|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
שברו את המסורת [צילום: אנדרו הרניק/AP]
יממה אחרי העימות

טראמפ וקלינטון ירדו לשפל חדש

השניים החליפו עלבונות בסעודת גאלה של הכנסייה הקתולית בניו-יורק המיועדת לגיוס תרומות לילדים טראמפ ספג קריאות בוז וגם קלינטון נתקלה בתגובות של חוסר שביעות רצון
21/10/2016  |   איתמר לוין, עידן יוסף, איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות בארה''ב   |   תגובות
[צילום: איוון ווצ'י, AP]

[צילום: פרנק פרנקלין, AP]

[צילום: פרנק פרנקלין, AP]

[צילום: פרנק פרנקלין, AP]

[צילום: אנדרו הרניק, AP]

שניהם צודקים
איתמר לוין
אני מאמין גם לקלינטון וגם לטראמפ. קלינטון נכנסה ביודעין לפוליטיקה מתוך ניגוד עניינים מובנה, טראמפ מצית דליקה בכל פעם שהוא פותח את הפה. אוי לו לבוחר האמריקני, שזו הבחירה שבפניו
לרשימה המלאה

הילרי קלינטון ודונלד טראמפ, אשר כבר מפגינים עוינות חסרת תקדים, שברו (יום ו', 21.10.16) שיא נוסף כאשר החליפו עלבונות בסעודה שנתית חגיגית של הכנסייה הקתולית בניו-יורק המיועדת לגייס תרומות לסיוע לילדים.

הכנסייה מקיימת מדי שנה סעודת גאלה לזכרו של אל סמית, שהיה מושל ניו-יורק ארבע פעמים ומועמד הדמוקרטים לנשיאות ב-1928 (הפסיד להרברט הובר). בשנת בחירות מתייצבים לסעודה שני המועמדים, ובאופן מסורתי נאומיהם אינם עוסקים במישרין בבחירות אלא משמשים כאתנחתה נינוחה ואפילו קומית, כאשר המועמדים מלגלגים ברוח טובה על עצמם וזה על זה.

טראמפ וקלינטון חרגו ממסורת זו, והדברים אמורים במיוחד לגבי טראמפ, שספג קריאות בוז מתוך הקהל בן 1,500 האיש. בנקודה מסוימת אפילו נשמעה קריאה מן האולם: "finish!" (- סיים). השניים לחצו ידיים בסוף הרמת הכוסית - מה שלא עשו יממה קודם לכן בעימות השלישי ביניהם - ואף נראו משוחחים, אך לא היה בכך כדי להסוות את רגשותיהם ההדדיים האמיתיים. ביחס ליחסיו עם קלינטון אמר טראמפ כי דווקא לפני העימות האחרון נתקלה בו קלינטון וביקשה ממנו בנימוס רב 'סלח לי' [באנגלית גם: הענק לי חנינה]. "אמרתי לה - נדבר על כך אחרי שאכנס לבית הלבן", הוסיף.

טראמפ זכה לצחוקים רבים, כולל מצד קלינטון, בתחילת נאומו, אך האווירה השתנתה לחלוטין כאשר חזר לתקוף בצורה קשה את יריבתו. הוא החל בכך שטען שקלינטון מלהגת במהירות גבוהה עוד יותר מזו של רוזי אודונול - מגישת טלוויזיה עימה מצוי טראמפ בעימות חריף מזה שנים. הדברים הגיעו לשיאם כאשר טראמפ שב וכינה את קלינטון "מושחתת" והתייחס באריכות לחקירת ה-FBI נגדה בפרשת המיילים המסווגים. "הילרי כל כך מושחתת, עד שזרקו אותה מהוועדה [לחקירת פרשת] ווטרגייט", ניסה טראמפ להתבדח - וספג קריאות בוז.

