עמותת אופק מרכזי למידה, המפעילה צהרונים ומרכזי למידה, תובעת (23.2.17) מחברת הפניקס מיליון שקל בטענה ללשון הרע. העמותה מעסיקה 500 עובדים.
בתביעה נטען, כי בשנת 2016 שלחה הפניקס מאות הודעות לעובדי העמותה, בהן נאמר שהיא
לא הפרישה דמי גמולים ופנסיה עבורם להבטחת זכויותיהם בקרן הפנסיה "הפניקס פנסיה מקיפה" במשך ארבעה חודשים. לעובדים בעלי פוליסת ביטוח מנהלים נשלחו מכתבים בנוסח אחר, על אי-העברת הפרמיות במועד לפוליסות.
לדברי העמותה, מובן שאילו טענה זו הייתה נכונה, היו נפגעות זכויות עובדיה לפנסיה וכן הייתה פגיעה בצבירה הפנסיונית, היה מופסק הכיסוי הביטוחי למקרה נכות במקרה של אובדן כושר עבודה, הייתה פגיעה בכיסוי הביטוחי לשארים במקרי פטירה ועוד. לטענת העמותה, אין מחלוקת בינה לבין הפניקס שהיא שילמה מאז ומעולם את דמי הגמולים והפנסיה באופן שוטף, בזמן וכדין עבור עובדיה. לדבריה, לא היה רבב בהתנהלותה כלפי עובדיה, הכל נעשה על-פי חוק וכנדרש ובידיה אסמכתאות ותימוכין לכך.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלומי וינברג ואליקים דרנג, נאמר, כי באוגוסט אשתקד שיגרה הפניקס מכתב התנצלות לעמותה - אך לא לעשרות העובדים שקיבלו את המכתבים המקוריים. במכתבה הודתה הפניקס, כי מדובר בטעות שנבעה מעיכובים בקליטת הדיווחים בחשבונות העובדים, ומסרה שהיא פועלת להשלמת שיוך ההפקדות כנדרש ללא פגיעה בזכויות העובדים במוצרים הפנסיוניים. טרם הוגש כתב הגנה.