|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סוף גנב לכליאה

העבירות הפליליות המיוחסות לאולמרט בפרשות בגינן הוגש נגדו כתב אישום אומנם חמורות, אך חסרה העבירה החמורה של קבלת שוחד, שלא הייתה מותירה ספקות והייתה מונעת מפרקליטיו של אולמרט ומחסידיו השוטים לחפש "חורים" בכתב האישום הערות אזהרה (47)
05/09/2009  |   אריה אבנרי   |   מאמרים   |   יומני אבנרי   |   תגובות
כשיתבררו מעשי השחיתות שלו עד תום, יישב בכלא לשנים ארוכות. אולמרט [AP]

מדינת ישראל נ' אולמרט וזקן
איציק וולף
סעיפי האישום: טלנסקי, ראשונטורס, מרכז ההשקעות ופרשת העטים * הפרשות התבררו בעקבות החשיפות ב-News1
לרשימה המלאה

כתב האישום שהוגש לפני זמן קצר נגד ראש הממשלה לשעבר, המגה מושחת אהוד אולמרט, בשלוש פרשות שחיתות (ראשונטורס, טלנסקי-מרכז השקעות, מרמה כלפי מבקר המדינה) שבהן היה מעורב הינו, לטעמי, צמחוני מדי ורחוק מלשקף את היקף העבירות שביצע האיש בעל הרמה המוסרית המסואבת שתרם רבות להשחתת המדינה.

העבירות הפליליות המיוחסות לאולמרט בפרשות הללו – קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה - הן אומנם חמורות, אך לטעמי חסרה העבירה החמורה של קבלת שוחד שלא הייתה מותירה ספקות והייתה מונעת מפרקליטיו של אולמרט ומחסידיו השוטים לחפש "חורים" בכתב האישום.

לצורך איתור ה"חורים" הללו גייס שופרו התקשורתי של אולמרט, 'ידיעות אחרונות', שנהנה לאורך השנים, בתיווכו של אולמרט, מעטיני השלטון את שר המשפטים ההזוי לשעבר פרופ' דניאל פרידמן, שתקף בגיליון יום שישי האחרון את מזוז בגין הגשת כתב האישום במאמר חריף תחת הכותרת: "כשהתביעה ננעלת על מטרה". כתב הלשכה של אולמרט, בן כספית, שעדיין מחויב לו מסיבות שלא טעונות בדיקה, נפגש עם אחד מפרקליטיו כדי לדווח במעריב על קוטרם של ה"חורים" בכתב האישום.

אילו היה היועץ המשפטי מאשים את אולמרט גם בקבלת שוחד, היה סותם את פיותיהם של המשטינים חמגוייסים ואת את אלה משתיני הקירות המזדמנים. בפרשות השחיתות הללו קיבל אולמרט שוחד בדרך זו או אחרת, ועד כה לא ברור לי מדוע החליט היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז להעניק לאולמרט פטור מסעיף אישום מכריע זה.

לתנועת אומ"ץ יש טענה כבדת משקל למזוז בנושא השוחד, שמבוססת על אחד מסעיפי כתב האישום שהוגש נגד אולמרט. בשעתו הגשנו ליועץ המשפטי לממשלה תלונה ממוסמכת על כך שאולמרט קיבל עטים נובעים יקרים כשוחד מאיש עסקים תמורת הטבות שאולמרט העניק לו כאשר היה מופקד על מינהל מקרקעי ישראל, גוף ממשלתי שהיה מאז ומתמיד מקור למעשי שחיתות בחיבורים של ההון והשלטון. מזוז דחה את בקשתנו להורות על חקירת משטרה בהעדר ראיות תשתית. מסתבר שנושא העטים מעוגן בכתב האישום בהקשר של הגשת דוח כוזב ע"י אולמרט למבקר המדינה על השווי הריאלי של עטי השוחד שברשותו.

עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, תקשורת ותמ"ת, שאיפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות. אולמרט הנהנתן מצא כמה דרכים בדוקות לקבל את השוחד. את ה"כסף הקטן", שהסתכם בכמה אלפי דולרים, הוא קיבל לרוב בצורת עטים נובעים יקרים. את הכסף הגדול שהסתכם במאות אלפי דולרים נטל אולמרט הערמומי באמצעות הלוואות כספיות שהוא ביקש וקיבל בכסף זר במזומן מבלי שטרח לתת כתמורה מסמך כלשהו או המחאה דחויה.

