קרונועים עם מערכת אוטומטית לספירת נוסעים באמצעות מצלמה, המאפשרת תמונה בזמן אמת של מספר הנוסעים ברכבת, בדיוק של 95%, יהיו חלק ממערך הרכבות החשמליות החדשות מסוג Double Deck Electric Multiple Unit (DDEMU) מתוצרת סימנס שזכתה במכרז
רכבת ישראל. המערך יפעל בקו המהיר לירושלים, וכן בקווים הפעילים שיעברו הסבה לחשמל בשנים הקרובות.
לרשות הנוסע תעמוד מערכת מידע חכמה המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ולנווטן, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך. את צוותי הרכבת ישמשו מערכת מצלמות במעגל סגור וכן מערכת אבחון חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת בצורה מקוונת ומאפשרת גילוי תקלות ותיקונן בזמן אמת.
הקרונועים החשמליים יתווספו לצי הרכבות החשמליות שיכלול את הקטרים החשמליים החדשים וקרונות דו-קומתיים. המכרז כולל רכש של כ-330 קרונועים, המכילים כ-1,700 מקומות ישיבה (ובערך כפליים מכך בעמידה), ומהווים גידול של כ-37% בצי הקרונות של רכבת ישראל, הכולל היום כ-520 קרונות. הקרונועים החשמליים יגיעו בסטים של שישיות ורביעיות, וניתן יהיה לחבר בין סטים שונים, כך שכל רכבת תוכל להכיל 14-4 קרונועים בהנעה עצמית חשמלית. לקרונועים החשמליים הספק של 6,436 כוחות סוס (4,800 קילוואט) בתצורת הרביעייה, ו-8,046 כוחות סוס (6,000 קילוואט) בתצורת השישייה.
על-פי תוכניות רכבת ישראל, הקרונות הראשונים מתוכננים להגיע ארצה במהלך שנת 2020 ויפעלו, בין היתר, בקו המהיר לירושלים. הקרונועים שיסופקו, יתוחזקו על-ידי החברה הזוכה במכרז, במוסך החשמלי שמוקם בימים אלה באשקלון.
לצד רכש הקרונועים החשמליים, הצטיידה רכבת ישראל בצי נייד חשמלי הכולל 62 קטרים חשמליים מדגם TRAXX של בומברדיה, הראשונים שבהם כבר הגיעו ארצה ומבצעים נסיעות ניסוי בקו המהיר לירושלים, וכן הסבה כ-300 קרונות דו-קומתיים קיימים לחישמול.