ויהי מקץ ימים
ויבא קין מפרי האדמה מנחה לה'.
והבל הביא גם הוא מבכורות צאנו ומחלביהן,
וישע ה' אל הבל ואל מנחתו
ואל קין ואל מנחתו לא שעה,
ויחר לקין מאד ויפלו פניו.
(בראשית ד' פסוקים ג'-ה')
ויהי בהיותם בשדה ויקם קין
אל הבל אחיו ויהרגהו.
(בראשית ד' פסוק ח’)
ויאמר קין אל ה': גדול עווני מנשוא
(בראשית ד' פסוק יג')
הסיפור על שני האחים הראשונים בתורה,
מעביר בי צמרמורת וחלחלה אדירה.
מה אמרו אבא - אדם ואמא - חווה,
איך התמודדו עם חוויה כה מחרידה.
מה התשובה של התורה לשאלה,
אם יצר לב האדם טוב מנעוריו, או רע,
האם ניתן לכבוש את התשוקה,
של החטאת הרובץ בפתח וממתין למעידה.
המעשים הנוראים
והבלתי נסלחים,
של דודו טופז – אחד מבכירי הבדרנים,
שמעד בשעתו גם בהתבטאות ה"צ'חצ'חים".
אשר במשך תקופה ארוכה, פעל בטרוף וגרם גם לאחרים,
לבצע פשעים איומים.
מדליקים את כל הנורות וסימני האזהרה,
מה קורה לנו היום, ולאן נישא את הבושה.
כדי לסלק את המתחרים,
מרסקים להם את הפנים,
כדי להתמודד עם תחרות קשה,
פוגעים במנהלים, ללא כל בושה.
גם אם מישהו בטוח כי הוא המוכשר, היחיד, המבטיח,
ולא מוכן להכיר בכך כי מתחרה, ללא סיבה, יותר מצליח.
גם אם נראה כי מאד מתסכל ולא ברור מה קוד ההצלחה.
ומי עומד מאחורי הבדרנים ומה ההכשרה הדרושה.
אני מאמינה כי דודו טופז חולה ונתון בהשפעת תרופות או סמים,
כי בדרכים כאלה נילוזות, נוקטים רק אנשים מופרעים,
אבל למרות הצער ולמרות הכאב, למרות המערכונים היפים.
למרות הזכרונות מ-קטעים בלתי נשכחים.
למרות מוישה ולמרות האורנג'דה והש"ג בקריה.
על מעשי קנאה כאלה, אין כל מחילה.
גם קין, כזכור, הביע חרטה ניחם על מעשיו,
אך האלוהים לא סלח, למרות האפשרות כי יצר לב האדם רע מנעוריו.
ובטענות ניתן לפנות רק ליוצריו.