קבוצת
אלקטרה מוצרי צריכה, בניהולו של המנכ"ל
זאב קלימי, פרסמה היום את הדוחות הכספיים לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2016 כולה:
הכנסות הקבוצה בשנת 2016 הסתכמו בכ-2.95 מיליארד שקל, צמיחה של כ-8% בהשוואה להכנסות שנת 2015 שהסתכמו בכ-2.73 מיליארד שקל. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה של כ-23% בהכנסות מגזר מוצרי הצריכה, בעיקר בפעילות המיזוג בארץ ובחו"ל ומפעילות סחר מותגים.
הרווח הגולמי של החברה בשנת 2016 הסתכם בכ-855.9 מיליון שקל (29% מההכנסות), צמיחה של כ-10% בהשוואה לכ-777.5 מיליון שקל (28.4% מההכנסות) בשנת 2015. העלייה בשיעורי הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאים המסחריים בתחום המזגנים ובמגזר קמעונאות החשמל.
הרווח התפעולי של החברה בשנת 2016 טיפס לכ-159.6 מיליון שקל, גידול של כ-92% בהשוואה לכ-83.2 מיליון שקל בשנת 2015. ה-EBITDA בשנת 2016 הסתכם לסך של כ-201.7 מיליון שקל, גידול של כ-65% בהשוואה לכ-122.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור ה- EBITDA מההכנסות בשנת 2016 נאמד בכ-6.8%, לעומת 4.5% בתקופה המקבילה, אשתקד.
בשורה התחתונה, סיימה אלקטרה מוצרי צריכה את שנת 2016 עם רווח נקי של כ-110.3 מיליון שקל, שיפור של כ-128% בהשוואה לרווח נקי של כ-48.5 מיליון שקל ב-2015.
ממאזנה של אלקטרה מוצרי צריכה עולה כי ההון העצמי (לאחר חלוקת דיבידנד בסך 35 מיליון שקל) של החברה התחזק בכ-17% ב-2016 לכ-517 מיליון שקל, והוא מהווה כ-35% מסך המאזן. זאת בהשוואה להון עצמי של כ-440 מיליון שקל בתום שנת 2015, אשר היווה כ-33.7% מסך המאזן.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה לכ-195 מיליון שקל, צמיחה של כ-72% בהשוואה לכ-113.1 מיליון שקל בשנת 2015. נכון לתום שנת 2016, לחברה מזומנים ושווי מזומנים של כ-149.2 מיליון שקל והחברה ללא חוב פיננסי נטו.