בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בטלוויזיה מוצגים הצדדים הלא-טובים של המגזר החרדי, הצופים - מושפעים ומקטלגים את החרדים כאלימים ● למה זקוקה העדה החרדית? ליועץ תקשורת או לקוסם?
|
מוצגים באור שלילי [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
אחד מתפקידיו העיקריים של יועץ התקשורת הוא ליצור אהדה למותג/אישיות/מוצר, אותו הוא מייחצן. במסגרת העבודה משתמש היועץ בתכונות הרלוונטיות של הלקוח ומעצים אותן, ואם צריך מגדיר לו אותן מחדש ובונה לו אותן בהתאם למטרה. אך דבר אחד יש לזכור, יועץ תקשורת, הוא לא קוסם. אז למה זקוקה העדה החרדית? ליועץ תקשורת או לקוסם? כישלון ראשון: "הלקוח" מכניס עצמו לבור כבר מלכתחילה אם לקוח יחסי ציבור (במקרה הזה קהילת החרדים) עושה טעות אחר טעות ומתנהג כמו ברברי, אין דבר שיעמוד בינו לחשיפה תקשורתית שלילית, הרי שכל עיתונאי יודע שסיקור מקרים שליליים הוא מעניין יותר ועל כן יעשה ככל שביכולתו להביאם לסיקור. כישלון שני: הצופה לא יודע מה זה דת, כן "יודע" מה זה דתיים אחת המטרות של הקהל הדתי ומנהיגיו היא שעם ישראל יהיה ירא שמים, הם משתמשים בכינוסים, בקלטות ובשאר חומרי הסברה תוך ניסיון לקרב את העם לדת. משמע, להפוך אנשים להיות דתיים, זאת במקום להפוך את העם ל"אוהבי הדת". הדתיים, נתפסים כקיצוניים בעוד שדת ישראל מתבססת על ערכים כמו נתינה וכבוד. בסופו של דבר, מה שקורה הוא שהצופים משליכים את אופי הסיקור של הקהל הדתי על הדת עצמה ובכך "מתבלבלים" ומתרחקים גם מהדת. כישלון שלישי: לא מגנים את אלו שלא עושים חשבון כאשר יעקב מתל אביב רואה בטלוויזיה את האלימות והצמיגים השרופים בירושלים, ואשר מנתניה מקבל טלפון מבן דודו שאומר לו: "נסעתי בירושלים וקיבלתי אבן על השמשה" - שניהם אומרים לעצמם: "קיבינימט המשוגעים האלו". תוסיפו לכך את העובדה שאנו לא שומעים גינוי חריף להתנהגות זו מצד המנהיגים הדתיים, ותקבלו "תמונה כוללת" של עדה שלמה המצטיירת כאלימה ואף תומכת בכך. לא רלוונטי אם יש מתנגדים לאלימות, זה כבר מאוחר מדי, הברבריות ששודרה בטלוויזיה היא "המציאות" שהצופה יקבל. כישלון רביעי: אין מה ליחצן? ולא מייחצנים את מה שיש אין מה להגיד, הפעילויות או חוסר הפעילויות של החרדים משקפות אותם בתקשורת. אי-אפשר לצלם עדה שלמה של חרדים הולכים לצבא, כי זה לא קורה. אי-אפשר לצלם עדה שלמה של חרדים הולכים לעבודה, כי גם זה לא קורה. את מה שכן אפשר לצלם ולתקשר, אף אחד לא עושה, לא מצלמים חרדים שעושים ביקור חולים עצמאי בבתי חולים, ולא מצלמים חרדים מחלקים אוכל בשעות הלילה המאוחרות. התוצאה: התוצאה היא שהתקשורת מסקרת רק את הצדדים השליליים, דבר שדי קל כי נראה שהקהל המדובר עוזר להם. הסיקור מגיע לכל בית בישראל, וגם לעולם, שם אחינו החרדים לא עוזרים לנו בזה שהם מעורבים בפרשיות שחיתות.