"לא הייתי בטוח שהילרי תגיע לפה היום, כי אני מנחש שלא שלחתם אליה הזמנה בדואר האלקטרוני, או שאולי כן שלחתם והיא גילתה על זה בשיטוט בוויקיליקס", אמר תוך שהוא שב ורומז לפרשת האימיילים הסודיים שמחקה קלינטון מן השרת הפרטי שלה. "למדנו כל כך הרבה מוויקיליקס", הוסיף, "למשל, שהילרי חושבת שזה הכרחי להונות אנשים בנקיטת מדיניות ציבורית פומבית אחת ומדיניות ציבורית אחרת לחלוטין באופן פרטי". לטענתו, כדוגמה לכך, ניתן לקחת את העובדה שקלינטון מציגה את עצמה באירוע שמארח הקרדינל הקתולי כמי שלא שונאת קתולים. בתגובה לדברים אלה, היו שקראו לטראמפ קריאות בוז מן הקהל.

טראמפ המשיך: "הילרי מאמינה שזה חיוני להטעות את הציבור על-ידי כך שתהיה לה מדיניות אחת בפומבי ומדיניות שונה לגמרי באופן פרטי. הנה היא הערב, בפומבי, מנסה להעמיד פנים שאיננה שונאת קתולים".

המועמד הרפובליקני צחק גם על הביקורת שהוטחה באשתו בעקבות הנאום שנשאה בוועידת המפלגה הרפובליקנית ואשר הועתק מנאום מן העבר שנשאה מישל אובמה. "מישל אובמה נשאה נאום - וכולם שיבחו אותה. אשתי, מלניה, נשאה את אותו נאום בדיוק - וכולם מתחו עליה ביקורת", אמר. לאחר בדיחה זו סינן למיקרופון "אני הולך 'לקבל על זה' כשנחזור הביתה".

הקהל הגיב בחוסר שביעות רצון כאשר קלינטון אמרה, שטראמפ מתקשה לעקוב אחרי הטלפרומטר "משום שקשה מאוד לתרגם מרוסית" - רמז לטענתה בדבר קשריו הטובים עם ולדימיר פוטין.

קודם לכן היא פרצה בצחוק כאשר טראמפ אמר שקלינטון קפצה אליו וביקשה חנינה - רמז לטענותיו לפיהן עליה לשבת בכלא. קלינטון צחקה על עצמה כאשר אמרה, כי הקהל צריך להיות מרוצה מכך שאינה גובה את התעריף הרגיל שלה תמורת נאומים בפני תורמים פוטנציאליים.

טראמפ וקלינטון ישבו בסמוך, כאשר רק הקרדינל טימותי דולן מפריד ביניהם. טראמפ, שאמר על עצמו כי הוא אדם צנוע, כינה את מושבו "המקום הקר ביותר על פני כדור-הארץ". כאמור, בתחילת נאומו הוא עורר צחוקים רמים, בין היתר כאשר התייחס לטענה לפיה אשתו, מלניה טראמפ, העתיקה בוועידה הרפובליקנית קטעים מנאומה של מישל אובמה: "אומרים שהיא [אובמה] נהדרת, וכאשר אשתי אומרת בדיוק את אותו נאום - יורדים עליה".

הוא גילה גם שמץ של הומור עצמי כשאמר שאם קלינטון תנצח, היא תציע לו לבחור בין שני תפקידים בממשלהּ: שגריר בעירק או שגריר באפגניסטן.

קלינטון לא טמנה את ידה בצלחת והתייחסה לשערוריות המין של טראמפ: "אנשים רואים בפסל החרות שבכניסה לניו-יורק סמל לחרות ולשוויון. דונלד מסתכל על פסל החרות [בדמות אישה] ורואה: [ציון] 4. אולי 5, אם היא תוריד את הלפיד והלוחות ותשנה את השיער שלה".

לדבריה, אחרי שלושה עימותים טלוויזיוניים מול טראמפ, יש לה 4.5 שעות שלמות איתו. "זה יותר ממה שיש למנהלי הקמפיין שלו", עקצה.

