|   15:07:40
דלג
  יובל ברנדשטטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?

מן הדהימה של מוחמד ועד לטלאי הצהוב

מה עומד ביסוד המדיניות האנטישמית של בראכ חוסיין אובמה? כל כולו, מה שהיה אתמול ומה שהוא היום האנטישמיות מתחילה לבצבץ
26/06/2009  |   יובל ברנדשטטר   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
יראה צד שחור או צד לבן למדינת ישראל? - נשיא ארה"ב, ברק חוסיין אובמה [פלאש 90]

סימן היכר לאנטישמיות המודרנית הוא הניסיון הנואל להפריד בין מדיניות אנטי-ישראלית לבין מדיניות אנטי-שמית. כל צעד שהיהודים נוקטים בו להגנה עצמית מוגדר כפסול, אך ההתנגדות להגנה עצמית יהודית, או הפקרת היהודים למשיסת החמאס איננו קרוי חס-וחלילה אנטישמיות, אלא אנטי-ישראליות

אובמה, בן למוסלמי, מאומץ של מוסלמי, ותלמיד במדרשה מוסלמית, איננו יכול שלא להיות אנטישמי, אלא אם יכיר באנטישמיות כמחלה ממארת שיש לדכאה. אלא שבמקום לדכא אותה, הלך בראכ חוסיין ופיתח אותה דרך התקשרות לאנטישמים מוצהרים, מלואיס פרחאן, האנטישמי הראשי של שיקגו, דרך ראשיד חאלידי, דוברו של ערפאת בלבנון, ועד לכומר ירמיהו רייט, שיסד כנסייה שכל-כולה אנטישמיות ואנטי-אמריקניות

עוינות גלויה של ממשל איסלמו-אובמה ליהודי ישראל הוא שיעודד את המנהיגות הישראלית לפנות ישירות אל העם האמריקני, אל שבעים מיליון האוונגליסטים ועוד כיתות פילושמיות, לתמיכה ציבורית גורפת ביהודים העומדים בעוז אל מול הנחשול האיסלמו-פשיסטי

   ד"ר אברהם בן-עזרא
אנטישמיות עכשווית

הנשיא אובמה מצוי על הגה השלטון של ארצות הברית כבר חצי שנה, ואפשר לעשות כבר סיכום ראשוני של השאלה הידועה: האם הוא טוב ליהודים או רע ליהודים.

את תולדות היהודים בעת האחרונה אפשר לחלק לשתי תקופות: לפני עצמאות ואחרי עצמאות. לפני העצמאות גורלם של היהודים היה נתון ביד חמת זרים. אחרי העצמאות גורלם נתון בידם, על אפם ועל חמתם של זרים. את היחס ליהודים אפשר לסווג לשניים: אהדת היהודים מול אנטישמיות. אם לסכם את כהונתו של אובמה עד כאן, הרי שמחד-גיסא הוא מראה סימנים ברורים של אנטישמיות, ומאידך-גיסא הוא טוב ליהודים.

האנטישמיות, כמו אלכוהוליזם, מדומה למחלה חסרת ריפוי, אלא לדיכוי בלבד. כמו שאלכוהוליסט מכפיף את כל האינטרסים שלו לצריכת אלכוהול, ומוצא ק"ן טעמים להצדיק את פעולותיו, כך האנטישמיות מכפיפה את כל השיקולים לשנאת היהודים, עד כדי פגיעה אנושה באינטרסים של האנטישמי בעצמו. לראיה גרמניה, שהייתה עד לשנות השלושים של המאה שעברה המעצמה המדעית-טכנולוגית הראשונה במעלה, ואיבדה את הבכורה בעיקר בשל גילויים קיצוניים של אנטישמיות. לראיה בריטניה, שיצאה מן המלחמה הגדולה (1918-1914) עם מנדט ברור לחיזוק האימפריה הבריטית עם שליטה דו-צדדית על אינטרס העליון שלה, תעלת סואץ, איבדה הכל עקב המדיניות האנטישמית שלה. אחרי שנים רבות של מדיניות פילושמית שסייעה לארצות הברית למצב עצמה כמעצמה הראשונה במעלה, החל הנשיא החדש לנקוט במדיניות אנטישמית, תוך פגיעה ברורה באינטרסים של ארצות הברית.

