|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
מתקן ההתפלה באשדוד [צילום: אדי ישראל/פלאש 90] מתקן התפלה, אשדוד [צילום: אדי ישראל/פלאש 90]

ח"כ גפני: הממשלה אשמה בכישלון מתקן ההתפלה באשדוד

חברי ועדת הכספים של הכנסת מתחו ביקורת נוקבת על האופן שבו התקבלה ההחלטה למסור את האחריות על הקמת המתקן לחברת מקורות, חרף היעדר הניסיון שלה בתחום ובהקמת מתקני תשתית בהיקף כזה, תוך שניתן לה פטור ממכרז לצורך כך
01/11/2017  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

"כשל מערכתי ומתמשך", כך הגדירו (יום ד', 1.11.17) חברי ועדת הכספים את התנהלות המדינה בכל הנוגע להקמת מתקן ההתפלה באשדוד. במתקן נמצאו בו כשלים רבים ולא ניתן להפיק ממנו את כמות המים הדרושה.

חברי הכנסת מתחו ביקורת נוקבת על האופן שבו התקבלה ההחלטה למסור את האחריות על הקמת המתקן לחברת מקורות, חרף היעדר הניסיון שלה בתחום ובהקמת מתקני תשתית בהיקף כזה, תוך שניתן לה פטור ממכרז לצורך כך. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר ש"החטא הקדמון בעניין הזה נעוץ בהעברת האחריות על נושא המים מהדרג הפוליטי לפקידים והעברת האחריות על התחום מהכנסת לרשות המים ולמשרדי הממשלה".

בדיון הקודם שקיימה ועדת הכספים בנושא, התברר שהפרויקט התעכב במשך שנים ולאחר שהוקם בסופו של דבר נתגלו בו כשלים הנדסיים שלא מאפשרים לספק באמצעותו את כמות המים שאמור היה לספק; חמישית מסך המים המותפלים בישראל. טענת חברת מקורות הייתה שהעבודות עצמן להקמת המתקן נעשו ע"י חברה קבלנית מספרד שמתמחה בהקמת מתקני התפלה יחד עם חברת מינרב הישראלית. לטענת אנשי מקורות, הקבלן התעכב זמן רב ולאחר סיום הבנייה נתגלו כשלים הנדסיים שלא אפשרו להשמיש את המתקן וגם לאחר תיקונים חלקיים, המתקן כיום מספק פחות מכמות המים שהיה אמור לספק. עוד טענו הנציגים, כי קיים הליך בוררות מול הקבלן על סך של 700 מיליון שקלים. חלק מהסכום אמור לכסות קנסות מהמדינה עקב העיכובים בהפעלת המתקן ובהפקת כמות המים הנדרשת ועוד. עוד התברר כבר בדיון הקודם, דבר שגם שב ועלה בדיון היום, כי דירקטוריון חברת מקורות מחק חוב של כ-400 מיליון שקלים בעקבות התקלות סביב מתקן ההתפלה.

ח"כ יעל כהן-פארן (המחנה הציוני), אחת מיוזמי הדיון: "באפריל השנה הודיעו על מחיקת קרוב ל-400 מיליון שקלים מכספיי הציבור והמחיקה נעשתה בעקבות תקלות חוזרות ונשנות ומשהו שלא נבנה כראוי במתקן. חברת מקורות תובעת את החברה הקבלנית וכרגע המתקן עובד בכ-80-85 אחוזים מהתפוקה שלו ולפעמים לא עובד כלל. החשש שיש כאן התנהלות לא תקינה מתחילת התהליך, ואני לא מבינה איך דירקטוריון של חברה ממשלתית מוחק בהינף יד 400 מיליון שקלים. זה על חשבון הציבור שמשלם את חשבונות המים, כי זה משק סגור ולא מתקציב המדינה. חברה חיצונית העריכה את התיקון במאות מיליוני שקלים. נראה שיש כאן משהו לא כשר ומנפחים את עלויות התיקון להצדקת מכירת המתקן לחברות שהקימו אותו מינרב והחברה הקבלנית הספרדית".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "אני מודאג. מדברים על מחיקת 400 מיליון שקלים מכספיי ציבור. מכיוון שצריך עוד מים, המדינה מבקשת תוספת מעבר להתחייבות של החברה שאומרת שאין בעיה, אך יעלה עוד שמונה אחוזים, ואז זה יתגלגל על חשבון הצרכנים או המדינה. עלות התיקון המשוערת סביב 250 מיליון שקלים, ולא ברור מי עשה את החישוב שעדיף למכור את המתקן במקום לתקן. על ועדת הכספים להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את העניין".