|
|
הכותב הוא יועץ תקשורת ובעל משפחה חרדית.
|
|
תאריך:
|
26/07/2009
|
|
|
עודכן:
|
26/07/2009
|
|
תמיר האס
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ש. עליון
|
27/07/09 10:05
|
|
|
|
גלילית
|
27/07/09 12:47
|
|
|
|
ש. עליון
|
6/08/09 13:29
|
|
2
|
|
תמיר
|
27/07/09 19:14
|
|
הבנייה בירושלים אכן מסכלת את הסיכוי (שמעולם לא היה ריאלי) להקים מדינה פלשתינית, ולא בכדי חוסיין אובמה וכמה יועצים יהודים סביבו עושים מאמץ אחרון (אף הוא חסר כל סיכוי) לבלום את הבנייה היהודית במזרח ירושלים, בנייה שהיא על קרקע פרטית השייכת כדין למיליונר היהודי-אמריקני מוסקוביץ, ובהתאם לתוכנית מיתאר בת תוקף ולהיתרי בנייה שניתנו על בסיס שיקולים מקצועיים-תכנוניים גרידא, מתוך הנחת ריבונותה של ממשלת ישראל על ירושלים רבתי ובכללה המתחם בו מדובר.
|
|
|
בשנים האחרונות, במיוחד עם כניסת פרידמן לכהונת שר המשפטים בשנת 2006, הותקפה ציבורית יכולתו של בית המשפט העליון לבטל חוק לא חוקתי, יכולת אשר מהווה את חיל הפרשים הקדמי במערכה על הגנת זכויות הפרט מפני הכוח הפוטנציאלי (וגם המעשי, יש לציין) של השלטון לרמוס את האזרח. בפועל, מספר החוקים שבוטלו בידי בית המשפט העליון הם מתי מעט, אך החשיבות במהפכה החוקתית הינה חדירתה לשיח הציבורי ולתפיסת הזכויות של כל פרט את זכויותיו, אל מול השלטון. החוק אשר מאפשר את אשפוזם הכפוי של אנשים בישראל ללא הליך משפטי הוגן, מהווה את אחת הדוגמאות ל'כיצד חוק יכול להיות דורסני', ולנחיצות של בית משפט עליון חזק, שפועל באטמוספירה-נורמטיבית וציבורית של שיח-זכויות.
|
|
|
ר' יוחנן אמר: "אין מזל לישראל..." - ישראל זוכה בבחירה חופשית ואינו כפוף למזלות! אמר ר' יוחנן: מנין שאין מזל לישראל? שנאמר: "כה אמר ה' אל דרך הגויים אל תלמדו ומאותות השמים אל תחתו כי יחתו הגויים מהמה" (ירמיה י-ג) (שבת קנו).
|
|
|
כולם יודעים, שבית שני חרב בגלל שנאת חינם, וזה לקח חשוב ביותר. חשוב ממנו הלקח, שרק מעטים יודעים: הרמב"ם כתב באחת מאיגרותיו, שבית שני חרב בגלל שחכמי אותו הדור לא למדו מלחמה וכיבוש ארצות. ומי שחושב, שזו חוכמה, היאה למישהו מלפני כאלף שנה, אינו רואה את מפלותינו הנשנות במלחמות ישראל, ואינו מבין מדוע אין תמורה לאגרה הרבה, שאנחנו משלמים לשווא למערכת הביטחון שלנו.
|
|
|
לא קראתי את ספרו של עמוס עוז "תמונות מחיי הכפר" אבל קראתי הרבה מאמרים על אודות הספר. האם זה מספיק בשביל להביע עמדה? כיריב מושבע לכל מה שעמוס עוז מייצג עמדתי בדילמה לא פשוטה - מצד אחד הספר מסקרן אותי מאוד ומאידך אין לי עניין להעניק לו רווח כלשהו, גם לא שקל אחד, ברכישת הספר. אני יכול כמובן לשאול את הספר בספרייה, אבל אני מעדיף ספרים אחרים. מדוע?
|
|
|
|