אירן מימין, התנחלויות משמאל

הגילוי האחרון והמעוות ביותר של הטיה אנטישמית הואר בתשובתו של הנשיא לשאלה, מדוע לא ינקוט בעמדה נחרצת בהרבה כלפי הדיכוי האכזרי שמפעיל המשטר האיסלמו-נאצי באירן על העם הפרסי. הנשיא השיב שכנשיא, איננו מוכן לעשות את ארצות הברית לכלי שרת של מדינות אחרות שיש להן עניין בהסתלקות המשטר הנוכחי. רוצה לומר, הנשיא מעדיף את קיומו של משטר האימים האיסלמו-נאצי על פני שינוי דמוקרטי רק מכיוון שמדינה המאוימת בגלוי על-ידי אותו משטר עשויה להיחלץ מן האיום. האינטרס של ארצות הברית לעצירת המירוץ הגרעיני במזרח התיכון מוכפף לשיקול אנטישמי של שימור המשטר המאיים בהשמדה של אותה מדינה (ישראל, אם מישהו לא הבין עד עתה).

כנ"ל בנושא ההתיישבות היהודית בלב הארץ. באותה נשימה שבה קובע הנשיא שיימנע מלהתערב (meddle) בענייניה הפנימיים של אירן הוא קובע שבנושא ההתיישבות יהודית בלב ארץ ישראל יתערב במלוא כובד המשקל של הממשל האמריקני, כולל מניעה של לידת תינוקות ובניית גני ילדים. האם האינטרס של ארצות הברית הוא מדינת טרור חמאסית בשטח השולט על שפלת החוף של ישראל? עובדתית, לא, כך טוען ה-CIA. אבל לפי תורת איסלמו-אובמה, אכן כן.

מה נובע בראש מעיינות אובמה

באותה עת עולה כפטרייה אחר הגשם בעיית קוריאה הצפונית, משטר אפל ורצחני שמרעיב את עמו והכין מספיק פלוטוניום למספר פצצות אטום, בנוסף לטילים ארוכי טווח המאיימים על הוואי. קוריאה הצפונית היא מושא החיקוי של כל משטר רודני השואף למעמד של מעצמה אזורית, מאירן וסוריה ועד לונצואלה. לכאורה, עצירת דהירתה המוטרפת של קוריאה הצפונית לעימות גרעיני, והאיום שבהפצת הנשק הגרעיני, היו צריכים לעמוד בראש מעייניו של הנשיא. ובכן, הם אינם מדירים שינה מעיניו, שכן הלקוחות העיקריים של קוריאה הצפונית הם המדינות המוסלמיות המאיימות על היהודים, דבר המקנה להן, ולרודנות הצפון-קוריאנית, חסינות. האם האינטרס של דרום קוריאה ויפן לסיום האיום האטומי עליהן קודם לעצירת ילודת התינוקות בעתניאל?

לכאורה, זו שאלה מגוחכת. אבל שיקולים אנטישמיים קודמים לאינטרסים, ולכן גם קוריאה הדרומית וגם יפן מופקרות לאיומים של הרודנות מפיונג-יאנג לטובת המאמץ הדיפלומטי המושקע בעצירת הילודה בעפרה.

