|
פטור מארנונה לנתב"ג [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשות שדות התעופה תחויב להעביר למדינה בשנה הבאה 1.2 מיליארד שקל - מחצית מעודפי הכנסותיה. על-פי תזכיר פרק התחבורה בחוק ההסדרים, הרשות תעביר מדי שנה למדינה מחצית מהרווח הנקי שלה. במקביל, יוענק לנמל התעופה בן-גוריון פטור מארנונה ומתשלומים מוניציפליים אחרים, מאחר שהוא אינו מצוי בתחומה של רשות מקומית כלשהי.
פרק הבנקאות בחוק ההסדרים קובע כללים שיאפשרו ללקוחות לעבור ביתר קלות מבנק לבנק, במטרה להגביר את התחרות בענף. משרד האוצר מסביר, כי החסמים העיקרי במעבר לקוחות הוא הנטל הביורוקרטי הכרוך בהעברת כל הפעולות לבנק החדש והחשש מפני אובדן זיכויים או חיוביים שיבוצעו בבנק הקודם. כדי לתקן זאת, יקבע נגיד בנק ישראל שורה של חשבונות ומוצרים פיננסיים שהבנקים יהיו חייבים להעביר בצורה מקוונת בתוך שבעה ימי עסקים ממועד אישורו של הבנק הקולט.
פרק אחר בחוק עוסק בהסרת חסמים בייבוא האישי, ולפיו שר הכלכלה יוכל לקבוע רשימת מוצרים שייבוא שלהם לצרכים פרטיים או משפחתיים יהיה פטור מעמידה בדרישות התקינה הישראלית. מדובר במוצרים שלצורך התקנתם והפעלתם לא נדרש איש מקצוע ושאינם מוצרי מזון. עוד מוצע לקבוע, כי ניתן יהיה לייבא מדי שנה חמישה פרטי תעבורה במקום ארבעה כיום.
בנושא החברות הממשלתיות מוצע לצמצם את מספר נושאי המשרה שמינויים יהיה טעון את אישור הדירקטוריון, כך שהללו יכללו את המשנה למנכ"ל, הסמנכ"לים, מנהל הכספים, המבקר הפנימי, היועץ המשפטי ופקידים בכירים נוספים שיקבע הדירקטוריון. החוק גם מרחיב את היקף המסמכים שעל החברות הממשלתיות לפרסם לציבור וכולל מאזן, דוח רווח והפסד ודוחות כספיים מאוחדים.
הצעות נוספות בחוק עוסקות בתחום התקשורת. במרכזן: מתן אפשרות לאכיפה מינהלית (ולא רק פלילית) של הפרת החוק הנוגע לשימוש בתדרים, להעניק פטור מהצורך ברישיון לשימוש במכשירים מסוימים והחלתו על מכשירים העלולים להפריע לתעבורת התקשורת, והאחדה של דרישות הרישוי בנוגע לייבוא מכשירי תקשורת.