ועדת המשנה להגנה בסבר (סייבר), קיימה (יום ה', 8.3.18) דיון במשרדי
רכבת ישראל ושמעה מבכירי הרכבת, בראשות המנכ"ל
שחר איילון, ובכירי מערך הסבר הלאומי על היערכות הרכבת בתחום.
תחילה סיירה הוועדה במרכז השליטה והפיקוד הארצי של הרכבת (משואה) בחיפה, כדי ללמוד על היכולת הטכנולוגית והניהולית של הרכבת כיום, ולאחר מכן שמעה סקירה על כיווני ההתפתחות של הרכבת בכל התחומים, ובמיוחד בתחום הטכנולוגי.
הכנסת טכנולוגיות חדשות הן דרישת חובה מכל חברה אף טומנת בחובה גם אתגרים ואיומים בתחום הסבר, ככל שהתלות בהן הולכת וגדלה. רכבת ישראל מוגדרת כתשתית מדינה קריטית, וככזו מונחה ע"י מערך הסבר הלאומי, אשר עומד בקשר עם יחידת הסבר אשר הוקמה ברכבת. היחידה הציגה לוועדה את פעילותה, ובמיוחד את תהליך סקר הסיכונים אשר ערכה לכל אחת מהמערכות השונות ברכבת ישראל, ואת רמת החשיפה שלהן לאיום וחשיבות התפקוד שלהן, ועל בסיס זה נבנתה תוכנית העבודה של הרכבת בתחום לשנים הקרובות.
נציגי מערך הסבר הלאומי פירטו גם הם על העבודה מול הרכבת ושיבחו את היקף ואיכות העבודה אשר מבצעת הרכבת בתחום. בהמשך גם ביקשו נציגי מערך הסבר להרחיב מעט את היריעה, והציגו לוועדה את העבודה אשר נעשית במטה לקראת הפיכתן של יותר ויותר ערים בישראל לערים חכמות, והאתגר עם שמירה על רציפות תפקודיות של מערכות עירוניות, בעת איום סייבר, ככל שהמערכות הופכות טכנולוגיות יותר ויותר.
יושב-ראש הוועדה, ח"כ ברקו, סיכמה את הביקור: "אני מודה לאנשי הרכבת ומתרשמת מהעבודה החשובה שהם עושים בתחום. כל פיגוע בתשתית קריטית כמו רכבת הוא מגה פיגוע, וזה יכול להיות פיזי או זה יכול להיות באמצעות מתקפת סייבר. יש מקום לאפשר עזרה במימון ובהקלת האסדרה, כדי לזרז את ההתקדמות של רכבת ישראל במוכנותה לאתגרי הסבר".