דיון מעקב אחר יישום "מהיר לעיר", מיזם
משרד התחבורה שנועד להכשיר נתיבי תחבורה ציבורית בגוש-דן. יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית, ח"כ
דב חנין, מעריך כי בשל הבחירות לרשויות המקומיות הצפויות ב-2018 קיים חשש שרשויות יעדיפו שלא לסגור רחובות בשנת בחירות. "לכן 2017 הייתה צריכה להיות שנת המפנה, ולמרבה הצער היא לא הייתה", אמר. הוא הוסיף כי צריך למצוא דרך לגרום גם לציבור לדרוש מראשי הרשויות לפרוע את הצ'ק עליו חתמו את ההבטחה להשתחרר מהפקקים ולגבות מחיר פוליטי ממי שלא יפעל לצנתר את הדרכים לטובת תחבורה ציבורית.
סגנית ראש מינהלת נתיבי ישראל במשרד התחבורה, הילה חדד-חמלניק, דחתה את הטענה על עיכובים ואמרה כי ביציאה לדרך דובר על כך שהשלמת המיזם תארך 5 שנים ועדיין אין עיכוב מבחינת מועד הסיום. עם זאת הודתה, כי "ישנה חלוקה אחרת של לוח הזמנים". היא הסבירה כי על-אף הרצון להתקדם במהירות, היו מקומות בהם נדרשה חשיבה מחדש, כאשר המטרה היא לייצר מערכת אמינה עם רמת שירות סבירה שתוכל לשנות הרגלים. ח"כ
יעקב אשר (
יהדות התורה), לשעבר ראש עיריית בני ברק, אמר כי הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו בעוד שנה בדיוק ולכן חייבים להתקדם בצעדים קטנים. חדד-חמלניק השיבה כי זאת השיטה שבה המשרד פועל, וככל שיש תוכנית שאפשר לבצע היא יוצאת לדרך.
מהנדס התנועה של אגד, פנחס גרשון, אמר: "פעם היה 'מהיר בעיר', עכשיו יש 'מהיר בעיר', אבל מה שקורה בשטח הוא שאנחנו עומדים בעיר". הוא אמר כי כדי לשמור על רמת השירות הקיימת צריך לדאוג לעוד אוטובוסים, נהגים ותשתיות. חדד-חמלניק התייחסה לכך ואמרה כי הכל רוצים עוד שירות, אבל לא רוצים את התשתיות אצלם בחצר. מנהלת אגף ההפעלה והרישוי של תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, נעה אבירם, אמרה כי קשה לממש את הכסף לטובת הרחבת השירות בגלל מצוקת המסופים.
ראש עיריית פתח תקוה,
יצחק ברוורמן, הודה כי היה האחרון להצטרף למהיר לעיר, ואמר כי הבעיה היא שנתיב תח"ץ על דרך רבין לא ישרת את תושבי עירו, והאוטובוס יגיע לרחוב ז'בוטינסקי וייתקע שם בפקק - ושאל: "אז מה עשינו בזה". סגנית ראש עיריית תל אביב,
מיטל להבי, אמרה כי צריך לחשוב על מעבר אוטובוסים ונתיבי תחבורה ציבורית עוד בתכנון בנייה חדשה וצריך לטפל גם במחסור של אוטובוסים ונהגים - כי אפשר לבנות עוד נתיב תחבורה ציבורית ובסוף האוטובוס לא יגיע. "שלא נימצא אשמים בהפקרת המרחב הציבורי לנתיבי תחבורה ציבורית לאוטובוסים שלא יגיעו", הזהירה. מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב, אמר כי הוא כן מודאג מהביצוע. לדבריו, "עוד מעט נסגור שנתיים לתוכנית ובעצם בשטח לא בוצע אפילו סנטימטר אחד. לפי תוכניות העבודה היינו אמורים להיות בתחילת ביצוע ב-15 רשויות ומדובר בדחייה משמעותית". הוא הוסיף כי יש תקלת תקשורת בין ראשי הרשויות למשרד התחבורה, וכי ראשי הרשויות לא יודעים שאפשר לקבל תוספת שירות במסגרת מהיר לעיר וקרא לשר התחבורה לתפוס פיקוד על המיזם. מנכ"ל החברה הכלכלית בלוד, בן מיוסט, אמר מנגד כי מוטב לחכות עוד חצי שנה ולתכנן טוב יותר, כך שמרגע שהטרקטורים יעלו על הכביש הם לא יפסיקו את העבודה באמצע.
היו"ר חנין קרא לנציגי משרד התחבורה לבצע הערכת מצב והזכיר כי אם יגיעו למסקנה שהמיזם תקוע בנקודה מסוימת יש למשרד את הסמכות להכריז על דרכים בגוש-דן כדרכים חיוניות ולקדם את הביצוע בעצמו.