בעלי העסקים ומקדמי האתרים מחזיקים באינטרס משותף: לטפס כמה שיותר גבוה לצמרת החיפושים במנוע החיפוש גוגל. כדאי שגם אתם תכירו את השחקן החדש: האלגוריתם העונה לשם RankBrain שהינו תוצר פיתוח של גוגל. האלגוריתם משפיע באופן ישיר על אופן תצוגת התוצאות, כאשר הגורמים המקדימים אותו הינם קישורים חיצוניים ותוכן. אז מהו אותו RankBrain שמאיים לשנות את חוקי המשחק?
מדובר על מנגנון חשיבה שהינו רכיב בתוך "הבינה המלאכותית" שהינה תוצר פיתוח של גוגל. מנגנון החשיבה הזה מסייע לפענח את התוצאות, זאת לאחר שהוא לומד כל משתמש בצורה פרטנית ואינדיבידואלית. כלומר? אותה למידה מתבססת על-פי דפוסי השימוש והחיפוש, וכך נבנים הקשרים שונים המשפיעים על תוצאות החיפוש המשתקפים בסופו של דבר בפני כל משתמש.
חשוב להבין, כי האלגוריתם החדש אינו הדרך שבה גוגל מדרגת נכון להיום את תוצאות החיפוש, אלא שמדובר על עוד אלמנט המשפיע על התוצאות הסופיות. המטרה? להעניק לכל גולש וגולש את התוצאות המדויקות והרלוונטיות לו ביותר. כיצד
קידום אורגני משתנה בעידן רנקבריין? על כך ועוד - בהמשך המאמר.
איך הכל התחיל? גלגולו של ה-RankBrain
כידוע, בשורות הטכנולוגיה לא מפסיקות להפתיע, לחדש ולהשתדרג. שיטות הקידום הנפוצות והשכיחות כיום אינן אלו שהיו לפני כמה שנים, מה שאומר שעל מקדמי האתרים להישאר עם יד על הדופק על-מנת ללמוד את חוקי המשחק החדשים. הסיבה? גוגל לא מעדכנת את העולם בשינויים שהיא עושה, אלא שיש ללמוד את דפוס הפעולה של החברה הגדולה ולפעול לפיו. לגוגל ישנה מטרת על והיא להצטייר כמה שיותר אמינה ויציבה בפני הגולשים והמפרסמים.
עוד על קידום אתרים באתר.
לפי
SEODude, המשמעות היא שתוצאות חיפוש שאינן רלוונטיות למשתמשים, עלולות להביא לגל של נטישה וחיפוש אחר ערוץ חיפוש ופרסום אחר. זו הסיבה שגוגל משקיעה דרך קבע בהמון מחקרים ופיתוחים על-מנת לשפר את חוויית השימוש ולהתאים לגולשים את תוצאות החיפוש המדויקות ביותר. כך, נולדה לה מערכת ה-RankBrain לפני כשלוש שנים, בשנת 2015. כעת, הביטויים המוזנים על-ידי הגולשים, משפיעים על התוצאות שיופיעו, זאת הודות למערכת האינטליגנציה המלאכותית שלומדת את דפוסו של כל משתמש. המשמעות בסופו של דבר היא, שאותן מילות חיפוש יכולות להניב תוצאות אחרות אצל כל משתמש.
אז איך ה-RankBrain משפיע על תוצאות החיפוש?
אל האלגוריתמים הקיימים מצטרף כעת אלגוריתם נוסף - RankBrain, באמצעותו ניתן להפוך את חוויית השימוש ממנוע החיפוש לטובה יותר, ממוקדת יותר וכזו שיכולה לאתר את כוונתו האמיתית של המשתמש. בעת שאתם מחפשים מידע בגוגל, אתם רוצים לקבל את המידע התואם ביותר את רצונכם, וזה תפקידו של האלגוריתם.
ניתן לקחת לדוגמה את המילה "גבינה". אלגוריתם שאינו די משוכלל ומתקדם, יציג בפניכם את התוצאות אך ורק על-פי רמת התוכן והמיקום של התוצאות. כידוע, המילה "גבינה" יכולה להציג תוצאות על-פי אינספור הקשרים - עוגת גבינה, ערך קלורי של גבינה, מתי נוצרה הגבינה הראשונה, איך מכינים גבינה וכדומה. אלגוריתם משוכלל יותר, ישקף בפניכם את התוצאות המדויקות ביותר על-פי חיפושים קודמים שביצעתם, מה שאומר שמנוע החיפוש לומד אתכם ובהתאם מציג בפניכם הקשרים שעתידים להיות אלו התאימים לכם ביותר.
דוגמה נוספת שניתן לתת היא באמצעות המיקום שלכם. נניח והמיקום הנוכחי שלהם הינו בפורטוגל, כאשר החיפוש הנדרש על ידכם הינו "מיקום תחרות האירוויזיון לשנת 2018". ישנה סבירות גבוהה מאוד שהתוצאות שיעלו יהיו בדמות מפת פורטוגל, בדגש על העיר ליסבון, בה מתקיימת השנה התחרות, כאשר תוצג בפניכם מפה עם דרכי הגעה. מנגד, במידה ואתם ממוקמים בישראל, הרי שהתוצאות שיוצגו בפניכם יהיו בדמות מידע על העיר ליסבון, בה מתקיימת התחרות.
RaikBrain - מדויק יותר, נכון יותר, מתאים יותר
זיכרו, כי מדובר על אלגוריתם המצטרף אל אלמנטים נוספים המשפיעים על תוצאות החיפוש. גוגל, בכוונתה לשפר את איכות הגלישה והחיפוש ובעיקר על-מנת להשאיר את הגולשים הנאמנים בבית ולמנוע נטישה, יצרה מנגנון שלפיו כל מילה או ביטוי המוקלדים, מותאמים באופן אישי יותר לגולש.
רגע לפני שגם אתם ממהרים להכתיר את האלגוריתם כמערכת בינה מלאכותית טהורה כמו זו המופיעה בסרטי המדע הבדיוני, דעו כי מדובר בסופו של דבר על מערכת למידה חישובית, או במינוח הקלאסי machine learning, שפועלת על-פי למידה ופקודות המגיעות מהגדרות תוכנה, ולא מבני-אדם.