|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

הפוליטיקה מאחורי רשימות הרוגי בצלם

הרשומה הקצרצרה המתארת את נסיבות מותו של מנהיג חמאס, השייח' אחמד יאסין עברה ארבעה(!) גלגולים שונים באתר ארגון בצלם ניתוח הגרסאות השונות מעלה אפשרות, כי שיקולים זרים מנחים את בצלם בניהול רשימת ההרוגים הפלשתינים
23/07/2009  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
מנכ"ל בצלם, ג'סיקה מונטל

   יהונתן דחוח-הלוי
חידוש של בצלם: אדם ישן יכול להילחם

   יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מודה בטעות: לא היה טבח

   יהונתן דחוח-הלוי
"נהג המונית" של בצלם היה מחבל

   יהונתן דחוח-הלוי
הדיווחים המטעים של מנכ"ל בצלם

   יהונתן דחוח-הלוי
מחקר: בצלם משכתב את ההיסטוריה

   יהונתן דחוח-הלוי
חשיפה: בצלם ותפיסת 'המדינה האחת'

ארגון בצלם מייחס לדוחות שהוא מפרסם רמת אמינות גבוהה. באתר האינטרנט הרשמי של הארגון נכתב כדלהלן: "הדוחות שמוציא בצלם קנו להם שם של אמינות, והרשויות בישראל מתייחסות אליהם במלוא הרצינות. בצלם מקפיד על מהימנות המידע שנמסר מטעמו, והמידע מתפרסם רק לאחר תחקירי שטח מעמיקים והצלבת נתונים וגרסאות".

האומנם דוחות בצלם מהימנים? בסדרת מאמרים שפרסמתי באתר News1 הראיתי, כי מהימנותו של מסד הנתונים של ארגון בצלם על אודות ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה מפוקפקת. במקרים רבים, משמיט ארגון בצלם פרטים חיוניים ולעיתים אינו מדייק. הפעם אציג דוגמה בולטת נוספת לכך, העשויה ליצור רושם של דיווח מגמתי, והמעלה שאלות נוקבות על היושרה המקצועית של בצלם.

את השייח' אחמד יאסין כולם מכירים. מדובר במייסד ומנהיג חמאס שהיה אחראי להקמתה של הזרוע הצבאית של הארגון בשנות השמונים ואשר היה אחראי באופן ישיר על מתן ההנחיות, הפקודות והתוקף המוסרי לאלפי פעולות הטרור שביצע הארגון ובכללן, עשרות פיגועי התאבדות, מעשי רצח המוניים של יהודים, מאות רבות של הרוגים ואלפי נפצעים. משנתו הטרוריסטית של השייח' אחמד יאסין שחוסל על-ידי ישראל בסיכול ממוקד ב-22 במרס 2004 נותרה גם היום הרוח החיה הנושבת במפרשי הג'יהאד נגד ישראל. חמאס אינו מסתיר את פועלו הידוע לשמצה של השייח' אחמד יאסין, ואדרבה, הארגון פורס בהרחבה באתרי האינטרנט הרשמיים שלו את המעורבות של יאסין בטרור, אותה הוא מציג כנקודת זכות עבורו בפעילותו "בדרכו של אללה".

לכאורה, עניין פשוט הוא לתאר מי היה אחמד יאסין וכיצד נהרג. ואולם, כאשר מדובר בארגון בצלם מסתבר, כי זו מלאכה קשה במיוחד. באתר ארגון בצלם הופיעו בחמש השנים האחרונות לפחות ארבע(!) גרסאות שונות של הרשומה הקצרצרה העוסקת בשייח' אחמד יאסין. ניתוח הגרסאות השונות עשוי לחשוף צוהר לדרך בה ארגון בצלם מנסה לשכתב את ההיסטוריה בדרכו שלו.

גרסה א' - אחמד יאסין הוצא להורג ללא משפט

בגרסת אתר בצלם המתוארכת ל-6 ביוני 2004 נכתב כדלהלן:

אחמד איסמאעיל יאסין - בן 68, תושב העיר עזה, הוצא להורג ללא משפט באמצעות ירי טיל ממסוק של צה"ל, בעיר עזה שברצועת עזה.