יו"ר הוועדה גפני: "הממשלה שאחראית על מקורות רוצה להוציא ממנה ולמכור אותו. יש חשש שהמתקן יקרוס ואז משבר המים יהיה הרבה יותר חמור. לעת הזאת עדיף שמקורות תתקן אותו ותפיק את מקסימום המים שניתן ואם ירצו בעוד שנה שישקלו למכור אותו".

מנכ"ל בפועל של מקורות, יוחאי שוחט: "אנחנו עושים מאמצים גדולים להפיק יותר מים, זה יכול להגיע אפילו למאה אחוזים. ברמה השנתית זה באזור ה-90 אחוזים. נדרשות הסכמות של המדינה וזה גם עולה כסף. יש בוררות על 700 מיליון שקלים מול הקבלן הספרדי, שבנה את המתקן לא נכון והצלחנו להוציא אותו דרך הבוררות. עושים מאמצים כבירים להפיק את המקסימום אך יש בעיות אינהרנטיות עם המתקן הזה והוא אף עשוי לקרוס. המתקן לא טוב. החברה הקבלנית זכתה במכרז והיה אמור להקים את המתקן עד ללפני שנתיים ולא עמד בלוחות הזמנים ואז כשהתחיל לעבוד הסתבר שהוא תקול ולא מפיק את מלוא הכמות ונקבע מראש מנגנון בוררות. כל דבר שאתה עושה מול קבלן אתה קובע מראש מנגנון בוררות. חברת מקורות ייזום אישרה את ההסכם עם הקבלן".
ח"כ גפני העיר: "מישהו צריך לשלם על המחדל הזה שהמתקן לא טוב אחרי שאיחרו בהתקנתו". מנכ"ל מקורות הגיב: "זו לא הפעם הראשונה בהיסטוריה שקבלן עושה עבודה לא טובה ועל זה מתנהלת הבוררות ותובעים אותו על סכום אדיר. הבוררות מתנהלת כמעט שנתיים ועלולה להמשיך עוד הרבה זמן כי היא מאוד מורכבת". גפני ענה: "לנו יש בעיה, כי מדובר בנזק גדול לכספי ציבור. הזכיין לא הקים במשך שנתיים ועשה נזק במיליונים ובפעם השנייה הקים מתקן כושל ואתם מתחבטים מה לעשות אתו. מישהו צריך לשאת באחריות".

רפרנט מים באגף החשב הכללי באוצר, עדיאל כהן, אמר בדיון: "מינהלת ההתפלה נמצאת במעקב קבוע גם מול חברת מקורות וכשמשהו לא מתנהל כמו שצריך מעלים את זה. זה לא קורה ביום אחד שמוציאים זכיין ממתקן. זה דיונים וכל פעם יש הבטחות ורצון לתקן". מנכ"ל מקורות ענה: "אנחנו מסכימים שמישהו צריך לשלם ולכן תבענו אותו וחושבים שהוא צריך לשלם. בדקנו אם אפשר לתקן ולהבין מה עלות התיקון, סברנו שעלות התיקון היא באזור ה- 200 מיליון שקלים ולקחנו חברה שבשבוע הבא תגיש דוח סופי בעניין. אפשר לתקן את המתקן וזו הבשורה הטובה והעלות כפי הנראה סביב ה- 200 - 250 מיליון שקלים. בנוסף, בימים אלה ממש יושבים עם הממשלה, אגף חשכ"ל, אגף תקציבים ורשות המים על מודלים איך כל גורם מביא משהו והממשלה לוחצת על יציאת מקורות מהמתקן".

