|   15:07:40
דלג
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

צוואת נרצחי חברון תרפ"ט

ממשלות ישראל השקיעו הון רב בחברון ובקרית ארבע, ועל כך חייבים להכיר תודה, אך תמיד יש לזכור: בהסתמך על השלטון לבדו, ללא מאבק דור ששת הימים, חברון הייתה נותרת בשיממונה, ועימה כל יהודה ושומרון
11/09/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
חברון לא תיפול [צילום: AP]

ריבלין: "הארץ לא נקנית בהקפאה"
איציק וולף, רותי אברהם
יו"ר הכנסת תקף את כוונת הממשלה להקפיא את הבנייה * "מי שחושב שבייבוש אריאל ומעלה אדומים תיבנה תל אביב - סופו למעוד"
לרשימה המלאה

איציק וולף
"הגעת רובינשטיין לחברון - ביזיון לטבוחי תרפ"ט"

   יפעת גדות
החלו מאורעות תרפ"ט [1929]

יום זיכרון ממלכתי היה הפעם, במלאת 80 לטבח תרפ"ט, בו נרצחו 67 נפשות בחברון מתוך קהילה של כ-100 משפחות בסך-הכל. זאת, לבד מן הנרצחים בירושלים, במוצא, בתל אביב, בחיפה, בצפת, בבאר טוביה, ולבד מאפרים צ'יזיק שנהרג בקרב בהגנה על חולדה.

טבח תרפ"ט היה הדבר הכי קרוב לפוגרום קלאסי, מעין זה שצייר ביאליק בשירו "בעיר ההריגה". המרצחים לא הבחינו בין ציונים לאנשי "היישוב הישן", תאוותם הייתה לדם יהודי. האכזריות שקשה לתארה במילים אין לה הסבר מלבד זה, שהמרצחים הפיקו איזה עונג פרברטי, סוטה, מעצם שפיכת דם יהודי. התופעה הזאת אומרת דרשני, מפני שלא מצאנו יצר דומה לשפוך דם פולני, שוויצרי או ערבי או של כל עם אחר בעולם, זולת התאווה להשתכר מדם יהודי. זו תופעה היסטורית ואוניברסלית, ובחברון היא קיבלה ביטוי מצמרר, מבשר שואה.

נרשום נא לפנינו, שבשנת 1929 עוד לא היה "כיבוש", לא היו פליטים ערבים, בכל ארץ ישראל חיו לא יותר מ-150,000 יהודים ואפילו מדינה יהודית עוד לא היתה. די היה בכך שהבריטים התירו להם את הדם היהודי, והם אף הכריזו על כך בראש תהלוכת המרצחים והבוזזים: "א-דאולה מענא" - "הממשלה איתנו"! היום "ה-דאולה" היא יהודית ויהודים רבים גרים בין המוני ערבים ביהודה ושומרון ובירושלים. הבה נקווה, שממשלה יהודית לא תתנהל כלפיהם כך, ששוב יאמינו שהממשלה איתם...

האמת מחייבת לציין, שגם בין הערבים בחברון היו מחסידי אומות העולם שהצילו יהודים. יש רשימה ובה 19 אנשים שהצילו 270 יהודים, ולפי רשימה אחרת הצילו 29 מערביי חברון 388 יהודים (המספרים ושאר החומר לקוחים מתוך "ספר חברון", בעריכת עודד אבישר).

עיר האבות דחויה

"סיבת ירידת היישוב בחברון... גם משום שההנהלה הציונית וגם המוסדות הלאומיים שלנו לא עשו כלום לטובת חברון, לא דאגו ליישובה, לא פיתחו בה מפעלי-תעשיה וכו'. עתה עלינו לתקן את המעוות ולהגביר בחברון את היישוב"

איך נהג הממסד הציוני בחברון היהודית לאחר חורבנה? אתן למסמכים לדבר.