בגרסה הראשונה ארגון בצלם אינו רואה צורך להזכיר, כי אחמד יאסין היה מנהיג חמאס הבלתי מעורער האחראי באופן ישיר על הפעלת מערך הטרור של הארגון בהתאם למשנתו האיסלאמית הקיצונית. את הסיכול הממוקד של צה"ל במנהיג חמאס תיאר בצלם במילים "הוצאה להורג ללא משפט", הווה אומר: מעשה שהינו בגדר "פשע מלחמה".

לגבי מרבית אנשים שנהרגו לצידו של יאסין באותה תקיפה של חיל האוויר, בהם פעילים מוכרים בחמאס ובגדודי אל-קסאם, נכתב הנוסח הבא בתיאור נסיבות המוות: "תושב העיר עזה, נהרג מירי טיל ממסוק של צה"ל במהלך הוצאתו להורג של אחמד יאסין, בעיר עזה שברצועת עזה".

גרסה ב' - אחמד יאסין היה מנהיג חמאס ויעד להתנקשות

בגרסת אתר בצלם המתוארכת ל-8 במרס 2005 נכתב כדלהלן:

אחמד איסמאעיל יאסין - בן 68, תושב עזה, נהרג ב-22.03.2004 בעזה מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: מנהיג החמאס. נהרג בעת שיצא מתפילה במסגד.

הנה כי כן, שנה לאחר הריגתו של אחמד יאסין החליטו בארגון בצלם להוסיף את צמד המילים "מנהיג החמאס" לצד שמו. המילה "התנקשות" החליפה את "ההוצאה להורג ללא משפט". אין בכך משום שינוי מהותי שכן מדובר על-פי תפיסת בצלם בשני ביטויים בעלי משמעות נרדפת. בנייר עמדה של ארגון בצלם, אשר נכתב על-ידי יעל שטיין (כיום ראש אגף המחקר של בצלם) בינואר 2001 כונתה "מדיניות ההתנקשויות של ישראל" כ"הוצאה להורג ללא משפט", ובפרק הסיכום הבהירה יעל שטיין, כי "מדיניות ההתנקשויות... היא בלתי חוקית בעליל, הן לפי המשפט הישראלי והן לפי המשפט הבינלאומי", ובמילים אחרות מדובר בפשע מלחמה פשוטו כמשמעו.

בגרסה זו מוסיף בצלם פרט חדש לנסיבות מותו של אחמד יאסין ומציין, כי נהרג בהתנקשות בירי ממסוק שבוצעה "בעת שיצא מתפילה במסגד". בנוסח זה, בצלם מנסה לומר כי הנסיבות עשויות ללמד שאחמד יאסין לא "השתתף בלחימה בעת שנהרג", שכן אך זה עתה סיים את התפילה לבורא עולם ולא עסק בפעילות צבאית היכולה לסכן את צה"ל או אזרחים ישראלים. יתרה מכך, כידוע לכולי עלמא, השייח' אחמד יאסין היה משותק מהצוואר ומטה ונזקק להובלה בכיסא גלגלים, ומכאן שהאפשרות ל"השתתפות בלחימה" על-פי הקריטריונים של בצלם בפרשנותו לחוק הבינלאומי, אינה סבירה כלל ועיקר.

על-אף כל זאת, ניכרת המבוכה הגדולה אצל ארגון בצלם אשר מתקשה לטפל בתפוח האדמה הלוהט ששמו אחמד יאסין ואינו מסוגל לומר באופן ברור אם מנהיג חמאס "השתתף בלחימה" בעת שנהרג או "לא השתתף בלחימה". בפרק "הבהרות לנתוני ההרוגים" נכתב כדלהלן: "בנוגע להרוגים פלשתינים מצוין [ברשימה], במידה והדבר ידוע לבצלם, האם אותו אדם נהרג תוך כדי לחימה אם לאו". הווה אומר: מכלל אי-הציון ברשומה של אחמד יאסין אם "נהרג תוך כדי לחימה אם לאו" יש להסיק, כי ארגון בצלם אינו יודע לאשורן את נסיבות המוות ויש ספק המותיר אפשרות סבירה בעיני בצלם שהשייח' אחמד יאסין, זקן בן 68 המשותק מצוואר מטה, המובל על כיסא גלגלים בעת יציאה מתפילה במסגד, אכן "השתתף בלחימה בעת שנהרג".

