מחסני האבדות של
רכבת ישראל גדושים בתעודות שונות, חפצים, בגדים, תיקים ואף כלי נגינה. הרכבת יוצאת במבצע להגברת מודעות הנוסעים להחזרת מציאות וקוראת לנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת, להגיע ולקבלם בחזרה.
כ-250 אלף נוסעים ביממה ברכבת, ועם תחילת החורף, גדל משמעותית מספר הפריטים שנשכחים ברכבות. אלו כוללים חפצים רגילים כגון מטריות, מעילים, דרכונים, ארנקים, משקפיים וכרטיסי חוגר. יחד עם חפצים אלה, נשכחים לא פעם ברכבת גם חפצים דוגמת מזוודות, מחשבים נישאים ומחשבי לוח, טלפונים סלולריים, סוללות לאופניים חשמליים ומזרני יוגה. חפצים אלה נמסרים לאחר אימות זהות בעליהם. פריטים נוספים ומיוחדים כוללים גם מסיכות אפריקניות מטיול של נוסע שחזר מטיול באפריקה, עבודות יצירה ואומנות, צעצועים רבים ועוד.
במקרה אחר, איבד נוסע טבעת אירוסין, רגע לפני ההצעה לבחירת לבו, עובדי מחלקת האבידות ליוו אותו עד אשר נמצאה הטבעת - בתחנת רכבת.
בנוסף, חיילים רבים אשר נוסעים ברכבות, בעיקר בימי ראשון וחמישי, מאבדים ציוד צבאי רב כגון כרטיסי חוגר, קיטבגים, מעילים צבאיים, נעליים צבאיות ומדים. חיילים אלה לרוב מאבדים תקווה שדברים אלה יימצאו, ועולים למשפט צבאי ומשלמים מכיסם - בעוד שהאבידות מחכות באין דורש. "אנשים שוכחים דרכונים בדרך לטיסה, ואנחנו עושים הכל כדי שלא תיהרס להם החופשה", אומרים במחלקת האבידות.
כעת, יוצאת רכבת ישראל במבצע מיוחד להשבת האבדות, אשר יתקיים בתאריכים 8-4.2.2018. במסגרת המבצע, תעובה הפעילות במחסן האבידות אשר יתוגבר באנשי צוות. מחסן האבידות יפעל רצוף בימים ראשון עד חמישי, בשעות 20:00-08:00, וביום שישי עד 12:00.
מחסן האבידות של רכבת ישראל שוכן בתחנת הרכבת תל אביב סבידור-מרכז, אך ברכבת ישראל מפצירים בנוסעים אשר איבדו חפצים ברכבת ליצור תחילה קשר עם מוקד שירות הלקוחות במספר כוכבית 5770 ולוודא שאכן החפץ שאיבדו נמצא והגיע למחסן.
"נוסעים רבים טועים ויוצאים מנקודת הנחה שאם איבדו חפץ כלשהו אין סיכוי שימצאו אותו", מציינים ביחידת שרות הלקוחות ובחטיבת הנוסעים של רכבת ישראל, "אנחנו מציעים לנוסעים לא להרים ידיים, ולהיעזר במערך השירות שלנו במידה ואיבדו חפץ כלשהו. בשיחת טלפון קצרה ניתן לברר אם הפריט אכן נמצא ולהגיע לקבלו בחזרה".