מנחם אוסישקין, אז יושב-ראש הדירקטוריון של הקרן הקיימת, כתב אל הפרופ' זליג ברודצקי בשנת תר"ץ - 1930:

"...ועד העזרה הציע בשביל חברון חמישים אלף לא"י על-מנת לבנות שכונה חדשה ונאה בתוך העיר עצמה וגם מושבה של צעירים מסביבה, כדי לחזק את היישוב העברי בחברון ולהבטיח את עתידו. והנה באה ההנהלה הציונית והקטינה את הסכום ל-10 אלפים לא"י - וסכום זה כאין וכאפס הוא לגבי תוכנית הבניין הנזכר למעלה, מכיוון שהוא לא יספיק אלא רק למתן עזרה למשפחות אחדות, אשר... באין להם ביטחון של התפתחות מתמדת ושל הגנה ראויה - ...בוודאי עתידות לעזוב את המקום לגמרי. וכך תהיה לנו חברון לשכם שנייה והערבים ישמחו בניצחונם, בראותם שהצליחו לגרש את היהודים באמצעים של רצח והתנפלות ושל שוד וגזל, וחברון הייתה לעיר ערבית טהורה, כפי רצו. זו תהיה שגיאה פטאלית מצדנו, אשר עוד תתנקם בנו בכל חומרת הדין...

"התשובה של ההנהלה הציונית... היא תשובה לא של קונסטרוקציה אלא של דיסטרוקציה... אין להעלות על הדעת שהעם היהודי ישתוק וייתן את הסכמתו לכך, שנעזוב את העיר חברון...

"...כאשר ביקרו רופין והרב ברלין אצל פקיד אחר בחברון ושאלו בדעתו אם כדאי ליהודים לשוב לחברון, ענה להם הפקיד: בשבילי, כמובן, הרבה יותר נוח וטוב שלא ישובו היהודים לבתיהם, ואז יהיה יותר שקט ומנוחה. אבל לו הייתי אני יהודי, לא הייתי מזניח את המקום, כי אם הייתי שב בכוחות חדשים. זו היא שאלת הכבוד של האומה העברית"
.

ראשי קהילת חברון פנו לנציב העליון הבריטי, צ'נסלור, ובן היתר דרשו לקבל אדמה, וכך כתבו:

"...כל אדמת חברון וסביבותיה היא אדמת "תמימי" - אדמת הכלל, ואין לה בעלים פרטיים והרשות לממשלה למכור שטחים לכל מי שירצה לעבדם ולשמרם. אנו בטוחים שבהשתדלות ה.מ. נוכל לקבל שטחים רחבים, הן בכדי לבנות שכונה חדשה בחברון והן בשביל להקים כפרים עבריים בסביבות העיר".

הם לא נענו.

מסמך מאלף הוא פרטי-כל של אסיפת באי-כוח "היישוב למען חברון" מיום 24.4.30 - עוד לא חלפה שנה מאז הטבח הנורא. השתתפו הרבנים הראשיים לא"י, הנהלת הוועד הלאומי, "קרן העזרה", מנחם אוסישקין, הרב מאיר ברלין ואחרים.

אמר הדר. הקסטר, בא-כוח "קרן העזרה":

"...בישיבת הממונים בלונדון עמדו הרבה על שאלת חברון, כולם הכירו בחשיבות עיר האבות, אך התברר לנו שזה שנים אחדות, שהיישוב היהודי בחברון הולך ומתמוטט. אין ליהודים מקור פרנסה שם. ישיבת "כנסת ישראל" שהחזיקה את היישוב בחברון החליטה להתיישב בירושלים. על כן אין אנו רואים אפשרות להקים בחברון ישוב חזק, ועד "קרן העזרה" מוכן לעזור בסידור אלה מן הפליטים שיביעו את רצונם לשוב".