גרסה ג' - אחמד יאסין מאבד את התואר "מנהיג חמאס"

בגרסת אתר בצלם המתוארכת ל-28 באוגוסט 2006 נכתב כדלהלן:

אחמד איסמאעיל יאסין - בן 68, תושב עזה, נהרג ב-22.03.2004 בעזה מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: נהרג בעת שיצא מתפילה במסגד.

ארגון בצלם החליט לאחר שנה נוספת לשלול מהשייח' אחמד יאסין את התואר מנהיג חמאס, כאילו היה זה פרט שולי שאין בו כדי לתרום להבנת נסיבות ההתנקשות בחייו. מבחינתו של בצלם די לומר, כי מדובר בתושב עזה בן 68 כדי להבהיר לקורא את תמונת המצב, וממנה עולה, כי ישראל הוציאה להורג ללא משפט אדם זקן שאך זה עתה יצא מתפילה.

גרסה ד' - תיאור יציאת יאסין מהתפילה במסגד נמחק

בגרסת אתר בצלם המתוארכת ל-22 ביולי 2009 (העדכנית עד היום) נכתב כדלהלן:

אחמד איסמאעיל יאסין - בן 68, תושב עזה, נהרג ב-22.03.2004 בעזה מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות. פרטים נוספים: באירוע נהרגו שלושת עוזריו ועוד חמשה עוברי אורח.

ארגון בצלם בחר למחוק דווקא את הנסיבות בהן נהרג אחמד יאסין ובמקום זאת ראה לנכון לציין את מספר הפלשתינים שנהרגו עימו, נתון שאינו מוסיף דבר מהותי לשאלה אם השתתף אחמד יאסין בלחימה בעת שנהרג אם לאו.

הנה כי כן, יותר מ-5 שנים לאחר הריגתו אגף המחקר של בצלם, וכך גם ראשיו, יושבים על המדוכה דנים ומתחבטים ואינם מצליחים לפענח את התעלומה הגדולה: האם השייח' הזקן והנכה מצוואר ומטה, אחמד יאסין, השתתף בלחימה אם לאו בעת שנהרג. בשל חוסר היכולת להחליט בעניינו הוכנס אחמד יאסין בסופו של דבר לרשימת הפלשתינים אשר "לא ידוע אם השתתפו בלחימה בעת שנהרגו".

השאילתה לארגון בצלם

ב-22 ביולי 2009 נשלחה השאילתה הבאה למנכ"ל בצלם ג'סיקה מונטל ולדוברת בצלם שרית מיכאלי:

  • מדוע בצלם הותיר את אחמד איסמאעיל יאסין ברשימת "הפלשתינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים ברצועת עזה ולא ידוע אם השתתפו בלחימה" ולא העבירו לקטגוריה של "פלשתינים שלא השתתפו בלחימה ונהרגו בידי כוחות הביטחון הישראלים"?

  • על-פי שיטת בצלם, איזה ספק יש עוד לארגון בצלם לקבוע אם אחמד איסמאעיל יאסין השתתף בלחימה אם לאו, שהרי מדובר היה באדם זקן המשותק מצוואר ומטה וברור לכולי עלמא שהוא אינו בגדר אדם הממלא "תפקיד לחימה מתמשך"?

  • מה הן הסיבות שהניעו את ארגון בצלם לשנות לפחות שלוש פעמים את התיאור שצורף לרשומה של אחמד איסמאעיל יאסין?

  • מדוע ארגון בצלם השמיט במתכוון את התיאור "מנהיג החמאס" מתיאורו של אחמד איסמאעיל יאסין? האם בצלם סבור שמדובר בפרט שולי הנעדר חשיבות?

