המשטרה איבדה תקליטור ובו התמונות המקוריות שצולמו בזירת תאונת דרכים קטלנית - מחדל שהיה אחד מאלו שהובילו את שופט בית המשפט לתעבורה בנצרת, בסאם קנדלפת, לזכות מחמת הספק את עלי שלבי שהואשם בגרימת מוות ברשלנות.
מכוניתו של שלבי התנגשה באוגוסט 2015 בזו של מאיר מור בכביש 73 שבעמק יזרעאל, מור נהרג וצבי קורצקי שישב לידו נפצע. בוחן התנועה המשטרתי, רס"ב בוריס צרנובלסקי, קבע, כי מכוניתו של שלבי היא שסטתה לכיוון הנגדי ולכן הוא אשם בתאונה. לעומתו טען מומחה ההגנה, דורון פת, כי מכוניתו של מור היא שסטתה.
קנדלפת מסביר (30.3.17), כי ההכרעה בין חוות הדעת מתבססת על החריצים שנוצרו בכביש בזמן התאונה - ובשאלה זו נותר ספק סביר בדבר אשמתו של שלבי. הוא מצביע על כך, שצרנובלסקי התעלם מאחד החריצים שבזירת התאונה משום שלדעתו הוא לא היה קשור לאירוע. היה עליו לתעד את החריץ כדי שיוכל להסביר בצורה מנומקת את עמדתו, ולא "ליטול לעצמו את תפקיד השופט ולהחליט באופן סופי כי ממצא חשוב זה אינו רלוונטי לתיק ולמנוע מההגנה ומבית המשפט את האפשרות לבקר את החלטתו", אומר קנדלפת.
עוד העיד צרנובלסקי, כי תיעד את כל הממצאים בזירת התאונה - אך צילומו של אחד החריצים, אותו סימן בסקיצה שצייר, אינו בנמצא. כאשר ניסתה ההגנה לבדוק האם חריץ זה צולם אך לא הודפס, התברר שהתקליטור ובו הצילומים המקוריים נעלם. נוכח כל אלו קבע קנדפלאת, כי צרנובלסקי הפר את חובתו לחפש גם ראיות לזכותו של שבלי.
קנדלפת מצביע על מחדל חמור נוסף של המשטרה: היא החזירה למשפחתו של מור את מכוניתו ללא צו שיפוטי, וזאת למרות שהייתה עשויה להוות ראיה במשפט. בכך הפרה המשטרה בצורה ברורה את הוראות פקודת סדר הדין הפלילי, הוא קובע. "מחדלי החקירה שנתגלו במקרה זה הם כה רבים וקשים, וחומרתם קיפחה את הגנתו של הנאשם בצורה שאינה ניתנת לריפוי", הוא מסכם. את המדינה ייצג עו"ד צביקה אברמוביץ, ואת שלבי - עו"ד עודד ספיר.