על כך ענה לו הרב הראשי אברהם יצחק הכהן קוק (הערה: אני כותב דברים אלה בשבתי בקריית ארבע הסמוכה לחברון ברחוב הרב צבי יהודה קוק, בנו - האיש ששלח את הגייסות לגאול, בין היתר, את חברון):

"...ההחלטה ליישב את הפליטים בלבד, שרבים מהם זקנים ותשושי-כח, כוונתה לבטל את יישוב חברון ולזה אין אנו יכולים להסכים. סיבת ירידת היישוב בחברון... גם משום שההנהלה הציונית וגם המוסדות הלאומיים שלנו לא עשו כלום לטובת חברון, לא דאגו ליישובה, לא פיתחו בה מפעלי-תעשיה וכו'. עתה עלינו לתקן את המעוות ולהגביר בחברון את היישוב. ובמקום הישיבה שאינה חוזרת, מחובתנו להוסיף על הפליטים לא פחות ממאה משפחות חדשות של עובדים צעירים. על ועד "קרן העזרה" להבין, שהיהדות אינה יכולה להסכים כי היישוב בחברון יתבטל. זו תהיה חרפה לכל עם ישראל. התרומות ניתנו, בעיקר, תחת השפעת הטבח החברוני...".

את הדברים הכי מפורשים אמר מנחם אוסישקין:

"...חטא חטא ועד "קרן העזרה" לתפקידו ולתעודתו. הכסף ניתן על-ידי עם ישראל בשביל לבנות את ההריסות בלבד, ובתוכן חברון, לא בשביל להשתמש בכסף הזה למפעלים אחרים, ואפילו הם חשובים מאד... עם ישראל דורש את הקמת ההריסות. היהדות בא"י כולה דורשת את בניין חברון... דברים אלה דברתי בלונדון באסיפת הוועד הפועל הציוני, שם ביקשתי מאה אלף לא"י בשביל לקנות אדמה על יד הנקודות שנהרסו, ובתוכן חברון. הוועד הפועל הציוני החליט כפי הצעתי, פה אחד...

"...ועתה אני שואל באיזו רשות הפרישה "קרן העזרה" חמישים אלף לירות להתיישבות בעמק, אעפ"י שאני גאלתי אותו ורוצה ביישובו? הכסף ניתן להקמת הריסות חברון, חולדה וכו', ולא להקמת יישובים חדשים במקומות אחרים. אנו מוחים נגד המעשה הזה. זהו גזל ציבורי...

"עלינו להיכנס לחברון בכוחות רעננים וחדשים, מוטב שתאמרו גלוי וישר: אנו מבטלים את היישוב החברוני. אנו נמחה את שם חברון מעל מפת ארץ ישראל. כי אין כל היגיון לשלוח לשם מספר מצומצם של משפחות וליישבן בין הרוצחים... אי-אפשר לנו למחוק את שם חברון מעל מפת ארץ ישראל. לא נוכל לוותר על העיר ההיסטורית הזאת... חברון הייתה ונהרסה, ועליכם לבנותה, ובמקום שנפל יהודי אחד, עלינו להעמיד שניים..."
.

אחריו דיבר יצחק בן צבי, יושב-ראש מפא"י וחבר הנהלת הוועד הלאומי, לימים - נשיא המדינה:

"...לפני הפסח ביקרה בחברון משלחת, המורכבת מוועד "קרן העזרה", מהנהלת הוועד הלאומי וב"כ הוועד "למען חברון". דעת הנהלת הוועד הלאומי היתה, שיש צורך לערוך תוכנית להתיישבות של מאתיים משפחות ולהתחיל בבניין שכונת היהודים במקום המוכשר להתפתחות ולהתרחבות. אך באי-כוח "קרן העזרה" בחרו במקום מצומצם, שאינו נותן כל סיכויים להרחבת היישוב בעתיד. הגיטו היהודי שם הולך ונחרב עוד מלפני עשר שנים. הוא יישאר מקום תפילה, אך היישוב החדש מוכרח להיות מרוכז בשכונה חדשה, אשר תוכל להתרחב ולהתפתח, ואם מעתה יצמצמו את המקום לשלושים או לארבעים משפחות, תעמידו מעתה את היישוב החברוני בסכנה... ברור, שעל יד היישוב העירוני, חייב להיווסד גם ישוב חקלאי".

הואיל וגם דברים אלה לא הועילו יצא קול קורא, בין היתר מטעם הרבנים הראשיים, הרב אברהם יצחק הכהן קוק והרב יעקב מאיר, ובו נאמר:

"אל רבני ומנהיגי קהילות עם ישראל!