ארגון בצלם בחר שלא להשיב לשאילתה זו וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

שיקולים זרים מנחים את בצלם בקביעת הקריטריונים

ארגון בצלם פרסם (22.7.09) הודעה רשמית חריגה בה פרט המתודולוגיה על פיה הוא מבחין בין לוחמים לאזרחים ברשמית ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה. וכך נכתב בהודעה:

"סיווג רשימת ההרוגים על-פי השתתפות בלחימה מבוסס על גישה חדשה של הצלב האדום הבינלאומי, שגובשה לאחר מחקר שערכו מומחים במשפט ההומניטארי הבינלאומי במשך שש שנים. המחקר נועד להבהיר איזה אזרח ייחשב למי ש'השתתף ישירות בלחימה', במטרה לחזק את ההגנה על אזרחים שאינם משתתפים בה ולכן אינם מהווים יעד לגיטימי להתקפה. בעקבות המחקר קבע הצלב האדום כי קיימות שתי קטגוריות של אנשים המאבדים את ההגנות המוקנות לאזרחים במהלך סכסוך מזוין בין מדינה לבין קבוצה מזוינת מאורגנת.

"אדם הממלא 'תפקיד לחימה מתמשך' (Continuous Combat Function ) ייחשב כמטרה לגיטימית גם אם באותו הרגע הוא אינו לוקח חלק ישיר בלחימה. בקטגוריה זו ייכללו אנשים המעורבים בהכנה, בביצוע או בפיקוד על פעולות לחימה. אדם שגויס, אומן וצויד על-ידי קבוצה חמושה במטרה להשתתף באופן ישיר ומתמשך בפעולות הלחימה, ייחשב לכזה הממלא תפקיד לחימה מתמשך גם אם טרם ביצע ולו פעולה אחת. מאידך, אנשים הקשורים לקבוצות אלה מבלי שתפקידם יכלול השתתפות ישירה בלחימה ישמרו על מעמדם כאזרחים והם אינם יעד לגיטימי להתקפה. כך, מגייסים, מאמנים, ומממנים יכולים אומנם לתרום ללחימה אולם כל עוד הם עצמם לא עוסקים בה, אסור לתקוף אותם.

"אדם שאינו ממלא 'תפקיד לחימה מתמשך' הוא יעד לגיטימי להתקפה רק בעת שהוא נוטל חלק ישיר בלחימה (לדוגמא, בדרכו לשיגור רקטה, בזמן הפעולה ובדרך חזרה מן הפעולה). בכל מקרה בו קיים ספק בנוגע למעשיו של אדם, יפעל הספק לטובתו והוא ייחשב כאזרח שאסור שיהיה יעד להתקפה".

מהגדרה זו עולה בבירור, כי התפקיד במסגרת חמאס של השייח' אחמד יאסין הזקן והנכה, על-פי תפיסת בצלם שהוצגה לעיל, "אינו כולל השתתפות ישירה בלחימה", ומכאן ש"נשמר מעמדו כאזרח והוא אינו יעד לגיטימי להתקפה". עיקרון זה היה תקף על-פי תפיסת בצלם גם לפני הקביעות החדשות של הצלב האדום. לאור זאת, אפשר היה לצפות שארגון בצלם, אם נאמן הוא לשיטתו, יגדיר את השייח' אחמד יאסין, מנהיג החמאס כ"אזרח שלא השתתף בלחימה" ואשר הוא בבחינת אזרח "שאסור שיהיה יעד לתקיפה". מסיבה שאינה ברורה מוסיף ארגון בצלם גם כיום להכליל את השייח' אחמד יאסין ברשימת האזרחים שלא ידוע אם השתתפו בלחימה בעת שנהרגו.

ארבעת גלגוליו של אחמד יאסין באתר בצלם, מעלים שאלות נוקבות על היושרה המקצועית של ארגון בצלם והשיקולים המנחים אותו בניהול רשימת ההרוגים הפלשתינים ובקביעת הקריטריונים להשתתפות/אי-השתתפות בלחימה, מהם גוזר בצלם את "פשעי המלחמה" של ישראל.

