|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

שקד בוועדת הכספים:

כמעט אין פסקי דין שניתנים מעבר לחצי שנה

הכנסת צריכה להגביר את הפיקוח על הממשלה ולצמצם את החקיקה גפני: "צריך לעשות מאמץ לקצר את הליכים בבתי המשפט". חברי ועדת הכספים: "שהמערכת תגבה הוצאות משפט גבוהות יותר על תביעות סרק" מנהל בתיהמ"ש: "בעוד בישראל, שופט מטפל ב-10-8 תיקים ביום בממוצע, באירופה, שופט מתמודד עם 3-4 תיקים בשבוע! 850,000 תיקים בשנה ל-700 שופטים"
05/02/2018  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
גפני ושקד בוועדה [צילום: דוברות הכנסת]

בדיון על תקציב משרד המשפטים, הכולל את מטה המשרד על 35 יחידותיו השונות, הנהלת בתי המשפט ורשות האכיפה והגבייה בוועדת הכספים, קראו (יום ב', 5.2.18) חברי הוועדה לשרה שקד ולהנהלת בתי המשפט, "לפעול לקצר הליכים בבתי המשפט. אזרחים סובלים מהימשכות ההליכים בענייניהם".

שרת המשפטים, איילת שקד, השיבה, כי מאז נכנסה לתפקיד היא פועלת במרץ על-מנת לייעל את המערכת ובין השאר, דרשה לקבל לידיה אחת לחצי שנה, דיווח שמי פנימי, לפי שופט, לה ולנשיאת בית המשפט העליון, על אורך הזמן של פסקי הדין ועל פסקי דין שמתארכים מעבר לחצי שנה. לדבריה, מאז שנודע על הדוח, פרקי הזמן התקצרו וכיום כמעט שאין פסקי דין שניתנים מעבר לחצי שנה.

מנהל בתי המשפט, מיכאל שפיצר: "700 שופטים מתמודדים עם 850 אלף תיקים בשנה, מספר חסר תקדים ברמה העולמית". במהלך הדיון הציגו השרה, מנכ"ל משרד המשפטים, מנהל בתי המשפט ומנהל רשות האכיפה והגבייה, את תקציבי המשרד על יחידותיו השונות. סך תקציב משרד המשפטים לשנת 2019 יעמוד על 2.3 מיליארד שקל, 49% ממנו לתשלומי שכר ו- 51% לרכש וצורכי מטה.

השרה שקד הוסיפה במענה לטענות חברי הכנסת, כי "יש עומס עצום על המערכת המשפטית ואנחנו פועלים על-מנת להתמודד עם זה. עם זאת, יש לכך גורמים, כגון עודף חקיקה של הכנסת שגם היא מעמיסה מאוד על המערכת. הייתי מעדיפה שהכנסת תגביר ותהדק את הפיקוח על עבודת הממשלה ותעסוק פחות בחקיקה אינטנסיבית. אחת הבעיות שמקשות על המערכת היא גם מחסור בתקני כוח אדם. הנהלת בתי המשפט הכינה תוכנית אסטרטגית לטיוב ההליכים, קיצור משך הזמן של כל תיק, קיצור משך הזמן של סגירת התיק. כל שנה נפתחים עוד 50 אלף תיקים וזו כמות עצומה בכל קנה מידה. לדעתי שופטים צריכים לפסוק הרבה יותר הוצאות, בוודאי כשמדובר בתביעות סרק. מדינת ישראל היא שיאנית במספר עורכי הדין לנפש במאות אחוזים. יש 8 מיליון אזרחים וכ-63 אלף עורכי דין פעילים. כתוצאה מכך, יש עומס אדיר על המערכת, אבל למרות זאת, בעקבות התוכנית האסטרטגית הגענו למצב טוב יותר בהשוואה לעבר".