"...והיות וממוני "קרן העזרה" אין בדעתם להעמיד את חברון על תילה... קוראים הננו לעם ישראל לבנות את העיר הקדושה ולהעמידה לפאר ולברכה בקרב הארץ, ואל יאמרו הפורעים, ידנו רמה ולא ה' פעל כל זאת... והננו מבקשים מאת מנהיגי היהדות בכל מקום ומקום לבוא לעזרתם בהשפעה ובעבודה, ולארגן ועד למען חברון אשר ישיג סכומים מיוחדים להקמת עיר דוד הנופלת. נשמות ששים ושבעה "הקדושים" הקבורים בחברון, אשר דמם נשפך על קדושת ה', בניין הארץ ותחיית האומה, תובעות מכלל ישראל כפרה על-ידי בניין והתיישבות.

"...בניין חברון הגדולה היא התשובה הנכונה למאורעות אב תרפ"ט. ובימינו תיוושע יהודה וישראל ישכון לבטח, אמן"
.

גם קריאה זו לא הועילה.

בשנת 1931 שלח הוועד הפועל המרכזי של ההתאחדות העולמית של היהודים הספרדים תזכיר לקונגרס הציוני, בו נאמר:

"...אחרי עשרים חודשי אבל התחילו הפליטים לשוב לעיר מולדתם ולהקים את הישוב העברי מחדש... ששים ושבעה "קדושי" אב תרפ"ט, הקבורים על הרי חברון ועתידות עמנו בנגב יהודה, כל אלה לא נתנו דמי לנפשנו ואימצו אותנו לגשת ולהקים מחדש את הישוב היהודי ב"קרית ארבע" זו בכוחות עצמיים. בסיוע "הכולל" לעדת חברון, חזרו כבר עשרות המשפחות הראשונות ועוד ישנם רבים המוכנים ללכת ולהמשיך את היישוב העברי אשר לא פסק בה מעולם. השכנים קיבלו את השבים בסבר פנים יפות.

"לפני חצי-יובל שנים היו בחברון כשלוש מאות משפחות של יהודים אשר התפרנסו ממסחר, ממלאכת יד ומלימוד תורה. אך המלחמה העולמית דלדלה את היישוב באופן נורא. רבים מתו במגיפה ורבים לא שבו מהצבא הטורקי ומספר המשפחות ירד עד למאה. היישוב החדש בארץ ישראל התרכז בערי החוף. ערי ההרים נעזבו ולצערנו הגדול עמדו מוסדותינו הלאומיים מרחוק ולא נענו לקול הקורא אותם לחזק גם את עיר האבות..."
.

בעלי התזכיר צירפו לבקשת התקציב תוכנית לרכישת 1,000 דונם קרקע ולבניית שכונה ל-100 משפחות, אך גם הם לא נענו. ללא עזרת המוסדות חזרו בשנת 1931 לחברון כ-160 נפש ובשנת 1935 מנתה קהילת חברון 37 משפחות. שנה לאחר מכן פרצו "מאורעות 1936-39" הקרויות גם "המרד הערבי". מיד אחרי כן, בחשכת הלילה, פינו הבריטים את כל יהודי חברון מתוך העיר.

יהודי אחד נשאר למרות הכל, יעקוב עזרא שמו, בעל מחלבה ויצרן גבינות. לבדו גר בעיר, ובערב שלאחר הכרזת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947 נאלץ גם הוא לעזוב. הוא נפטר ערב חג השבועות, כבר לאחר שחרור חברון, אך לא זכה לראותה שוב.

קרן אור בחברון

המת היהודי הראשון - תינוק - נקבר בבית הקברות העתיק בעיר בניגוד לצו המושל; שיקום בית הכנסת העתיק ע"ש אברהם אבינו החל רק אחרי הפגנות ומהומות; זכויות היהודים במערת המכפלה לא הושגו אלא אחרי מאבקים מרים

מן התסכול והאכזבה של הימים ההם מוליך קו ישר אל ימינו אלה. מאווייהם ותוכניותיהם של הרב קוק, אוסישקין ובן צבי אומנם התגשמו. יותר מ-1,700 משפחות הגשימו עד עתה את שבות ישראל לחברון ולקריית ארבע, ויישובי הר-חברון, רובם חקלאים, מעטרים אותן מסביב. אולם גם המניעים וגם המעשים באו אך ורק מלמטה. הרב לוינגר וחבריו, במעשיהם, העמידו את השלטונות בפני עובדות מוגמרות. רק אחר-כך הגיעו ההחלטות, התכנון הממלכתי והתקציבים.

