מחלוקות בנושא תחבורה בין משרדי הביטחון והאוצר בקשר למעבר צה"ל לנגב נחשפה (1.11.17) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
מנכ"ל משרד הביטחון,
אודי אדם, אמר שהפערים שקיימים כיום בכל הקשור למעבר צה"ל לקריית ההדרכה הם פערים תחבורתיים. לדבריו, כל יום ראשון מגיעים לאזור 500 אוטובוסים, כאשר בסיום המעבר מספרם יהיה גדול פי שלושה. כיום, אמר אדם, קריית ההדרכה חיה וקיימת, כאשר מגיעים אליה מדי יום עד 10,000 חיילים.
בעתיד אמורים להגיע לקריה מדי יום עד 30,000 חיילים וקצינים, ונדרש לתת להם מענה תחבורתי הולם, אמר. לשיטתו של אדם, מענה הולם יהיה מענה תחבורתי של הרכבת. החשש הוא שבהעדר מענה שכזה, תיפגע איכותם של גופי המודיעין והטכנולוגיה, כאשר קצינים יסרבו לעבור לנגב ויפרשו מצה"ל - הוסיף. כיום הרכבת מגיעה עד תחנת להבים וממנה יוצאים הסעות, אך נסיעות אלו נמשכות זמן רב מדי, ועל כן יש צורך לקיים חיבור בין הקריות השונות - טען.
בדיון התברר, כי הפער אינו רק ביצועי, אלא גם תקציבי: מי נושא בעלויות של הקמת רכבת שכזו. דבר זה מטריד מאוד את מערכת הביטחון, הדגיש אדם, מאחר שלפי בדיקה שנעשתה מול אגף המודיעין נמצא, כי קצינים לא יעברו לאזור ללא פתרון תחבורתי מתאים.
בתגובה אמר מנכ"ל משרד האוצר,
שי באב"ד, כי לא קיימת שקיפות מלאה של
משרד התחבורה מול משרדו, והדבר פוגע בהיתכנות ובביצוע של מעבר צה"ל לנגב. בנושא התחבורה, אמר באב"ד, הועלו מספר פתרונות וקוימו מספר דיונים. לגרסתו, הצבא מסר, כי הפתרונות הנוכחיים, הכוללים רכבת ייעודית והסעות לחיילים, תקשה על המעבר לנגב.