  • מדוע ראה ארגון בצלם צורך לשנות ארבע פעמים (לפחות) את הרשומה הקצרצרה של השייח' אחמד יאסין?

  • מדוע מחק ארגון בצלם את תפקידו של השייח' יאסין כמנהיג חמאס?

  • מדוע מחק בצלם את נסיבות המוות של אחמד יאסין והוסיף תחת זאת פרטים על מספר ההרוגים בארוע?

  • מדוע ארגון בצלם אינו נוהג באומץ וקובע בהתאם לעקרונותיו שאחמד יאסין "לא השתתף בלחימה בעת שנהרג"?

רשלנות אינה ככל הנראה הסיבה לדרך בה בחר ארגון בצלם. השייח' אחמד יאסין מוכר היטב לכל בר בי דעת וגם נסיבות מותו. ליקוי מאורות וחוסר הבנה של החוק הבינלאומי והעקרונות על פיהם נוהג ארגון בצלם אף הוא אינו סביר, שהרי אין להניח שארגון בצלם מעסיק רפי-שכל במתכוון או שאלה השתלטו על הארגון ברבות השנים. נותרה איפוא אפשרות אחרת לבחינה - שיקולים זרים מנחים את בצלם והם גוברים על השיקולים האחרים הענייניים. לו היה קובע מפורשות שהשייח' אחמד יאסין, מנהיג חמאס האחראי לרצח מאות ישראלים ולגל פיגועי ההתאבדות, היה אזרח שלא השתתף בלחימה, הוא היה עשוי להסתכן בביקורת ציבורית רחבה. לפיכך, סביר שזה היה המניע לבחור בפשרה (הבלתי-הגיונית והמגוחכת) שתאפשר מעין "מוצא בכבוד", וכל זאת על בסיס ההנחה (שהייתה נכונה במשך שנים) שלא מתקיימת ביקורת משמעותית על מסד הנתונים שארגון בצלם מפרסם.

אין זה המקרה היחיד בו בצלם בוחר בפשרה מגוחכת הסותרת באופן מהותי את עקרונות היסוד של הארגון. באופן דומה קבע בצלם, כי סלאח שחאדה, ראש הזרוע הצבאית-הטרוריסטית של חמאס שחוסל בסיכול ממוקד, נהרג "בשנתו", אך לא היה מסוגל לקבוע אם השתתף בלחימה באותה עת אם לאו. הווה אומר: ארגון בצלם מניח במשתמע, כי גם אדם ישן יכול להילחם.

הדילמה של ארגון בצלם הייתה כפי הנראה קשה במיוחד גם במקרה זה. לו היה קובע ארגון בצלם שסלאח שחאדה "השתתף בלחימה" בעת שישן, משמעות הדברים שקיימת הצדקה לפעילות של סיכול ממוקד נגד אנשי טרור בכל עת. מנגד, לו היה קובע בצלם ששחאדה "לא השתתף בלחימה" בעת שישן היה הדבר מציגו באור מגוחך, שכן הוא היה מגונן על ראש הזרוע הצבאית של חמאס שעסק כל כולו בתכנון ובהוצאה לפועל של פיגועי טרור המוניים, וכן בהכשרת בני נוער וילדים פלשתינים לפיגועי התאבדות (כולל מבין בני משפחתו).

בדרך טיפולו ברשומה על אחמד יאסין (וכן של סלאח שחאדה) בחר איפוא ארגון בצלם בדרך ביניים כדי לחמוק מהמיצר, אך אגב כך הוא חשף את החשיבה המנחה אותו ומעלה שוב צל כבד על דפוסי המחקר והיושרה המקצועית של הארגון.

שיקולים זרים מנחים את ארגון בצלם בניהול רשימת ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה והדבר מחייב משנה מאמץ להוסיף לחקור ולדרוש היטב עד שתתבהר התמונה כולה. מכל מקום, מקרים אלה ממחישים פעם נוספת שאין לסמוך בעיניים עצומות על דיווחי בצלם ויש לבחון בדקדקנות את מהימנותם ושלמותם.