כל הישג לעם היהודי בחברון הוצא מן השלטונות בעל-כורחם, כלומר בניגוד לחוקים, צווים או פקודות שנגדו את האינטרסים של העם היהודי.

המת היהודי הראשון - תינוק - נקבר בבית הקברות העתיק בעיר בניגוד לצו המושל; שיקום בית הכנסת העתיק ע"ש אברהם אבינו החל רק אחרי הפגנות ומהומות; זכויות היהודים במערת המכפלה לא הושגו אלא אחרי מאבקים מרים. חודשים ארוכים ישבו נשים יהודיות במצור ובבידוד בבית הדסה ההרוס, כדי להניע את הממשלה להתיר את שובם של יהודים לעיר חברון - ולא רק לקריית ארבע הסמוכה - ורק טבח נוסף, של שישה קדושים, שעמדו בליל שבת על הכביש הגובל בבית הדסה ונרצחו תוך כדי הקידוש שעשו לנשותיהם הנצורות - נפתחה סוף סוף העיר להתיישבות יהודית. עד היום הממשלה אינה מפשירה להמשך בנייה ופיתוח אפילו את הרכוש היהודי מימי תרפ"ט, המוחזק עדיין בידי אפוטרופוס מטעמה.

השלטונות מהססים, מגמגמים, חוששים מלחץ חיצוני. אזרחים פשוטים, נועזים ובעלי שאר-רוח, יותר חופשיים מהם, הלחוצים בין אלף אילוצים. רק יוזמות נחשוניות, אפילו "בלתי חוקיות", מלמטה, יש בכוחן, לפעמים, לשחרר את הלחץ ולתת לכוחות הבונים והיוצרים, כוחות הציונות, מרחב נשימה.

בסופו של דבר השקיעו ממשלות ישראל הון רב בחברון ובקרית ארבע, ועל כך חייבים להכיר תודה, אך תמיד יש לזכור: בהסתמך על השלטון לבדו, ללא מאבק דור ששת הימים, חברון הייתה נותרת בשיממונה, ועימה כל יהודה ושומרון.

גם בימים אלה מנשבות רוחות רעות. שוב מנהיג של הליכוד מפר אמונים לעם, לארץ ולציונות, ואם לא יעצרו אותו - חברון וכל מפעל ההתנחלות עלולים לקפוא למוות. את ההקפאה הזאת רק אנחנו במו ידינו מסוגלים להפשיר, וזאת על-ידי בנייה חופשית: חופשית מחוקים, מהוראות, מצווים, מפקודות ומפסקי דין - שכל אימת שהם באים לסגור בפני יהודים את מולדתם הם בלתי חוקיים בעליל, בהיותם נוגדים חוקה בלתי כתובה של מדינת היהודים, המחייבת כל ממשלה לטעת יהודים באדמתם ולא לעקור אותם מתוכה.

חלוצים יהודים, חופשיים מכבלים, ניצחו בחברון רצחנות ערבית וחוסר אונים ממשלתי. גם היום דרושים "בונים חופשיים", שבפועל כפיהם יבטלו את גזירת ההקפאה. זה אפשרי. מה שיש בידינו היום היה הרבה יותר רחוק מהשגה.

ילדה קטנה ביקשה שאסיע אותה טרמפ ברכבי, מלב קריית ארבע אל בתי אפרים שבשכונת רמת ממרא. "מה שמך, ילדה?" - "קרן אור", השיבה.

ערב יום הזיכרון לקדושי תרפ"ט פגשתי בקרית-ארבע -היא חברון - קרן אור.

