|   15:07:40
דלג
  עוזי בנזימן  
עורך העין השביעית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

טומנים את הראש בחול

ידיעות אחרונות מחרים את השטחים ערוץ 10 מחרים את ידיעות אחרונות משרד החינוך מחרים את הנכבה
22/07/2009  |   עוזי בנזימן   |   מאמרים   |   העין השביעית   |   תגובות
ידיעות סותרות על הפינוי [צילום: AP]

   רשימות קודמות
  היום שהיה
  טומנים מלכודת
  המציאות על-פי קרונקייט
  זה נראה לך הגיוני?
  ליקויי כוחות האור

ונעבור לכתבתנו לענייני שטחים, הלן קלר

באורח פלא, יום אחד בלבד לאחר שהכותרת הראשית של הארץ בישרה באופן בלעדי על תרגיל צה"לי שנערך לקראת פינוי זריז של התנחלויות המכונות "מאחזים בלתי חוקיים", קשה למצוא להתיישבות היהודית בשטחי הגדה המערבית זכר בעמודי החדשות של ידיעות אחרונות. רק באיזו פסקה פנימית של ידיעה מדינית [איתמר אייכנר ויוסי יהושוע], המופיעה בעמ' 11, מוזכרת המלה "התנחלויות". המאחזים? שתיקה. פינויים? דום. התגובה שכבר החלה מצד המתנחלים? אלם מוחלט.

הקוראים של ידיעות אחרונות מפסידים כתוצאה מכך פרק משמעותי בסיפור שעתיד ללוות אותנו עוד זמן רב, הרבה אחרי שפרשת הביציות הרומניות, הנושא היחיד שמסוקר בעיתון זה עד עמ' 8, תישכח. גם העיתונים המתחרים לא ששים לטפוח על כתפי הארץ על הכותרת הראשית של אתמול, אבל דווקא בעיתונים הקטנים יותר אין חשש לנהוג בהגינות ולספק איזושהי התייחסות לנושא במקום לטמון את הראש בחול.

במעריב מדווח אמיר בוחבוט כי "קצינים בפיקוד מרכז דוחים את הפרסום בעיתון 'הארץ', וטוענים כי אין כוונה לפנות מאחזים לא חוקיים תוך 24 שעות וכי לא התאמנו על מתאר פעולה שכזה". הידיעה של בוחבוט נפתחת במעשה נקמה של מתנחלים, שריפה ועקירה של שלושים עצי זית בכפר פלשתיני, שלפי הדיווח נולד "בתגובה לפרסומים" על הפינוי הצפוי. ידיעה דומה מופיעה ב"ישראל היום" [יורי ילון, גדעון אלון ולילך שובל], שבה מספר עצי הזית יורד ל-15 ומודגש כי אחריות מתנחלים למעשה היא בגדר חשד בלבד. גם דן מרגלית נדרש בעיתון זה לפינוי האפשרי וקורא "לצמצם ולמזער עד כדי החדלה את מעורבות צה"ל בפינוי" כדי "להרחיק [אותו] מן הטראומה".

הארץ, כמובן, ממשיך במלוא הקיטור עם סיפור פינוי המאחזים שחשף אתמול יואל מרקוס. "צה"ל הקים מפקדה מיוחדת לפינוי המאחזים", קוראת הבוקר הכותרת הראשית של העיתון [אנשיל פפר וברק רביד], ולצדה תצלום גדול ומאיר עיניים [טס שפלן/ג'יני]. נראות בו כרזות הפונות למתנחלים בזו הלשון: "ראית תנועת כוחות חריגה? יש לך מידע על פינוי קרוב? התקשר עכשיו לחמ"ל מאחזים 052-6302222". נראה כי המתנחלים, להבדיל מידיעות אחרונות, לוקחים ברצינות את הכותרת הראשית בהארץ וכבר מתכוננים להשלכותיה על-ידי הקמת מטה למלחמה בפינוי. על-פי הדיווח מאת אנשיל פפר, הרב דב ליאור, רבה של קריית-ארבע, התיר להתקשר לחמ"ל המאחזים גם בשבת.

אזהרה

בטעות סומנו הבוקר בעמוד 22 של ידיעות אחרונות שני מאמרוני הדעה, בעד ונגד קמפיין פרסומי חדש של הרשויות המקומיות, באגודל הפונה כלפי מעלה. קוראים טיפשים, הזקוקים לסימן גראפי כדי להבין את העמדה המובעת במאמרים וקוראים אינפנטיליים, המסוגלים להתייחס לנושא "מעורר מחלוקת", רק אם הוא מחולק באופן מסודר ל"בעד" ו"נגד" מוחלטים - מתבקשים לשים לב על-מנת לחסוך מעצמם בלבול.

