"בדעת הממשלה לפנות בתחילת השבוע לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר, בבקשה כי יקצר את הארכה שהעניק לצדדים השותפים לסיכסוך בנמלים, וזאת במגמה להקדים את הליכי החקיקה הנידרשים לביצוע הרפורמה בנמלים" - כך נימסר בעקבות פגישה שנערכה בסוף השבוע בלשכת שר התחבורה בין נציגי משרד האוצר והתחבורה.
הפגישה נערכה בהמשך להודעתו הרשמית של משרד התחבורה כי "התפוצץ המו"מ בין הממשלה להסתדרות," הוחלט לזרז את הקריאות הבאות של הצעת החוק אשר עברה בקריאה ראשונה בכנסת, ב-1 לאוגוסט 2003, ברוב של 49 חברי כנסת מול 36 מתנגדים.
על-פי הצעת החוק תפוצל מערכת הנמלים הנוכחית ל-4 חברות ממשלתיות ניפרדות, אשר תחתרנה בינהן. מדובר ב-3 הנמלים הגדולים, נמל אשדוד, חיפה ואילת כאשר רשות הנמלים על כל עובדיה תידרש "לייצר הכנסות ולא רק לינוק מהתקציב הלאומי".
הודעת האוצר מהשבוע שעבר בדבר "פיצוץ המו"מ", היתה חד - צדדדית. במשא והמתן על הרפורמה בנמלים השתתפו כנציגי המדינה: הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, הממונה על התקציבים, אורי יוגב, מנכ"ל רשות הנמלים, עמוס רון, ראש מטה שר התחבורה ונציגי משרדי האוצר והתחבורה.
מולם ישבו נציגי ההסתדרות והנמלים: יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני ונציגיהם של ועדי הנמלים. הם החלו לקיים 'דיונים מרתוניים' במלון "השרון" בהרצליה, וברגע שעלו לירושלים לסיכום הדברים בסמוך למשרד האוצר, יצאה מטעמו הודעת ה'פיצוץ'.
נציג הסתדרות לדיונים עם הממשלה, חיים שייב, מסר בתגובה כי מקווה לשוב לשולחן הדיונים. נציגי הנמלים היו חריפים יותר בדיבריהם, ומסרו כי המשך איומי הממשלה ואי חזרה לשולחן המו"מ, יגרור בעקבותיו את חידוש העיצומים בנמלים. העובדים מדגישים כי הכריזו על סכסוך עבודה לפני יותר מחודש, ונשק השביתה ניתן להפעלה בכל רגע.
לדברי העובדים מדובר במהלך מתוכנן של המדינה, אשר מבקשת ליצור מצג שווא של מו"מ, בעוד שהיא ממלכדת את העובדים ודוחקת בהם לבצע צעדים בלתי פופולאריים אשר יגרמו נזקים כבדים למשק.
אלא שלוח הזמנים של שר התחבורה אביגדור ליברמן, הואץ מאוד לנוכח ההתפתחויות המדיניות.