תאריך:  11/09/2009   |   עודכן:  11/09/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צוואת נרצחי חברון תרפ"ט
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורא ותיק
11/09/09 13:25
2
יוש
11/09/09 13:47
3
ע.ג1
11/09/09 13:59
 
משה, עורך-דין
12/09/09 14:24
4
לא יעזור כלום
11/09/09 19:27
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא משנה כלל מדוע נסע ביבי לרוסיה - וכנראה עשה זאת מסיבות טובות; ולא משנה כלל מדוע לא דווחה הנסיעה הזו – כנראה מסיבות טובות; ולא ברור כלל מדוע זרקו את התיק על המזכיר הצבאי – כנראה מסיבות טובות.
11/09/2009  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
מה המשותף למשפחת מנקין מרמת-אביב, משפחת אברמוביץ' מפתח-תקוה, משפחת ליפטאואר מהרצליה, משפחת רוזנקרנץ מירושלים ומשפחת שוהם מחיפה? מסתבר שכולן נמנות באדיקות, כבר יותר מ-30 שנה, עם המועדון הישראלי של אתר הספא השווייצרי באד-צורצאך, שבין ציריך לבזל, המונה כיום יותר מ-200 משפחות ישראליות מכל קצווי הארץ.
11/09/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
חילוקי דעות מהותיים בין בעלי מניות בחברה מסחרית גורמים לא אחת למשבר אמון ולהעדר תקשורת בסיסית המונעים מהחברה להמשיך לתפקד כתמול שלשום. כך, פרוץ משברי אמון חמורים מסכלים קבלת החלטות שוטפות באשר לניהול החברה, ובהינתן כי העברת מסרים במקרים אלו בין בעלי המניות מבוצעת, לאור הנתק, תוך כדי סיוע של מתווכים או של עורכי דין, ברור לכל כי החברה לא תוכל להמשיך ולהגשים את מטרותיה כפי שהוגדרו בעת היווסדה לרבות מקסום התועלת לחברה ולהשאת הרווחים לבעלי מניותיה.
10/09/2009  |  עו"ד טל קדש  |   מאמרים
להערכתי - יש להפריד בין הדבקים, מהר ובאופן אלגנטי. הגיע העת - למהפך היסטורי.
10/09/2009  |  עו"ד אברהם פכטר  |   מאמרים
באוקטובר 1997 ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית-הכנסת של המקובל הרב כדורי כדי לבָרכוֹ לרֶגל החגים. נתניהו היה אז בעיצומה של קדנציה סוערת ומרובת קלקולים, ממשלתו קִרטעה. נתניהו ניגש אל הרב כדורי ולחש על אוזנו את המשפט המדהים: "אנשי השמאל שכחו מה זה להיות יהודים". נתניהו, שנתפס כמי שמנהל מלחמה בָּאֶליטות הישנות, נראה כִּמְפלג, זורע שנאה ודה-לגיטימציה נגד קבוצה מסוימת בעם. הלחישה הזו הפכה לסמל של "ביבי הישן" - משל לתכונותיו הגרועות ביותר של ראש-הממשלה.
10/09/2009  |  אברשה טנא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
עמוס גלעד: ירי רקטות ל-60 קילומטר יוביל להרס חמאס  /  איציק וולף
נתניהו ייצא לביקור במצרים  /  איציק וולף
"ברור שישראל הרסה הכל"  /  איציק וולף
לנקוט עמדה נוקבת  /  עמי דור-און
ערביי ישראל ומלחמתו החשאית של חיזבאללה בישראל  /  אמיר קוליק
בסרט הזה כבר היינו  /  אהרון רול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מתוך כ-120 טילים בליסטיים שאירן ירתה לעבר ישראל כ-8 אחוזים הצליחו לחדור את מערך ההגנה הישראלי    לפחות תשעה טילים בליסטיים פגעו במטרותיהם: בסיס נבטים, בו מוצבות כל טייסות ה-F-35 של ...
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הגולים בתוך עמם ראויים להרבה יותר ממילים יפות, מחיבוק אמיץ, מהשתתפות בצער המציאות, הם ראויים להיחקק באותיות של זהב על דפי ספר הגבורה הישראלי
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il