טלית שכולה איסלאם

סימן היכר לאנטישמיות המודרנית הוא הניסיון הנואל להפריד בין מדיניות אנטי-ישראלית לבין מדיניות אנטי-שמית. כל צעד שהיהודים נוקטים בו להגנה עצמית מוגדר כפסול, אך ההתנגדות להגנה עצמית יהודית, או הפקרת היהודים למשיסת החמאס איננו קרוי חס-וחלילה אנטישמיות, אלא אנטי-ישראליות. באותה עת מעלים פרופסורים אנטישמיים את הטענה כאילו מדיניות ארצות הברית מושפעת יתר על המידה מן הארגונים היהודיים. נשמע מוכר? מן הפרוטוקולים של זקני ציון? הנשיא אובמה בכבודו ובעצמו מקדם את התיאוריה הזו, ומכפיף לה את המדיניות שלו בעירק. הכיבוש האמריקני של עירק הוא פסול, ויש לסיימו מיידית, וכך כבר שבוע הבא יסוגו הכוחות האמריקניים וימסרו את ערי עירק לאיסלאם הקיצוני. לעומת זאת, הכיבוש האמריקני של אפגניסטן הוא כשר, הפרופסורים לא הצליחו לקשר אותו ללובי היהודי, ואפשר להמשיך בו ואף להרוג באופן מקרי חפים מפשע בירי ממרחק ללא ניד עפעף.

מה עומד ביסוד המדיניות האנטישמית של בראכ חוסיין אובמה? כל כולו, מה שהיה אתמול ומה שהוא היום. רק שקרנים ומכחישי שואה מכחישים כיום את האנטישמיות הטבועה באיסלאם, מן הדהימה של מוחמד ועד לטלאי הצהוב ולמצנפת היהודית במצוות הפחה. רק טיפשים ומוכי-ירח מתעלמים מן העובדות שמזה מאות בשנים משתף האיסלאם פעולה עם כל גורם אנטישמי, מעלילות הדם של הכנסייה הקתולית (עלילת דמשק 1841) ועד למזימה הנאצית לטיהור העולם מן היהודים. האיסלאם עומד היום במרכז האנטישמיות העולמית, וכל המשבח את האיסלאם משבח ביחד איתו את האנטישמיות.

אובמה, בן למוסלמי, מאומץ של מוסלמי, ותלמיד במדרשה מוסלמית, איננו יכול שלא להיות אנטישמי, אלא אם יכיר באנטישמיות כמחלה ממארת שיש לדכאה. אלא שבמקום לדכא אותה, הלך בראכ חוסיין ופיתח אותה דרך התקשרות לאנטישמים מוצהרים, מלואיס פרחאן, האנטישמי הראשי של שיקגו, דרך ראשיד חאלידי, דוברו של ערפאת בלבנון, ועד לכומר ירמיהו רייט, שיסד כנסייה שכל-כולה אנטישמיות ואנטי-אמריקניות. על אלה הוסיף יהודים המתגאים באנטישמיות עצמית והתבטלות בפני כל גורם אנטישמי כדניס רוס ורם עמנואל. ועוד הוסיף מומחים למיניהם כמו סמנתה פאוורס שתקנתם למזרח הים התיכון היא פלישה של המארינס והשלטת האיסלאם בחסות פקס אמריקנה על היהודים הסוררים.

בצל האו(ב)מה

האם אחרי כל אלו אפשר עוד לשאול האם אובמה טוב או רע ליהודים? התשובה מצויה במעמד שרואים היהודים לעצמם. אם דוגלים היהודים במעמד נחות, כנוע, משרת, דהימי, הרי אובמה רע מאוד ליהודים שכן הוא, כמו קודמיו הפחות והמושלים המוסלמים למיניהם, ישאף להעמיק את הדיכוי עד לסיום הריבונות היהודית. מאידך-גיסא, אם דוגלים היהודים בריבונות, בעצמאות, באמונה, ובנאמנות לעם ולארץ, הרי אובמה הוא הטוב ביותר ליהודים.