צילומי מסך מאתר בצלם (2004 - 2009)
תאריך:  23/07/2009   |   עודכן:  23/07/2009
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפוליטיקה מאחורי רשימות הרוגי בצלם
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מרק טווין
23/07/09 17:45
2
נחום שחף
8/08/09 12:32
3
לא משנה איך
20/05/12 21:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראש קמפיין האינטרנט של הליכוד (לשעבר) סיפר על הישגי קמפיין הליכוד באינטרנט. אכן המספרים היבשים שהציג לכאורה מרשימים. למשל: 780 אלף רשומות במאגרי מידע; 50-20 אלף כניסות ליום לאתר הליכוד (שהוא בעצם האתר של נתניהו); 8,747 תומכים בפייסבוק; 144 סרטונים ביוטיוב - מאה אלף צפיות; 623 תמונות בפליקר - כ-50 אלף צפיות; 345 אלף טלפונים למערכת הטלפונים; SMS 5,128 [מסרונים] שנשלחו ממערכת הדוברים לכלל המתנדבים; אלפי תגובות והודעות אישיות בפייסבוק ובטויטר.
לפני מספר חודשים הארתי את עיני חבר הכנסת ליצמן ("ישראל ללא בריאות אך עם סגן שר בריאות" - מכתב לח"כ ליצמן, 16.4.09) על אודות בעיות מערכת הרפואה הציבורית שמדשדשת בביצה. טענתי אז שללא יד חזקה מלמעלה המכוונת אותה מקצועית ומנהלתית יירבו בה העשבים השוטים והיא תקרוס ללא תקנה. חלפו שלושה חודשים מאז מכתבי הפתוח אליו, אך אין בשורה ממשרד הבריאות: אותם בכירים הם שנשארו, כולל מנכ"ל המשרד, זה האמור להכיר את המערכת ולשמש יד ימינו האסטרטגי והמקצועי של סגן השר.
23/07/2009  |  פרופ' אבי וינברום  |   מאמרים
פרשת דודו טופז לא מפסיקה להפתיע. מדי יום נחשפים עוד ועוד פרטים, תכנונים, אמצעים וחומרים בהם השתמש הראשון בבידור במסגרת פרויקט חייו, כפי שנראה.
23/07/2009  |  דיתי הורביץ ארד  |   מאמרים
בעיצומה של פרשת דודו טופז הייתה לערוץ 10 ידיעה בלעדית, מכתב חרטה שכתב טופז לאביה של אחת מקורבנותיו, דן מרגלית. המכתב נכתב, אבל בסופו של דבר, לא נשלח. דודו טופז התחרט, והשליך אותו לפח האשפה בבית המשפט.
23/07/2009  |  חיים זיסוביץ  |   מאמרים
יושב-ראש האופוזיציה בישראל, חברת הכנסת ציפי לבני, תוקפת את ראש הממשלה לאחר נאומו בכנסת: "...קצת מעל מאה ימים מאז הקמת ממשלה בישראל, בכל מקום אחר בעולם אלה ימים של תקווה, של התחדשות, של מימוש הבטחות שניתנו לפני הבחירות, אבל רק בישראל אלה ימים של יאוש [...] החלק העצוב שהתברר, זה שאין לממשלה הזאת ולראשה שום חזון! שום כיוון! שום דרך! כלום! והנאום הטכנוקרטי הזה ששמענו קודם, מדכא עוד יותר...".
23/07/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  
צה"ל שוקל לתבוע את בצלם  /  עידן יוסף
בצלם: מאות פלשתינים עצורים ללא משפט  /  איציק וולף
"לדעת" לרשות השידור: בידקו דיווחי בצלם  /  עידן יוסף
ארגון בצלם לא קורא ערבית  /  יהונתן דחוח-הלוי
ילד תמים של בצלם היה מחבל בג'יהאד  /  יהונתן דחוח-הלוי
ה"צדיקים" של ארגון בצלם היו מחבלים  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il