את כספי ההלוואות לא טרח אולמרט להחזיר, בידיעה מראש שהוא מכוסה מפני חשיפה פומבית או חקירה משטרתית. ואמנם, נותני ההלוואות היו לרוב אנשי עסקים שנהנו משירותיו הממלכתיים של אולמרט בניגוד לכללי המנהל התקין ולעיתים גם בניגוד לחוק. הרמיזות שלהם לאולמרט לא הועילו והם נאלצים להבליג עד היום מחשש שיפלילו את עצמם.

הייתה עוד דרך יעילה - רכישת ציורים של רעייתו עליזה במחירים מופקעים הרבה מעל לשווין האמיתי. דמעות התנינה ששפכה בשעתו רעייתו עליזה בשעה שקבלה על ההתנפלות על בעלה בעל הרקב המוסרי שפעל ללא מצפון, הצחיקו אותי. אגב, בשעתו פניתי אל מנהל רשות המיסים לשעבר ג'קי מצא (שהסתבך בינתיים בפלילים) בבקשה לקבל נתונים על גופים ואישים שרכשו את ציוריה של עליזה. המטרה הייתה להשוות את מחיר הרכישה לעומת השווי הריאלי בשוק האמנותי אך הסודיות הקבועה בחוק אסרה עליו לעשות זאת.

אווירת סוף תפקיד

הגשת כתב האישום העלתה את קרנו של מזוז, שהוצג בימים האחרונים כמי שהעשת והתגבר על הפחדים שהיו לו בשנות כהונתו הראשונות. לפתע התברר שמזוז א' ההססן פינה את מקומו למזוז ב' הנחרץ. קרוב לוודאי שאומץ הלב של מזוז קשור לסיום תקופת כהונתו בחודש ינואר הקרוב ויש סימנים לכך שהוא מבקש לברוח מהתפקיד מהר ככל שיוכל. מזוז דחה באחרונה בקשה שהפנה אליו שר המשפטים המתחסד יעקב נאמן להאריך את תקופת כהונתו בחצי שנה נוספת כדי להשלים את הטיפול בכמה תיקים של אישים בכירים, ביניהם תיקו של שר החוץ אביגדור ליברמן.

בשנים הראשונות לכהונתו גילה מזוז רפיסות מול ראשי השלטון וחשש להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, בפרשה המושחתת של האי היווני שזעקה לשמיים, לכוכבים ולירח. ייתכן שמזוז נבהל מספין מתוחכם של מקורבי שרון, שהזהירו כי קטיעת כהונתו בגלל הגשת כתב אישום נגדו עלולה לגרום לתוהו ובונהו פוליטי ולנזקים מדיניים וביטחוניים.

גם אולמרט, שכיהן בתפקיד ממלא-מקום ראש הממשלה ולאחר מכן ירש את מקומו של שרון כראש ממשלה (בפועל) ונבחר כראש הממשלה, נהנה לאורך השנים מפחדיו של מזוז. כך היה בפרשת האי היווני שבה היה מעורב אולמרט הרבה מעל הצוואר וקרוב יותר לפדחתו, אך מזוז נמנע מלהגיש נגדו כתב אישום פלילי כפי שנהג לגבי פרשות שחיתות נוספות שיפורטו בהמשך.

בלי שביקשתי את רשותכם, אני מבקש להתלות באילן משפטי גבוה - פרופ' עמנואל גרוס - ולצטט את דבריו על מזוז כפי שפורסמו ע"י יובל יועז בגלובס: "בתחילת הדרך מזוז לא הפגין שיקול דעת נכון כאדם המופקד על המערכת של התביעה, וההססנות שלו הובילה להחלטה שגויה בעניין האי היווני. אבל השנים עשו את שלהן וההחלטות האחרונות שנתקבלו מלמדות על התמורה שהתחוללה במזוז, שהראה כי הוא מבין טוב יותר את המצופה מהיועץ המשפטי של הממשלה גם כשמדובר בשועי הארץ. בעניין אולמרט הוא הפגין את האומץ הראוי".