בנוכחות אובמה תסתיים ההישענות היהודית על משענת קנה רצוץ, כל משענת שהיא, ויוחל עידן הריבונות המבוסס על יחסי גומלין, ולא על יחסי תלות. אובמה, בגישתו האנטישמית, יכפה על היהודים את הברירה בין היות מדינת חסות של מעצמה, לבין עצמאות מדינית צבאית ודיפלומטית שעד עתה ויתרה עליה לטובת מעמד של מדינת חסות. אובמה, המונע רכש של נשק מן המוכן כדי לכפות את השלטון המוסלמי, יחייב את ישראל לגוון את מקורותיה, או לפתח מערכות נשק עיקריות משל עצמה או בשיתוף פעולה עם מדינות המאוימות כמוה, אוסטרליה (אינדונזיה) והודו (פקיסטן-בנגלה-דש). אובמה, שהופך את הזרוע הביצועית של המדינה האמריקנית לזרוע ביצוע של האיסלאם, יחייב את המנהיגות היהודית לפנות אל הזרועות האחרות, לא-פחות חשובות של הדמוקרטיה האמריקנית, הקונגרס לשני בתיו, ושם לעורר את ההתנגדות למדיניות אנטישמית, ואת שותפות הגורל אל מול האיום של האיסלמו-פשיזם והרודנות בעולם.

עוינות גלויה של ממשל איסלמו-אובמה ליהודי ישראל הוא שיעודד את המנהיגות הישראלית לפנות ישירות אל העם האמריקני, אל שבעים מיליון האוונגליסטים ועוד כיתות פילושמיות, לתמיכה ציבורית גורפת ביהודים העומדים בעוז אל מול הנחשול האיסלמו-פשיסטי.

טוב או או לא טוב

לא פחות חשובה היא ההשפעה שיש לאנטישמיות הנודפת מממשל אובמה על יהודים תושבי ישראל והתפוצות, בייחוד אלו הדוגלים במעמד חסות, אם למעצמה ואם לרוב המוסלמי העצום המצוי בתוך ומסביב לישראל. רק עוינות המגובה בעידוד לרצח, כפי שאובמה נוהג למען משטר האייתולות באירן, החיזוק שאובמה מעניק למשטר הבעת' בסוריה, וחיזוק החמאס בארץ ישראל, הקורבנות הרבים הצפויים עקב כניעה ללחץ אובמה-אמריקני, הם שיניעו את מרבית תושבי ישראל לנוע מעמדת הנוחות של מדינת חסות, לעבר עמדת האומץ והאחריות של מדינה עצמאית.

עם פרוץ המשבר הנוכחי באירן ציטטו כלי התקשורת מומחים רבים שטענו כי הישארותו של אחמדינג'אד תקל על ישראל את מלאכת ההסברה לאחר ההתקפה הצפויה על מתקני הגרעין של אירן. גזירה שווה ניתן לגזור לגבי הממשל האמריקני שחרט על דגלו את פיוס האיסלאם. רק בנוכחות ממשל עוין יכולה ישראל להתנער מן התלות ולעמוד על רגליה. אובמה טוב ליהודים, למרות עצמיותו וכוונותיו.

תאריך:  26/06/2009   |   עודכן:  26/06/2009
ד"ר יובל ברנדשטטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מן הדהימה של מוחמד ועד לטלאי הצהוב
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מטאטא
26/06/09 14:07
 