מנהלת אגף התפלה ברשות המים, הילה גיל, אמרה בדיון: "יש החלטה של דירקטוריון מקורות שהם מוכרים את המתקן וכל גורמי הממשלה מאוחדים בכך שצריך לצאת למכרז על-מנת לקדם כמה שיותר את המכרז ולהשמיש באופן מלא את המתקן. מקורות תפעיל עד למכירה. חושבים שמקורות עשתה במתקן מה שהיא יכולה והתוצאות לא טובות. הם מייצרים מים ויש ימים שמייצרים 104 אחוזים ויש ימים שרק 85 אחוזים ואיש לא יודע מה יהיה מחר בבוקר. המתקן במצב בעייתי. הבעיה הייתה בפטור ממכרז שניתן למקורות. יש לנו ארבעה מתקנים שעובדים עם זכיינים פרטיים בצורה טובה. מקורות לא עמדה בתנאי המכרז בתנאי הסף מבחינת ניסיון ולכן הייתה צריכה לקחת זכיין. אין לה ניסיון בהקמת מתקנים בסדר גודל הזה".

ח"כ גפני טען כלפי גיל: "את והממשלה החלטתם על הקמת המתקן באשדוד וכשלתם בהכל, מבחירת הקבלן ועד הפיקוח וכו'". לאחר-מכן, סיכם גפני: "אני דורש דיווח לוועדה על ההתקדמות בעניין, אחת לשלושה חודשים וכך עד שזה יסתדר. אנחנו רואים את העניין הזה בחומרה רבה. שיקול דעת מוטעה והחלטות שאינן עולות בקנה אחד עם המציאות וזה מתגלגל הרבה מאוד זמן ונתנו לחברת מקורות לעשות את זה, הביא לעיכוב של שנתיים במסירת המתקן וחוסר תפקוד. אם לא תהיה התקדמות נזמן לכאן את החשב הכללי וגורמים בכירים נוספים".