היא התבדחה בין השאר על סירובו של טראמפ לחשוף את תיקו הרפואי, ואמרה כי היא יכולה להתחייב שתהיה האישה הצעירה והבריאה ביותר ששימשה נשיאה. על טראמפ אמרה כי הוא בריא כמו סוס - הסוס עליו רוכב ולדימיר פוטין נשיא רוסיה.

על דרישת טראמפ שתעבור בדיקת סמים לפני העימות ביניהם, אמרה כי החמיא לה שטראמפ חשב שהיא משתמשת בסמים לפני העימותים. "אני באמת משתמשת בחומר ממריץ; קוראים לזה הכנה לעימות", אמרה. לדבריה, היא שמחה לראות באירוע רפובליקנים מתונים רבים. "או כמו שאנחנו קוראים להם - תומכי הילרי".

הנשיא ברק אובמה מתח הלילה ביקורת חריפה על אמירתו של טראמפ, לפיה לא יכבד את הבחירות - אמירה בה חזר בו - והגדיר אותה "מסוכנת". לדבריו, ניסיון לזרוע ספק במוחם של האזרחים בעניין הלגיטימיות של הבחירות הוא בעצם חתירה תחת הדמוקרטיה. הוא אמר את הדברים בעצרת תמיכה בהילרי קלינטון בפלורידה.