הדרך רחוקה מלהסתיים

תנועת אומ"ץ, שנאבקת בחצי תריסר שנות קיומה מאבק חסר פשרות בשחיתות השלטונית, לא יכולה לעמוד מנגד כצופה מן הצד בויכוח הציבורי והמשפטי המתלהט סביב מוצקותו של כתב האישום הפלילי הראשון שהוגש נגד ראש ממשלה מאז הקמת המדינה. יש לנו עניין שהיועץ המשפטי לממשלה יזרז את הטיפול בתיק חקירה נוסף נגד אולמרט, בפרשת המינויים הפוליטיים, ובמקביל, יורה על פתיחת חקירות או השלמתן. במכתב משותף ששיגרתי לפני כמה ימים אל מזוז ואל פרקליט המדינה משה לדור בתוקף תפקידי כיו"ר הנהלת אומ"ץ, נאמר: "תנועת אומ"ץ מברכת אתכם על החלטתכם להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגין שורה של עבירות חמורות שבוצעו בשלוש פרשות שבהן נחקר אולמרט, בהן מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, מעטפות הכסף המזומן בפרשת טלנסקי ומעשי ההונאה שנעשו באמצעות משרד התיירות 'ראשונטורס'.

"אומ"ץ פונה אליכם בבקשה לזרז את קבלת ההחלטות בפרשות שחיתות נוספות שבהן נחקר אולמרט ע"י המשטרה ועדיין לא נתקבלה החלטה לגביהן. המדובר הוא, בין היתר, בנושא המינויים הפוליטיים. כידוע לכם, תנועת אומ"ץ משמשת בשנים האחרונות ראש החץ במערכה הציבורית לביעור השחיתות השלטונית, ובמסגרת זו הגישה לרשויות אכיפת החוק שורה של תלונות ממוסמכות נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. אחת התלונות הללו נגעה בפרשת העטים שאולמרט קיבל, לכאורה, כשוחד מאנשי עסקים שהוא טיפל בעניינם. לצערנו, קיבלנו בשעתו הודעה מהיועץ המשפטי לממשלה שאין מקום להגיש נגד אולמרט כתב אישום בנושא זה, אך הופתענו שפרשת העטים עלתה מחדש על סדר היום, אך רק בעניין הדיווח הכוזב על שוויים של העטים, שהוגש למבקר המדינה.

"בהקשר לכך, צר לנו שפרשות שחיתות נוספות שאליהן נקשר שמו של אולמרט, שהועברו על ידינו בשנים האחרונות לרשויות אכיפת החוק, נדחו על הסף ע"י היועץ המשפטי לממשלה. תנועת אומ"ץ הגישה תלונות נוספות נגד אולמרט, המצביעות לכאורה על מעשי מרמה והונאה ולצערנו, טרם נתקבלה הכרעה לגביהן. אנו מצפים לכך שהיועץ המשפטי ידון בהן לפני שיפרוש מתפקידו ויקבל הכרעה לגביהן. אומ"ץ ממתינה עתה להכרעת הבג"צ בעתירה שהגישה בנושא הטיית המכרז של מכירת בל"ל ביוזמת אולמרט ולעתירה נוספת שהגיש העיתונאי יואב יצחק בפרשת שוחד לכאורה ברכישת ביתו החדש ברחוב כרמיה".

בתגובה למכתב הייתה אלי פנייה מלשכתו של מזוז בבקשה להעביר אליה את רשימת התלונות הפתוחות. הרשימה המתפרסמת להלן כוללת תריסר פרשות שחיתות מבית המדרש לעבריינות מתקדמת של אולמרט. חלקן הוגשו ישירות לבחינת היועץ המשפטי לממשלה, חלקן האחר הוגשו ישירות כתלונות למשטרה ויתרן פורסמו בספרי 'זעקי ארץ מושחתת' שהועבר לידיעתו של ראש אגף החקירות והמודיעין לשעבר במטה הארצי של המשטרה, ניצב יוחנן דנינו.

א) מערכת יחסיהם העסקית של אולמרט וחברו הטוב, שר האוצר לשעבר הגנב אברהם הירשזון, שנרקמה, עפ"י החשד, בכספי הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) וקופת החולים שלה בתקופה שבה כיהן הירשזון כיו"ר הע"ל. לא בכדי מונה ערב התפטרותו של אולמרט מתפקיד ראש הממשלה אחד מנאמניו עוד מתקופת כהונתו כראש עיריית ירושלים לתפקיד מרכזי בקופת החולים.

ב) הלוואה לא חוקית שנטל בעבר אולמרט מכספי הע"ל לצרכי מימון הבחירות לעיריית ירושלים שלא הוחזרה.

ג) עסקת קרקעות ברמת גן באזור הגובל עם כפר אז"ר ובית החולים שיבא שבה טיפל אולמרט בעבר כעורך דין. במרוצת השנים הופשרו הקרקעות לבנייה רוויה, למרות שבמקור תוכננו בתים חד קומתיים. נחשף שלהירשזון יש חלקת קרקע ואילו לגבי בעליה של חברה ואדוזית המחזיקה בכמה חלקןת, התעוררו חשדות שונים.