תאריך:  01/11/2017   |   עודכן:  01/11/2017
עומר כרמון
+סקרים: גוש השמאל יתקשה להרכיב ממשלה
21:13 01/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לפי סקר חדשות 10 גם גוש הימין יתקשה  ▪  ש"ס נחלשת בכל הסקרים ובכירים בה מציעים שהרב הראשי יתפטר  ▪  דרעי: "נכשל ניסיון הפיכה"  ▪  דיווח: "נחקר חשד לזיופים בבחירות לוועידת מרצ"
(מליאת הכנסת הערב[צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת])
+נתניהו ליובל רבין: "קורא לפיוס לאומי"
18:33 01/11/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אמר מעל בימת הכנסת: "אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. אני מרים את הכפפה"  ▪  רבין: "מנגנון ההסתה ממשיך. רשימת הבוגדים רק מתארכת"  ▪  הרצוג: "תפקידה של הנהגה היא לחדול משנאה ולמנוע השנאה"
(נתניהו. "מרים את הכפפה" [צילום: יצחק הררי/דוברות הכנסת])
+"ככל שהתיק תקשורתי - השופט ירצה אותו לעצמו"
15:07 01/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ועדת החוקה החלה לדון בהצעת החוק לפיה שופט יחיד ידון בעבירות של סחר למטרות זנות ובעבירות טרור  ▪  יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי: "צריך להיזהר מדונם פה דונם שם ובסוף כל הדין הפלילי יהפוך לדן יחיד"
מי יחליט? ח"כ ניסן סלומינסקי[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+העיוורים מאוכזבים מהעלאת דמי הליווי: "לעג לרש"
14:34 01/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ח"כ מירב בן ארי: "על הגמלה להיות מוצמדת לשכר הממוצע במשק"  ▪  ח"כ יוסי יונה: " אל לנו להיות מרוצים ולהסתפק בהוצאת ה'עז' הזאת"  ▪  ח"כ יעל גרמן: "ללקויי הראייה נגרם עוול, כי הם נראים בסדר והולכים על שתי רגליים  ▪  ח"כ דב חנין: "רשעות לשמה"  ▪  מנכ"ל המרכז לעיוור: "האפליה עדיין קיימת והעתירה בעינה עומדת"
([צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+רכבים מזהמים לא יוכלו להיכנס למרכזי הערים
13:17 01/11/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה את הצו שיאפשר לאסור כניסת רכבים מזהמים למרכז העיר - הקנס: 500 שקלים לרכב בבעלות פרטית ו-1,000 שקלים לרכב של תאגיד  ▪  העיר הראשונה שתאכוף את הצו היא חיפה. בקרוב יצטרפו להסדר גם הערים ירושלים ותל אביב  ▪  ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "1,100 איש מתים מדי שנה בישראל כתוצאה מזיהום אוויר מתחבורה - הרבה יותר מההרוגים בתאונות הדרכים או מהסכסוך הישראלי פלשתיני. זאת אומרת שמאז חקיקת החוק, מתו 11 אלף איש, כי איש לא השתמש בסמכויותיו"
(תשע שנים לא נעשה כלום. חיפה [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90])
+התחבורה מעכבת המעבר לנגב
12:23 01/11/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה
משרד הביטחון דורש להפעיל רכבת עד קריית ההדרכה בנגב ומזהיר שמשרתי קבע איכותיים יפרשו אם לא יוכלו להגיע בקלות  ▪  האוצר: העדר שקיפות מצד צה"ל פוגע במעבר
(500 אוטובוסים ביום [צילום: הדמיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוחאי שוחט   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ח"כ גפני: הממשלה אשמה בכישלון מתקן ההתפלה באשדוד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מחלוקות בנושא תחבורה בין משרדי הביטחון והאוצר בקשר למעבר צה"ל לנגב נחשפה (1.11.17) בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
01/11/2017  |  אריאל י' לוין  |   חדשות
השר יריב לוין הצליח לשכנע את ראשי הסיעות החרדיות להתפשר ולהסכים לנוסח מרוכך לתיקון חוק שעות עבודה, שעשוי אולי לצמצם את עבודות הרכבת בשבת אך לא לבטלן לחלוטין, וזאת למרות התעקשותו של השר יעקב ליצמן, שאמר כי עבודות הרכבת הן קו אדום עליו הורו גדולי ישראל.
31/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), לא חסך ביקורת (יום ג', 31.10.17) ממשטרת ישראל. בישיבת ועדת הכנסת דיווח מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, כי תקציב הקניות של המשטרה כולל שירותי הסעדה בסך 180 מיליון שקלים. ח"כ אמסלם, העיר: "180 מיליון על שירותי הסעדה זה לא כסף קטן. למה צריך חדר אוכל במטה הארצי? למה בעירייה ובכנסת אין? כמה משלם איש מינהלה על ארוחות הצהריים שלו?"
31/10/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
הוועדה לזכויות הילד של הכנסת קיימה (יום ג', 31.10.17) דיון בנושא "תחלואה ותמותת ילדים בחברה הערבית בנגב", במסגרת אירועי יום הנגב בכנסת, ולבקשת חברי הכנסת יוסף ג'בארין ומסעוד גנאים.
31/10/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
כשברקע דיווחים על הרוג באתר בנייה ברעננה, דנה (יום ג', 31.10.17) ועדת המשנה לעניין בטיחות בעבודה בענף הבנייה, בתקינות פיגומים באתרי הבנייה ברחבי הארץ. "מעל 80% מההרוגים בתאונות הבנייה הם כתוצאה מנפילה מגובה. ניתן למנוע זאת", אמר יושב-ראש הוועדה, ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא, מהנדס בניין במקצועו.
31/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il