מנכ"ל משרד המשפטים, אמי פלמור, הציגה את עיקרי התקציב ואמרה: "המשרד מורכב מ-35 יחידות שונות שפרוסות ב-70 מקומות בארץ. סך תקציב 2019 עומד על 2.3 מיליארד שקל. העלייה בשכר קשורה בגידול בתקני כוח האדם, מ-3,470 ב-2017 ל-3,614. בנוסף, עוד 563 מתמחים. כמו-כן, עוד 402 סטודנטים וגמלאים. אנחנו לא סוללים כבישים, לא בונים תשתיות וכד', אלא נותנים שירותים ציבוריים. משרד מוטה כוח אדם, הפרקליטות מספקת שירותים חברתיים. הפרקליטים אינם עובדי מטה, אלא אנשים שנותנים שירותים חברתיים לא פחות מעובדי חינוך או רווחה. העומסים הולכים וגדלים ולכן צריך להקצות כוח אדם בהתאם. תקציב השכר יעמוד ב-2019 על 1.118 מיליארד שקל לעומת 1.022 מיליארד שקל ב-2018. הפרקליטות היא הגוף הגדול ביותר עם 1,687 עובדים. האפוטרופוס הכללי; 362 עובדים, רשות התאגידים עם 149, רשות הפטנטים 190, האגף לסיוע משפטי 206, מחלקת ייעוץ וחקיקה 226, הסנגוריה הציבורית עם 257 עובדים, מטה המשרד כולל 262 עובדים, הטאבו כולל 284 עובדים ובנוסף עוד 374 עובדים בגופים שונים. המשרד כולל גם את בתי הדין היהודיים, השרעיים ואחרים".

פלמור הציגה עוד נתונים לגבי התקציב: תקציב הקניות והרכש בכלל של משרד המשפטים ב-2019 יעמוד על.1.186 מיליארד ש"ח לעומת 1.138 מיליארד שקל ב-2018 וזה יכלול: הוצאות על מחשוב, כולל רכש תוכנות, תקציבי תפעול, סיוע וסנגוריה ועוד. ב-2019 יתוספו עוד 8 תקני שופטים, 2 שופטים לוועדות שחרורים, 2 שופטי בית המשפט הכלכלי בחיפה, עוד שופט מיסים מחוזי אחד, עוד 6 תקני רשמים ועוד.

פסק דין שניתן על 174 שקל

מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, אמר במענה לטענות חברי ועדת הכספים: "מצד אחד אולי נכון להעלות את דמי הפנייה למערכת המשפט ואת הוצאות המשפט, אך מצד שני צריך לזכור שיש ערך של הנגשת המערכת השיפוטית ולמנוע חסמים מפני האפשרות לפנות אליה. הפער בין המצב בישראל לעולם הוא אדיר. היינו בסיור בפינלנד, שם שופט עוסק ב-3-4 תיקים בשבוע, בעוד שבישראל 10-8 תיקים ביום! רק בבתי הדין לעבודה יש כ-60 אלף תיקים מדי שנה. יש המון תיקים שלא היו צריכים להיות בכלל. רק היום דווח לי על פסק דין שניתן על 174 שקל, בתיק בין שתי חברות ביטוח. סה"כ אנחנו מדברים על 850 אלף תיקים בשנה ועוד 3 מיליון בקשות למערכת מצד אזרחים, עורכי דין, חברות וכד'. עם כל זה מתמודדים בסה"כ 700 שופטים. על זה יש להוסיף חקיקה של הכנסת שמעמיסה עוד על המערכת".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) קרא לשרה שקד ולראשי המערכות השונות במשרד המשפטים "להקשות על חברות ביטוח שאצלן הפנייה לבתי המשפט על-מנת לעכב תהליכים היא שיטה. יש להשית עליהן הוצאות משפט גבוהות יותר ולא לקבל כל תיק וכל בקשה. נדרשת חקיקה מפורשת נגד תביעות סרק, אם השופט החליט שזו תביעת סרק כמובן. היום ההוצאות מגוחכות. אז אדם פשוט תובע, כי זה אפשרי ונוח".