נאומו המלא של טראמפ


נאומה המלא של קלינטון


בהכנת הידיעה השתתפו איתמר לוין, איציק וולף ועידן יוסף
תאריך:  21/10/2016   |   עודכן:  21/10/2016
כתבי מחלקה ראשונה
+הילרי אומרת לא לפופוליזם
21:58 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
סבר פלוצקר מ"ידיעות" סבור שהילרי עדיפה על טראמפ, משום שהיא נגד הפופוליזם, מימין ומשמאל
(סבר פלוצקר [צילום: איל יצהר, באדיבות גלובס])
+האנטישמיות המתעוררת בעידן טראמפ
21:48 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
בראדלי בורסטון בטור אורח בהארץ מספר כיצד טראמפ החזיר את נוכחות האנטישמיות לחייו
(טראמפ. משחרר את השד האנטישמי מהבקבוק [צילום: ג'ון לוכר, AP])
+מי יציל את תאגיד השידור הציבורי
21:15 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
יוסי ורטר מהארץ לא אוהב את הטריקים, השטיקים והמשחקים של תאגיד השידור הציבורי  ▪  הוא גם לא תולה תקווה בכחלון
(ביבי נתניהו. מחסל את תאגיד השידור הציבורי [צילום: פלאש 90])
+סיכול הבחירות? כבר היו דברים מעולם
20:59 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
יעל שטרנהל מהארץ חושבת שצריך לקחת ברצינות את הצהרת הבוז של טראמפ לדמוקרטיה  ▪  כבר היו דברים מעולם
(טראמפ. תזהרו ממנו [צילום: אנדרו הרניק, AP])
+טראמפ בדרך לניצחון
20:50 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
בועז ביסמוט ועמוס רגב מישראל היום מראיינים את דונאלד טראמפ, וחושבים שהוא פרו ישראלי, נשיאותי, ממלכתי ובדרך לנצח  ▪  דהה?
(בועז ביסמוט [צילום: מן הטלוויזיה])
+הלאה משטרת המחשבות
20:14 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
אראל סג"ל מ"מקור ראשון" מחכה לטראמפ  ▪  מדוע? כי קלינטון תחליט בשבילו ובשבילנו מה לחשוב
(אראל סג"ל [צילום: מן הטלוויזיה])
+טראמפ יפסיד, לא הטראמפיזם
17:09 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
נחום ברנע מידיעות אחרונות מראיין את הדיפלומט האמריקני תום פיקרינג, ומאזין לתובנות מעניינות על מערכת הבחירות בארה"ב
(נחום ברנע [צילום: פלאש 90])
+השד האנטישמי יוצא מן הבקבוק
16:59 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
ציפי שמילוביץ בטור אורח בידיעות אחרונות  ▪  היא מדווחת על האנטישמיות הגואה בבחירות בארצות הברית
(טראמפ. אליבי בדמות בת יהודיה כשרה [צילום: פרנק פרנקלין, AP])
+שמונה דקות לארמגדון
16:22 21/10/16  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה
מי שייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר ימשיך ככל הנראה לפעול בהתאם להנחה שארה"ב תפעיל נשק גרעיני רק בתגובה להתקפה עליה - ואז יהיו לו/לה שמונה דקות בלבד להחליט
(פרקי זמן נוקשים [צילום: הפנטגון])
+ישראל מקדמת את הסנקציות באו"ם
16:17 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
רן אדליסט ממעריב דן בספקולציות של הפתעת אובמה ברגע שכף רגלו תעזוב את הבית הלבן
(רן אדליסט [צילום: מן הטלוויזיה])
+ההתבזות האולטימטיבית של טראמפ
15:52 21/10/16  |  ענבל בר-און   |   לרשימה המלאה
רון מיברג מקדיש את טורו במעריב לשיא החדש הנוכחי של התבזותו של טראמפ אשר הכריז שלא יקבל את תוצאות הבחירות
(טראמפ. כמה נמוך אפשר לרדת? [צילום: פרנק פרנקלין, AP])
+שניהם צודקים
11:57 21/10/16  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אני מאמין גם לקלינטון וגם לטראמפ. קלינטון נכנסה ביודעין לפוליטיקה מתוך ניגוד עניינים מובנה, טראמפ מצית דליקה בכל פעם שהוא פותח את הפה. אוי לו לבוחר האמריקני, שזו הבחירה שבפניו
("בין גנבת למשוגע" [צילום: ג'ון לוכר, AP])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ וקלינטון ירדו לשפל חדש
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
21/10/16 09:14
2
רון ה.
21/10/16 10:22
3
berdan
21/10/16 11:09
4
ישע
21/10/16 11:46
5
תומכת טרור
21/10/16 13:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע (יום ה', 20.10.16) כי יקבל את תוצאות הבחירות כפי שייקבעו על-ידי הבוחרים האמריקניים, אם ייבחר לנשיא.
20/10/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בשמונת הסקרים האחרונים שפורסמו בארה"ב לפני כתיבת מאמר זה (י"ז תשרי תשע"ז, 19.10.2016), נסקרו 10,400 אמריקנים, ובסיכום תוצאותיהם, המתחשב במספר הנסקרים בכל סקר, מובילה קלינטון בפער של 4.1%.
20/10/2016  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
"שום דבר לא באמת מכין אותך לדרישות של החדר הסגלגל, עד שאתה יושב ליד השולחן הזה, אתה לא יודע מה זה לנהל משבר עולמי או שלשלוח צעירים למלחמה.
20/10/2016  |  דביר מור  |   מאמרים
יש משהו בטענה של דונלד טראמפ שהתקשורת לוקחת לו את הבחירות - אבל ממש לא בצורה שהוא מתכוון אליה. שני עיתונאים מצוינים הציגו לטראמפ שתי שאלות מפתח והוציאו ממנו תשובות שככל הנראה חתמו את גורלו - והוא יכול לבוא בטענות רק לעצמו.
20/10/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לקח לי קצת זמן להיזכר עד שעלתה במוחי הדמות שדונלד טראמפ הזכיר לי בעימות האחרון עם הילרי קלינטון: סטטלר, אחד משני הזקנים הקוטרים מ"החבובות". לא רק בהופעה החיצונית, אלא גם ובעיקר בתלונות הבלתי-פוסקות וביללנות על כמה מה שקורה ולא קורה.
20/10/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il