ד) מערכת עסקית סמויה מתמשכת בין אהוד אולמרט לבין שותפו לשעבר, עורך הדין אורי מסר, שעשוי להיות עד מדינה במשפטו. עפ"י החשד, השניים התחלקו בהכנסות מאחת העסקות, הקשורה בהחלטה של אולמרט ערב פרישתו ממשרד התמ"ת ואחריותו על מינהל מקרקעי ישראל מלהעביר שטחים מנמל חיפה לחברה שייצג עורך הדין מסר.

ה) כספים שהרוויח אולמרט בדרכים עקיפות ועקלקלות הודות לפעילותו הציבורית בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים. בין השאר כפה אולמרט על האוליגרך גאידמק להשתמש בשירותיו המשפטיים של עורך הדין מסר למרות שהיו לו כבר פרקליטים.

ו) נסיעות של אולמרט בתקופה שהיה שר התקשורת למשחקי כדורגל בחו"ל על חשבונם של אילי הון שזכו לחוזים שמנים ברשות השידור.

ז) חשד לקבלת כספים במזומן מקובצת יהלומנים ישראלים במלון בניו-יורק.

ח) חשד שאולמרט לא משלם שכר טירחה כמקובל לפרקליטיו כנדרש.

ט) פרויקטים שהוקמו בירושלים בתקופת כהונתו כראש העיר המעלים חשד לקבלת טובות הנאה.

י) מכירת ציוריה של של עליזה אולמרט לאישים וגופים שנהנו מממנעמי השלטון.

יא) מתן שכר באמצעות דרגה פיקטיבית לעובד משרד התמ"ת לשעבר, סלומון קרובי, שניסה להחשיד בפלילים את יועצו של מבקר המדינה לשעבר, ניצב בדימוס יעקב בורובוסקי.

יב) איתור שמותיהם של נותני הלוואות לאולמרט.

אומ"ץ תעשה הכל כדי שימוצה הדין עם אולמרט, ותנסה לסכל כל ניסיון מצידו של אולמרט לפגוע בגופי אכיפת החוק.

בימים האחרונים היו כאלה שהצביעו על כך שאולמרט הועמד בשעתו לדין פלילי בפרשת חשבוניות המס הכוזבות של הליכוד ויצא זכאי בדין. מאחר שהיה לי הכבוד המפוקפק להיות מעורב בהגשת כתב האישום נגד אולמרט ואף חתמתי על תצהיר לעתירה שהוגשה ע"י עמותת אמיתי שקדמה לאומ"ץ, אני קובע באורח חד-משמעי כי אולמרט הצליח להערים אז על שלטון החוק, בין השאר באמצעות קניית אחד העדים שעדותם הייתה מרשיעה אותו ללא ספק. עד היום אני מצר על כך ששמעתי לעצתו של עורך הדין פרופ' דוד ליבאי ולא פעלתי להגשת ערעור על הזיכוי שהיה שנוי במחלוקת.

הפעם נעמוד היטב על המשמר ולא נרדם. שור מועד עבריין לא יוכל להשתנות וימשיך לנגוח ולהתל בשלטון החוק. אנו מודעים גם לכך שנמר פוליטי מושחת לא יכול להשיל מעליו את חברברותיו גם כשהפך לאיש עסקים פרטי שהרוויח בשבועות האחרונים מיליוני שקלים.

אולמרט היה ונשאר חברם האישי של מרבית מאילי ההון במדינה. הוא היה מי שהכניס את ההון לתוך השלטון ועתה מצפה לתגמול. תנועת אומ"ץ הציבה לה כמטרה ללוות מקרוב את מערכת קשריו העסקיים ולנסות לזהות את אילי ההון שישכרו את שירותיו. מן הסתם לא כולם יעשו זאת על בסיס חברי. אולי יהיו כאלה שיחזירו תמורה בעד מתנה שקיבלו מאולמרט בעבר.

אולמרט הצליח לשטות ברבים מדי ולאחז את עיניהם לאורך זמן. לא עוד. הגיע הזמן שייתן את הדין על כל מעלליו.