ירון זכאי
26/06/09 17:02
 
מטאטא
26/06/09 21:46
2
לאו דוקא מאנטישמ'
26/06/09 16:09
3
קורן נאוה טבריה
27/06/09 10:28
4
ג'ינג'י = ת,א
27/06/09 21:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמדנו בפני משבר פוליטי חמור. המנהיג שאנו יודעים שנמצא בסוף דרכו, פותח בשיחות שלום עם עמי האזור, אך הם יורקים לו בפנים. הבקשה, שעל פניו נראתה הגיונית, שהרי מדובר בעם המקורב לעם ישראל, לעיתים מכנים אותם בני דודים, והרעיון לשיתוף פעולה היה נשמע סביר. אבל ההצעה לשיתוף פעולה מתקבלת בצד השני, בתחילה בקרירות ולבסוף בתוקפנות. המנהיג התקפל. כעבור כמה שבועות, עם פטירת המנהיג השני. ירד המוראל הלאומי לשפל חדש. ככלות הכל, מנהיג זה היה הדבק החברתי שאיחד את כל שכבות העם. אבד מנהיג שאין לו תחליף. כל בית ישראל הרגישו את החוסר שבפטירתו.
26/06/2009  |  אריה יואלי  |   מאמרים
הקולות הפנימיים הנפלאים, ששומעת שרי אריסון נועדו בעצם רק לה! אז מדוע היא משתפת את כולנו? מדוע האישה העשירה והטובה הזאת זקוקה להכרה שלנו? מה חסר לה שהיא נזקקת לחשיפה המוזרה המערטלת הזאת בפני ההמון החרש הסובב אותה? מדוע אישה שיש לה הכל והיא יכולה לרכוש לעצמה כל דבר בכל מחיר, מנסה לקנות הערכה בחינם? מה חסר לנפש הזאת? מדוע שרי "רואה קולות" ואילו אני סומא ווקאלי?
26/06/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
אנו מתקרבים לליקוי לבנה שיתקיים בתאריך 7.7.09, על כן כדאי לתכנן מהלכים בהתאם. כשבוע לפני הליקוי מומלץ שלא להתחיל מהלכים חדשים, מאחר שאלה עלולים להוביל לתוצאות לא צפויות ולעוות את ההחלטות, על כן דחו החלטות חשובות לשבוע שאחרי.
26/06/2009  |  טובה ספרא  |   מאמרים
הטרדה מינית מתרחשת כאשר בן אנוש גורם לאי-נעימות על-רקע מיני לבן אנוש. ההטרדה המינית מתרחשת בין גבר לאישה, אישה לגבר, גבר לגבר, אישה לאישה. ההטרדה הנפוצה ביותר היא בין גבר לאישה, על-פי הפרסומים. לא כל האנשים מדווחים, מתלוננים על ההטרדה שחוו, כך גם כן על-פי הפרסומים.
26/06/2009  |  יוסי קרמר  |   מאמרים
פרשת השבוע פותחת בפסוקים הבאים (במדבר י"ט): [א] וַיְדַבֵּר ה', אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר. [ב] זֹאת חֻקַּת הַתּוֹרָה, אֲשֶׁר-צִוָּה ה' לֵאמֹר: דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ פָרָה אֲדֻמָּה תְּמִימָה אֲשֶׁר אֵין-בָּהּ מוּם, אֲשֶׁר לֹא-עָלָה עָלֶיהָ, עֹל. בהמשך בא פירוט דיני פָּרָה אֲדֻמָּה, דינים שהתורה עצמה מגדירה כ-חֻקַּת הַתּוֹרָה. נאמר במדרש ומובא בפירוש רש"י שמדובר בכפרה על חטא העגל שהוא, כידוע, בנה של הפרה; "תבוא האם ותקנח צואת בנה". בחטא הזה נכשלו חודשים ספורים לאחר יציאת מצרים, ופרשה זו נאמרה די בסמוך לאחר אותו חטא, בראש חודש ניסן של השנה השנית ליציאת מצרים, הרבה לפני שנת הארבעים במדבר. התורה בחרה להציב נושא זה ולקרוא לו בשם המשמעותי כל-כך - חֻקַּת הַתּוֹרָה, בפרשה בה מתחיל התהליך של חילופי הדורות בהסתלקות המנהיגות של דור המדבר.
26/06/2009  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי  
אהרן ברק: היהודים רוצים לזרוק את הערבים לים  /  איציק וולף
סוכנות ידיעות בלבנון: "ישראל מזיזה טנקים לגבול"  /  עידן יוסף, צבי נצי"ב
ברק יוצא במפתיע לפגישה עם נשיא מצרים  /  יואב יצחק
הברק שטועה ומטעה  /  דודו אלהרר
אהרן ברק - השקפה פוסט ציונית  /  עו"ד משה גולדבלט
מדינת כל אזרחיה – הנאמנים  /  אפרי הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
דן מרגלית
דן מרגלית
איש העסקים ליאור רייטבלט השיק את ספרו "קראוס" בגן העיר בתל אביב    בלילה לא ישנתי כי לא הצלחתי להינתק ממנו
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il