בסיכום הדיון קרא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, למנהל בתי המשפט, בבקשה שיעביר לוועדה דוח מפורט שיכיל את הפרטים הבאים: מה משך הזמן הממוצע בערכאות השונות בהשוואה למה שהיה בעבר, מה פרק הזמן מסיום ההליכים בתיק ועד מתן גזר הדין, כמות התיקים הנפתחת מדי שנה בערכאות השונות ומשך הזמן עד לסיום ההליכים, והשוואה ל-OECD בכל הנוגע למשך הזמן של תיק ממוצע".

תאריך:  05/02/2018   |   עודכן:  06/02/2018
עידן יוסף
+משרד החינוך: "אין תרבות של טיוח"
10:30 06/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון סביב התקיפות המיניות בבתי הספר בנושא קראה יו"ר הוועדה לזכויות הילד למשרד החינוך ולארגוני המורים להכיר בתופעה ולפעול להרחקת מורים שאינם מתאימים מהמערכת: "כשיש אלימות מינית כלפי תלמידים עולם כמנהגו נוהג"  ▪  נציגי משרד החינוך טענו כי לא קיים טיוח במערכת וציינו כי מאגר מפוקח של מורים מחליפים יוקם עד תחילת שנת הלימודים הבאה  ▪  בקרוב דיון בהשתתפות שר החינוך
(אילוסטרציה)
+קושי בישום חוק הסדרת הלוואות P2P
09:36 06/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החוק נכנס לתוקף והמאסדרים עדיין לא מצליחים לשתף פעולה ולא חלה כל התקדמות בין רשות שוק ההון לבין הפיקוח על הבנקים  ▪  יו"ר ועדת הרפורמות: "אנו מחריבים את היתרון היחסי שלנו כאומת הזנק"
(גפני. "ציפינו למצב שונה מהותית"
[צילום: ארן דולב])
+טיפול ביחידות להתמכרות - 30% מההתערבויות ביהמ"ש הקהילתי בב"ש
00:49 06/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
השיקום באמצעות בתי משפט קהילתיים - ל-44% מבין אלה שההליך הפלילי בעניינם הסתיים, ניתן צו מבחן בנוסף למאסר על תנאי
([צילום: גיירמוס אריאס/AP])
+בקריאה ראשונה: החמרת ענישה בשל מתן שירותי מורה דרך ללא רישיון
00:08 06/02/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי תיירות (תיקון מס' 6) (החמרת ענישה בשל מתן שירותי מורה דרך ללא רישיון), התשע"ז-2017 של חברת הכנסת טלי פלוסקוב וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להחמיר את הענישה בשל מתן שירותי מורה דרך ללא רישיון ולהגדיל את סכומי הקנסות למפעילים שירות תיירות ללא רישיון - עד 14,400 שקלים חדשים ליחיד ועד 29,200 שקלים חדשים לתאגיד. פלוסקוב: "אני לא אתן לאנשים שלא מכירים את ההיסטוריה של המדינה, לשקר לתיירים". ח"כ ג'מאל זחאלקה התנגד: "החוק הזה באה לפגוע במורי הדרך בירושלים המזרחית שרודפים אותם כל הזמן, בטענה שהם לא מספרים לתיירים את הנרטיב הציוני".
+אושר חוק להגדלת היצע דירות להשכרה
21:23 05/02/18  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
"חור לדיור בהישג יד: "יאפשר לוועדות התכנון לאשר הגדלת מספר הדירות בבנייני מגורים ב-25%, בתנאי שכל הדירות הנוספות יושכרו, רבע מהן בדמי שכירות מוזלים ב-20%
([צילום: מרים אלסטר / פלאש 90])
+בקריאה ראשונה: בהודעת סגירת תיק חקירה לא תפורט עילת הסגירה
21:10 05/02/18  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מס' 84) (שינוי פרטי ההודעה על סגירת תיק לעניין עילת הסגירה), התשע"ח-2018 של חברי הכנסת דוד אמסלם ומיקי לוי. מוצע בה לקבוע כברירת מחדל כי בהודעת סגירת תיק חקירה לא תפורט עילת הסגירה, אלא אם כן החשוד נתן את הסכמתו לכך מראש וכי אם חשוד לא נתן את הסכמתו מראש, יצוין בהודעת הסגירה כי החשוד רשאי לברר את העילה באמצעות פנייה אל התובע שסגר את התיק.
+אושר במליאה: נתניהו יכהן כשר הבריאות
21:05 05/02/18  |  
מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה בהתאם לסעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה על החלטתה לקבוע כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יכהן כשר הבריאות, בנוסף לתפקידו כראש הממשלה וכשר החוץ.
+המערכת המשטרתית שמפחיתה לכם את הרעש
20:17 05/02/18  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מערכת שמנהלת את השיטור בכל תחנות המשטרה הביאה לירידה של עשרות אחוזים במטרדים שהפריעו לאזרחים  ▪  השר ארדן: כשהמשטרה מוציאה ארגון פשיעה מפעולה, זה לא מעניין את האזרח הקטן שמוטרד ממטרדי רעש  ▪  שילוט על הגברת האכיפה הוביל לירידה במטרדים
(קיש, אלשיך וארדן [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 OECD   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמי  פלמור   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל שפיצר   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כמעט אין פסקי דין שניתנים מעבר לחצי שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מערכת אמו"ן - אסטרטגיות מניעה ומיקוד מינהלי, שפועלת במשטרה זה שנתיים, בשפה אחידה ב-80 תחנות משטרה, מאפשרת לכל מפקד תחנה לראות מה עובד ומה לא עובד בפעילות השיטור, ולהשוות תוצאות לשנים עברו ולתחנות אחרות. "זהו שיטור מבוסס נתונים שיאפשר גם חיזוי פשיעה", כך דיווח (יום ב', 5.2.18) מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לוועדת הפנים. "שיטור מבוסס נתונים אינו טריוויאלי", אמר המפכ"ל, "תחושות הבטן לא תמיד נכונות. אם אתה יכול להוכיח או להפריך אותן על בסיס נתונים, אפשר לשנות פרקטיקות שיטור. המערכת מאפשרת תחקיר אינסופי - מה עבד ומה לא בכל הרמות".
05/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 5.2.18) את בקשת משרד התחבורה לבצע תיקונים בתקנות התעבורה, הנוגעים לכללי ההתנהגות בדרך. בין היתר אושר לתקן את התקנה המתירה עקיפה מימין במקרים מסוימים, כדי להבהיר את הנסיבות המתירות עקיפה מימין, עוד אושר לבטל את האיסור הגורף על עקיפה במנהרה וכן אושר התיקון שמבהיר כי פניית פרסה מותרת רק במקום שבו מותרת פנייה שמאלה או שיש תמרור המתיר פיית פרסה, ובלבד שלא סומן בתמרור האוסר על פרסה או מחייב נסיעה בכיוון אחר שאינו שמאלה, והתיקונים ייכנסו לתוקף 30 יום לאחר פרסומם ברשומות.
05/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 5.2.18) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס' 66), התשע"ח-2018 של חברי הכנסת אורי מקלב ושולי מועלם רפאלי.
05/02/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
מבקר המדינה, יוסף שפירא, קנס ב-180,000 שקל את סיעת הבית היהודי, לאחר שמצא שבשנים 2016-2015 ניהלה את חשבונותיה שלא לפי הוראותיו. דוח המבקר על הבית היהודי התפרסם היום (יום ב', 5.2.18) ומגלה שבסוף 2016 היה לה גרעון של 28 מיליון שקל.
05/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
יום הצדעה למשטרת ישראל בכנסת: בדיון שהתקיים (יום ב', 5.2.18) בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא טיפול בתאונות בנייה, אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך: "זו פשוט בדיחה שמדינת ישראל לא מקצה כספים למשטרה לצורך טיפול בתאונות הבנייה הרבות. טיפול כזה יחסוך לה כסף רב, במקום העלויות העצומות הנגזרות מתאונות הבנייה. אני מעריך שהמשטרה תצליח להחזיר בתוך שנה את ההשקעה בהקמת יחידת חקירות ארצית לתאונות עבודה".
05/02/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il