מייצאים מוות

על-אף שישראל היא אחת מיצואניות הנשק הגדולות בעולם, מעטים אזכורי הענף בעיתונות המקומית. אולי משום שמדובר בעסק מלוכלך, פגום מוסרית, אשר מקשר בין הצבא המוסרי ביותר בעולם לכמה צבאות שמוסריותם מוטלת בספק. אולי משום שהיצואנים לא טורחים לנסח קומוניקטים. אולי משום שהעורכים חושבים שהנושא אינו מעניין איש. מכל מקום, בדרך כלל צץ ייצוא הנשק בעיתונות כשאחד הסוחרים שלנו מסתבך עם שלטונות השלטון הדיקטטורי המושחת שרוכש את כלי המשחית. כמעט אף פעם לא ידון הנושא העקרוני של מכירת מוות לכל המרבה במחיר.

"ה'כפיר' התרסק, הטייסים ניצלו", קוראת הבוקר כותרת ידיעה בתחתית כפולת האמצע של "ידיעות אחרונות. אריה אגוזי וסוכנויות הידיעות מדווחים כי שני טייסים ישראלים אשר בדקו בקולומביה מטוס 'כפיר', לא הצליחו להמריא, התרסקו, אך יצאו בלא פגע. בסיום הידיעה, ולאחר ציטוט "גורם בתעשיה האווירית" הקובע כי "זה היה נס גדול", מופיעות שתי פסקאות רקע על המטוס וייצואו. "כיום מוצבים המטוסים האלה בחילות האוויר של אקוואדור, של סרי לנקה ושל קולומביה", נכתב שם, בלי כל פירוט. בלי כל דגש על סרי לנקה, בלי כל אזכור לעשרות אלפי ההרוגים שנפלו במדינה זו במלחמת האזרחים ארוכת השנים בין הממשלה למורדים הטאמיליים. זה לא קשור אלינו. זה כבר מעניינו של מדור חדשות החוץ.

מילים מאותו השורש: ידיעה, מודעה

חבילת השידורים הדיגיטלית הצרה תושק רשמית בתחילת החודש הבא, אבל כבר כעת ניתן לקלוט את שידוריה. למעלה ממחצית הכפולה המרכזית של מעריב מוקדשת לידיעה [לי-אור אברבך] על ממיר שמחירו 400 שקלים והמאפשר את קליטת הערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99.

הכתבה נפתחת בבשורה כי "כבר בימים אלה יכולים אזרחי המדינה לרכוש ממיר בעלות חד פעמית ולצפות בחמישה ערוצים בסיסיים, בלי להיות מחוברים לכבלים או ללוויין ומבלי לשלם דמי מנוי חודשיים". בהמשך, מצוין כי את הממיר ניתן לרכוש "ברשת חנויות החשמל א. ל. מ". על-פני שני העמודים הבאים במעריב, מודפסת מודעה מטעם רשת החנויות הזו.

עוד בכותרות

הכותרת הראשית והכפולה הפותחת של "דה מרקר" מוקדשים לתחקיר מאת בר חיון, המעלה כי סוכנויות נסיעות בישראל מציעות למכירה כרטיסים לטיסות שכר פיקטיביות, וברגע האחרון מתבקשים הנוסעים להקדים או לאחר את טיסתם. לפי הממצאים המעניינים של התחקיר, טיסות מסוימות מופיעות פעמיים ואף יותר, בשעות שונות, בעוד שטיסות אחרות מומצאות לחלוטין - מספרן הסידורי זוגי, בשונה מהנוהל כי טיסות יוצאת של חברת "ארקיע" יסתיימו תמיד במספר אי-זוגי. הסיבה, לפי הערכת "דה מרקר", היא ניסיון לתת מצג שווא של היצע נרחב, אשר ימשוך כמה שיותר לקוחות.

הכותרת הראשית של "ישראל היום" [ליאת עזר ודניאל סיריוטי] מדווחת על יוזמה חדשה של שר החינוך גדעון סער, לעקור את המילה "נכבה" מתוכנית הלימודים. אחרי שעצרות לזכר הנכבה יוצאו מחוץ לחוק, ולימוד המילה "נכבה" תיעלם מתוכנית הלימודים, יוותר רק לשלול את זכותם של אזרחי המדינה לחשוב על "הנכבה". בזמן שהנכבה התרחשה, אגב, העיתונות העברית בארץ ישראל דווקא דיווחה עליה באופן קבוע, גם אם מוצנע.

בכותרת הראשית במעריב מדווח בן כספית כי הרשות הפלשתינית העבירה לארה"ב דרישה "לפרק את הגדר". בדף השער מודפס תצלום של הגדר [פלאש 90] הנראית דווקא כמו חומת בטון גבוהה.

