ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 19.6.18) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתי לתקן את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אולם בעקבות מחלוקות באשר לסמכויות הרשות והשפעתה החליטה הוועדה לקבל את עמדת היו"ר
איתן כבל ולאשר לקריאה שנייה ושלישית, בשלב זה, אך ורק את המשך עבודת הרשות במעמד קבוע בהתאם לסמכויותיה הנוכחיות.
בישיבה הקודמת הוצגה הצעת החוק בה הובהר כי הרשות תהיה גוף מתכלל, אך לא תהיה בעלת סמכויות שלטוניות כופות. היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי ההצעה לא הצמיחה שיניים לרשות וכי לא לוולד הזה פיללה הוועדה. לדברים הצטרפו גם חברי הכנסת
יעקב אשר,
חמד עמאר ועבד אל חכים חאג' יחיא, שאמר: "אנחנו לא רוצים לחוקק חוק פרווה שלא נוכל לתקן בעתיד".
במהלך הדיון דרש כבל לחייב את הממשלה בחוק להקים ועדת שרים למאבק בקטל בדרכים, והזכיר כי הוא תובע זאת מראש הממשלה כבר תקופה ארוכה. נציגי הממשלה התנגדו לכך, בטענה כי לא נהוג לחייב הקמת ועדות שרים בחקיקה. היו"ר דרש לכל הפחות התחייבות של הממשלה להקים ועדה כזו. "לא יכול להיות שיש למעלה מ-300 הרוגים בשנה והממשלה לא מקימה ועדה כזו. זה מטורף", אמר. למרות זאת סירבו נציגי הממשלה להתחייב בעניין.
ח"כ שולי מועלם שבה על דרישתה מהדיון הקודם, להחיל את הצעת החוק גם ביהודה ושומרון. ח"כ חאג' יחיא התנגד לכך, ואמר כי זה נראה כמו ניסיון של סיפוח זוחל. כבל אמר כי לא ידון בכך לפני שיקבל את עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין.
כאמור, בעקבות כל המחלוקת הציע היו"ר כבל לפצל את הצעת החוק כך שבשלב זה תתאפשר המשך פעילות הרשות במתכונת הנוכחית, אך במעמד קבע ולא במעמד זמני כפי שהיה עד היום. "אני לא אוהב את החוק וזה בלשון המעטה, הוא רע ולא מתכתב עם כוונת חברי הכנסת וזה חוצה מפלגות", אמר. חברי הכנסת עמאר ומועלם רפאלי תמכו בהצעתו, שאושרה, וח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא נמנע. היו"ר כבל דרש מהממשלה להגיש לוועדה הצעה מתוקנת ברוח דרישות חברי הוועדה.