ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת עוקבת אחר התקדמות התוכנית לאומית לקידום תחום התחבורה החכמה. בפתיחת דיון שקיימה (יום ג', 6.6.17), אמר יו"ר הוועדה, ח"כ
אורי מקלב: "אנחנו יודעים ומודעים להחלטת הממשלה בנושא, המצופה הוא מהתוכנית ומוביליה לראות צעד אחד קדימה, להוביל נושא של תחבורה חכמה, זה יתרום לבטיחות בדרכים, לעומסי התנועה הכבדים מאוד, להפסד הכספי הכבד, לאיכות הסביבה ועוד. אנחנו רוצים ומתכוונים להיות הגורם המפקח לא רק בדיעבד אלא גם בזמן אמת, מדובר בנושא אליו ניתן לרתום את הטכנולוגיה לשם ייעול יותר מכל נושא אחר, אני מקווה שנתקדם לתחבורה ציבורית חכמה שתוכל לשבור את משבר התחבורה".
בפני הוועדה הוצגו מגוון פתרונות טכנולוגיים לשיפור התחבורה הציבורית והגודש בכבישים. נציג
משרד התחבורה, המדען הראשי שי סופר, עדכן כי כרגע פועלים בעיקר במישור התכנוני של הצוותים והוועדות, לא עוצרים את פעילות החברות שכבר רצות - אישרנו תנועה לחמישה מכוניות ניסוי, הקצנו כביש לניסוי, אישרנו תנועה לשלושה כלי רכב לניסוי בעלי הנעה רגילה, ושני כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, הנציג התייחס לפיילוט ניהול הגודש בכביש איילון ואמר כי המשרד מתנגד לאגרות גודש, לא נכון שאדם שמגיע בפריפריה ישלם כסף כדי להגיע לעבודתו. צריכים לממן את נושא הגודש, יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב אמר כי הצלחת הנתיב המהיר לת"א מראה כי הציבור מחפש פתרונות.
בהמשך הציגו פקדי התעשיה האוירית מתווה מתקדם להסעת נוסעים, באמצאות קרוניות מרחפות (סקאי טראן) אשר מסוגלות לשאת אלפי נוסעים בשעה, זה מענה לפקקי הענק בכניסות לערים, כיום הטכנולוגיה נמצאת כניסוי בתעשיה האוירית. מקלב אמר כי על חברות מסחריות להיות שותפות ולהיות משולבות בכל תוכניות משרד התחבורה. אבי בר, מחברת וויז (Waze) אמר כי "לחנך את הנהג להשאיר את הרכב בבית זו לא משימה קלה, וויז קארפול מציעה פתרון לצמצום גודש התנועה בכבישים, היום הודענו על אפשרות חדשה המאפשרת לנהגים ונוסעים לתאם נסיעה ללא עלות, מבחינת הנתונים עולה כי המשתמשים בשירותים שלנו הם בעלי רכב. אנחנו צריכים לעודד עוד את השימוש במוצר הזה.
היו"ר מקלב סיכם את הדיון ואמר כי משרד התחבורה מצליח במבחן העשייה אך לא במבחן התוצאה. לדוגמה, הנתיב המהיר הוא הצלחה. צריך להכפיל את זה לעוד מקומות ובצורה מהירה. ההשקעה בפיתוח, בכבישים, במנהרות ובגשרים משפרת את הורדת הגודש בכבישים. שילוב של חברות מפתחות בשטח חשוב, כל שנה היא שנת אור מבחינה טכנולוגית. ניתן היום בצורה טכנולוגית להקל מאוד על הדרכים, באמצעות חיישנים מערכות מידע בקרה ופיתוח. אנחנו צריכים להיות זריזים מאוד בהחלטות וביישום".