ענייני תקשורת

גילי איזיקוביץ מדווחת בהארץ כי רשות השידור העסיקה בשנתיים האחרונות 160 עובדים, וזאת בתקופה בה מתנהל משא-ומתן על פרישתם של כ-700 עובדים מהרשות.

אופיר בר זוהר מדווחת ב"דה מרקר" כי בקרב גורמים פוליטיים התעוררה לאחרונה התנגדות למינויו של אמנון דיק לתפקיד יו"ר רשות השידור. "מבחינה פוליטית נחשב דיק מקורב יותר למפלגת קדימה מאשר לליכוד", מציינת בר-זהר.

ב"ישראל היום" מדווח [אלי לאון וסוכנויות הידיעות] כי לפי מחקר שערך העיתון הקטלוני "אל פריאודיקו", התצלום "מותו של חייל לויאליסט" של הצלם רוברט קאפה, אחד מתצלומי המלחמה הנודעים ביותר, מבוים.

תחת הכותרת הנחותה "בן הנשיא חשוד בשחיתות? האבא הפיל את האינטרנט", מדווח בועז ארד במדור חדשות החוץ של ידיעות אחרונות כי שלטונות סין מצנזרים ידיעות על מעורבותו של בן הנשיא בפרשת שחיתות. לפי הדיווח, ידיעות הוסרו, אתרים נחסמו, ומנועי החיפוש הפועלים בסין, כולל גוגל, קיבלו הנחייה מפורשת ממשרד התעמולה הסיני שלא להציג תוצאות לבקשות חיפוש הכוללות מילות מפתח מהפרשה.

יצחק דנון מדווח ב"גלובס" כי לפי פסק דין של בית המשפט, לצלם אין זכות יוצרים בצילום של דמות ציבורית מוכרת וידועה באירוע פומבי, כאשר מדובר בצילום דוקומנטרי שאינו סקופ עיתונאי, ולצלם אין כל השפעה על הפוזיציה של הדמות ומיקומה, כך שלא הוא שעיצב את הדמות. פסק הדין התקבל בעקבות ערעורו של אליעזר ויסהוף, אשר עיצב מדליה לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, תוך התבססות על תצלום של אמיר וינברג, ונדרש לשלם לו על כך פיצויים.

עוד בנושא:



רז שכניק מתחיל לאסוף חומרים על מיקי חיימוביץ'

אתמול הועלה לבלוג של ערוץ 10 ב"ישראבלוג" פוסט תחת הכותרת "ערוץ 10 נאבק על חייו: בלעדי - מיקי חיימוביץ': 'לא לפרסם בידיעות'". אל הפוסט צורף סרטון אשר צולם במערכת "חדשות 10", ובו הקריאו בפני עובדי החברה את נוסח המודעה שמתפרסמת הבוקר בעיתונות ופונה לראש הממשלה להתערב ולפתור את המשבר.

מיקי חיימוביץ', המגישה הראשית, וטלי בן עובדיה, סמנכ"לית החברה והעורכת הראשית, נראו בסרטון כשהן דורשות שמודעה זו לא תתפרסם בידיעות אחרונות וב"גלובס", כיוון ששני עיתונים אלה, לטעמן, מסקרים את המשבר של ערוץ 10 באופן מוטה ולקוי. יוסי ורשבסקי, מנכ"ל החברה, נראה בסרטון כשהוא מביע הסתייגות וטוען כי חרם מודעות על כלי תקשורת הוא צעד המנוגד לחופש העיתונות. כמה שעות לאחר העלאת הפוסט, הוא הוסר, ויחד עמו נעלם גם סרטון הווידיאו מחשבון הערוץ באתר יו-טיוב. המודעה, מכל מקום, מתפרסמת הבוקר על פני עמוד שלם במעריב ועמוד שלם בהארץ. בידיעות אחרונות היא אינה מופיעה.

בינתיים, הבוחשים במשבר ממשיכים לתת ביטוי לעמדותיהם מעל דפי העיתונות. ב"גלובס", אחד העיתונים המואשמים ביחס לא הוגן לערוץ, התפרסם אמש ראיון עם מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה ובעל העמדה התקיפה ביותר כלפי ערוץ 10. "הם מעוניינים להביא את המשבר לפיצוץ", אומר סמירה על אנשי ערוץ 10 תוך שהוא מרמז כי כוונתו בעיקר למודי פרידמן, "מתוך מחשבה שזה יאפשר להם לקבל הכל, תוך שבירת כל המוסכמות האפשריות".

