953, העבירה אותן לידי הקק"ל כדי לרחוץ בנקיון כפיה נוכח העולם ולטעון שהאדמות הגזולות אינן בידה.

הלבנת הגזל העצומה שהתרחשה במוצאי 1948 נמשכת כעת בעסקת "חילופי הקרקעות" הענקית, שאותה יזמו כבר לפני שנתיים חברי-הכנסת של הימין.

מכחישי זכר הנכבה עסוקים עתה בהמשכתה. את המאבק נגד המשכיחים צריך לשלב במאבק נגד הממשיכים – למען בלימת תהליך ההתנחלות והנישול, למען פיוס היסטורי אמיתי בין עמי הארץ הזו, פיוס שיכול להיות מבוסס רק על השכנת מידה של צדק, על בלימת הקולוניזציה ותיקון עוולותיה:

  • ביטול כל החוקים, התקנות, והמוסדות הממשיכים את התהליך הקולוניאלי בהווה ומפלים על בסיס אתני (תקנות לשעת חירום, חוקי הקרקע, קשרי המדינה עם הקק"ל, הסוכנות היהודית, חוק האזרחות וכו').

  • תיקון במידת האפשר של העוול ההיסטורי שנגרם בתהליך הקולוניאלי: השבת קרקעות, שיבת העקורים, מימוש זכויות הפליטים, על חלוקה מחודשת של משאבים, אפליה מתקנת בתקציבים, קידום התרבות הערבית והיהודית-מזרחית.

שער הברזל הנעול חוסם את הדרך שקישרה בעבר בין עומר לבין עמרה, מושבם של תראבין-א-צאנע.
פורסם במקור באתר התחברות-תארבוט
חתמו על עצומה נגד החוק לאיסור ציון יום הנכבה בכתובת: [קישור]
תאריך:  01/06/2009   |   עודכן:  01/06/2009
התחברות-תארבוט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחד נגד מכחישי הנכבה וממשיכיה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נחום שחף
1/06/09 09:18
2
לא להתבלבל
1/06/09 10:47
 
אדל
1/06/09 15:15
3
אייל.ב
1/06/09 11:58
4
אני רק הערה
1/06/09 13:53
5
בוטן
1/06/09 16:34
6
חוצפה והתממות
1/06/09 20:03
7
אבנרר
1/06/09 21:41
8
אריה דרוקמן
2/06/09 09:52
9
ע.ג1
3/06/09 07:09
10
הכתב יהודי?
13/06/09 16:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רגע, אולי היה שמה "בוקר חדש"? בעצם, אולי "שחר אדום"? התבלבלתי. שחררו את האבזם, הנסיעה בוטלה.
31/05/2009  |  מתן שריג  |   מאמרים
אחת הדילמות העתידיות העומדות בפני מקבלי ההחלטות בפוליטיקה הישראלית נוגעת לחזון בלתי מגובש, לכאורה בלתי אפשרי, ואולי עלול להביא לשבר בלתי ניתן לאיחוי בין חלקי העם - זה היושב בגבולות הקו הירוק לעומת ישראל המתנחלת, המיישבת את ארץ יהודה וארץ שומרון.
31/05/2009  |  יחיאל (חיליק) רוזמן  |   מאמרים
לאחר ביקור אבו מאזן בוושינגטון אפשר לומר שהתמונה התבהרה מכל הכיוונים. ברק אובאמה רוצה ליישם, אלא שהפעם ברצינות, את מפת דרכים ולשלבה במה שמכונה "היוזמה הערבית" כפיתרון אחד כולל למערכת היחסים בין ישראל לעולם הערבי ודורש משני הצדדים לעמוד בהתחייבות הראשונית עד סופם: מישראל להקפיא את ההתנחלויות ומהרשות הפלשתינית להילחם בטרור. הדרישה מהרשות ריקה מתוכן כי את רוב המלחמה בטרור ממילא עושה ישראל, כי החמאס בעזה הוצא מהמשוואה ובגלל שהכוחות הפלשתינים בגדה ממילא נמצאים תחת פיקוח אמריקני הדוק.
31/05/2009  |  דני רשף  |   מאמרים
אט אט נחשפת אמת מחרידה ומאיימת: העם היהודי נעשה משרתו של השלטון - בין אם זה בא מהשמאל או מהימין! כאשר הימין שולט - התקציב, האינטרס והאנרגיה מושקעים בעניין יו"ש (בעבר יש"ע), וכאשר השמאל שולט - הכסף "והחזון" מופנים לאימוץ "חלום השלום", קידום זכויות לאומיות של ערביי ישראל, מאבק נגד היהדות ודחיפת אג'נדה משפטית-אזרחית לקראת כינון "מדינת כל אזרחיה".
31/05/2009  |  עו"ד דב אבן-אור  |   מאמרים
כאשר נבחר לנשיאות ארה"ב, רונלד רייגן היה מושא לצחוק וגיחוך. רבים ראו בו אדם בור, חסר כל תבונה, בור ועם הארץ. מטבע הדברים, ההיסטוריה הוכיחה שלפחות מבחינה אחת תבונתו הייתה עמו על אף העובדה שבעבור כך האזרחים האמריקנים שילמו כסף רב: רייגן הצליח להוביל את המאבק נגד הקומוניזם הכל-כך שנוא עליו, במיוחד ברית המועצות אותה כינה "ממלכת הרשע", עד קריסתה הטוטאלית. לא במלחמה "חמה" עשה זאת אלא על-ידי המצאה דמיונית, לפחות בתחילת שנות ה-80, היא התוכנית המכונה "מלחמת הכוכבים". היה זה פרויקט גרנדיוזי שבמרכזו בניית מטרייה משוכללת ביותר הכוללת לוויינים ומיני כלי נשק שרק בסרטים בדיוניים ניתן לראות. למרבה ההפתעה, תוך עשור בלבד, התוכנית הדמיונית גרמה לשינויים משמעותיים בזירה הבינלאומית כולה.
31/05/2009  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
ארבעה עצורים נוספים בלבנון בחשד לריגול  /  מאיה שני
נסראללה: נחמש צבא לבנון  /  מאיה שני
הפתרון צריך להיעשות על "אדמה פלשתינית"  /  מחלקה ראשונה
נכבה - ללמד או לאסור?  /  זאב גלילי
מי בכלל רוצה מדינה?  /  מרדכי קידר
להיות קצת יותר חכמים וקצת פחות צודקים  /  עידו שטרנברג
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il