תאריך:  05/09/2009   |   עודכן:  06/09/2009
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף גנב לכליאה
תגובות  [ 31 ] מוצגות   [ 31 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
5/09/09 12:16
2
אלימלך
5/09/09 12:21
3
ד.ב.י
5/09/09 12:44
 
אילן ת"א
6/09/09 19:21
4
michael123
5/09/09 12:47
 
מתמצא
5/09/09 15:32
5
חבר אומ"ץ
5/09/09 12:50
 
נאד אנלוגי
5/09/09 16:43
6
הערות והארות
5/09/09 13:26
7
אולמרט אסון לאומי
5/09/09 14:19
8
ע. בן-יוסף
5/09/09 14:21
 
ירוחם
5/09/09 14:27
9
יודע דבר נוסף
5/09/09 14:58
 
תמונות של עליזה..
5/09/09 16:47
10
לא אולמרט בסכנה
5/09/09 15:25
11
איל
5/09/09 15:47
12
חושף סודות
5/09/09 15:47
13
מיכל מירושלים
5/09/09 15:59
14
א. פובליציסט
5/09/09 16:30
 
נאד נפואח
5/09/09 16:49
15
מבין עניין
5/09/09 16:32
16
לילית
5/09/09 16:56
17
ירושלמין
5/09/09 19:24
18
מתבונן שנים
6/09/09 01:45
19
חיים גלבוע
6/09/09 08:10
20
נושי
6/09/09 10:39
21
שושפרי
6/09/09 10:47
22
שי חיפאי
6/09/09 13:09
23
החושף
6/09/09 23:40
24
לואיס קרול
7/09/09 09:46
25
נכלולי-מתפתל-מהתל
25/12/09 22:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בנימין נתניהו, אתה אומנם ראש ממשלה עם רוב ברור, אך אין לך שום מנדט לוותר על המשך בניית הארץ בהתיישבויות ובירושלים. מצביעיך הינם ימניים והם נגד כל הקפאה או הרדמה של התיישבות ובנייה בארץ ישראל. אל תלך בדרכי שרון אשר בגד בכל מצביעי הליכוד, ואל יובילוך שולל במתק שפתיים של השמאלנים ועוכרי מדינת היהודים.
05/09/2009  |  מאיר אלקרייאף  |   מאמרים
נשיפת הרעל העדכנית מסקנדיביסטאן יצאה הפעם מנורבגיה. הגברת האלוורסן (ה"וורד" סימן לי אותה באדום אך התעקשתי להתעלם), שרת האוצר הנורבגית שבקעה והבשילה בשמאל הרדיקלי, מושכת את השקעות ארצה מ'אלביט'. למה? כי אלביט מספקת רכיבים לגדר ההפרדה (חומה בשמאלנית) והאלוורסן פסקה כי זה בניגוד לחוק הבינלאומי, פסקה וגם הכריעה בדין וגם גזרה את העונש.
05/09/2009  |  אלכס נחומסון  |   מאמרים
עיון בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט חושף דמות בלתי אפשרית ממש. המוטו של אולמרט, כך הרושם, הוא שאולמרט לא פראייר של אף אחד. אולמרט לא מניח ליום אחד לעבור בלי שהוא יעשה לביתו - כלומר לכיסו.
05/09/2009  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
כפי שדווח, הנשיא אובמה מקשר בין כפייתה של ישראל לעשות ויתורים במסגרת פתרון שתי המדינות, ובין סיוע אמריקני בעניין אירן ושאיפותיה הגרעיניות. ממשל אובמה מוכן להציע לישראל פעילות נמרצת יותר נגד תוכנית הגרעין של אירן, בתנאי שממשלת נתניהו תסכים להקפיא את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון.
04/09/2009  |  מיכאל פננבוק  |   מאמרים
בסוף החודש שעבר חלף ללא כל איזכור יובל ה-150 לתעשיה, זו ששינתה את העולם ושהזרימה חיים בציביליזציה המוכרת לנו, זו שסיפקה את האנרגיה למהפכה התעשייתית ברחבי תבל. היזמים, החלוצים ואנשי העסקים שפעלו לקידומה הם גיבורים אלמוניים, שפועלם נתפס כמובן מאליו על-ידי חברת שפע, שאיבדה את היכולת להעריך את עצם קיומה.
04/09/2009  |  בועז ארד  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   יומני אבנרי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט-טלנסקי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט - עטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת אולמרט טורס  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת שרון  /  מי ומי  
ספר חדש של אריה אבנרי: "זעקי ארץ מושחתת"  /  יואב יצחק
אבנרי לא יודח מחברותו בנשיאות מועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
בגלל מאבקו בעיתונאים הודח אבנרי מחברותו במועצת העיתונות  /  אריאל שמידברג
חינוך לאזרחות רעה  /  אריה אבנרי
הבאג של בוגי  /  אריה אבנרי
להקת לקקני האבודה  /  אריה אבנרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il