לעומת זאת, ראודור בנזימן, מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ, מתראיין לאופיר בר-זהר ב"דה מרקר" ואומר: "הרגע שבו גוף שוכב על הרצפה וכל מי שעובר מתנדב לתת לו בעיטה בראש הוא מחליא בעיני. זה שייך לתרבות של קניבליזם. כשערוץ 2 חטף טענות על זה שיונית שמאלנית, אנחנו תמכנו בהם. אני לא מבין למה אתם לא יכולים לגלות יותר סולידריות?".

מירב ארלוזרוב מתייחסת הבוקר בעמודי הדעות של "דה מרקר" למאמר שפרסם שם אתמול איש ערוץ 10, רביב דרוקר. "מה כל-כך גרוע בעיתונאי שמרוויח הרבה כסף?" שאל דרוקר, וציין כי לדעתו, "אף טאלנט של התקשורת הישראלית, לא מערוץ 10 ולא מערוץ 2 וגם לא מ'ידיעות אחרונות', לא נכלל ב-500 המשתכרים הגבוהים במשק". ארלוזורוב מחמיאה לדרוקר על עבודתו העיתונאית אך תוקפת אותו בחריפות על שכה הושפע מתאוות הבצע של האלפיון העליון, עד שהתנתק לחלוטין מהשכבות הרחבות של אזרחי המדינה בהן גם שכר של מאה אלף שקלים בחודש נראה דימיוני לחלוטין.

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  22/07/2009   |   עודכן:  22/07/2009
אורן פרסיקו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עשרים וחמש ערים בארה"ב, ממסצ'וסטס בחוף המזרחי ועד אורגון בחוף המערבי, נקראות על שם ירושלים (Salem - שלם). הן מבטאות את היחס המיוחד של ארה"ב, מהמאה השבע עשרה ועד היום, לבירתו של העם היהודי, להיסטוריה של המדינה היהודית וליהדות. הקונגרס האמריקני - הנציג האותנטי ביותר של הציבור האמריקני - העביר שורה של חוקים והחלטות המכירים בירושלים המאוחדת כבירה הבלעדית של המדינה היהודית וכמקום מושבה הראוי של שגרירות ארה"ב בישראל. הבוחר האמריקני ונבחריו יודעים ש-3,000 שנים לפני כניסת הנשיא אובמה לבית הלבן, ו-2,770 שנים לפני הקמת ארה"ב, נכנס דוד המלך לירושלים, לב העם היהודי. אבל, אובמה רוצה לחלק את ירושלים, למנוע בנייה יהודית - ולעודד בנייה ערבית - בעיר. הוא לא מכיר אפילו במערב ירושלים כבירת ישראל.
22/07/2009  |  יורם אטינגר  |   מאמרים
עתה, עם שוך סערת המדבקה, ראוי לעיין בפרשה יותר לעומק מהיבטים אחדים. אני אתמקד בעיקר בהיבט המקצועי ועל הלקחים ששומה על מפתחי המכשור הרפואי להפיק ומהיבט זה, סיפור המדבקה אינו הזוי ומנותק לחלוטין מהמציאות הסובבות אותנו כאן, כפי שאולי רבים נוטים עתה לחשוב וכפי שהעוסקים בכך, המנסים לשכנע להשקיע במיזמם, היו רוצים שנחשוב.
22/07/2009  |  ד"ר דוד אדלר  |   מאמרים
פרשת האם החשודה בהרעבת בנה חוללה סערה במאה שערים, רשויות הרווחה, משטרה, פרקליטות, בית משפט, בית חולים, תקשורת, או כל מי שיש לו נגיעה במישרין או בעקיפין לחוק הנוער. מדובר באשה נשואה ממשפחה חרדית תושבת ירושלים. לאשה ילדים נוספים והיא בחודש החמישי להריונה. בעת הארכת מעצרה צוטט השופט אלכסנדר רון כמגדיר את הפרשה "חמורה שבחמורות". הפרקליטות הודיעה כי תגיש כתב אישום.
22/07/2009  |  משה שלם  |   מאמרים
שיטת הלימוד בבתי הספר של "להספיק את החומר בכל מחיר", גורמת גם למקצוע יפה ומרגש כספרות לשעמם. וכך, שיעורי ספרות בבתי הספר מונעים חיבור טוב ומרתק למקצוע הלימוד היפה ביותר.
22/07/2009  |  צפורה בראבי  |   מאמרים
עגת הרחוב, הידועה כ"סלנג", תופסת באחרונה תאוצה הולכת וגוברת ומשתלבת בשפת היומיום המדוברת. במרבית המקרים זוהי שפה שאולה משפות זרות. "אחי", למשל, היא פנייה נדושה במשלב הדיבור לברכת-שלום, או לסתם הפגנת שייכות, ולקוחה מן השפה הערבית.
22/07/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
היום שהיה  /  אורן פרסיקו
טומנים מלכודת  /  אורן פרסיקו
המציאות על-פי קרונקייט  /  רפי מן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il