|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

הפרקליט הבכיר נסים מרום:

"טראומה, השמים נופלים, קורה פה משהו מושחת"

מעיד במשפט פישר על ההצעה שקיבל מרות דוד לשמש כיועץ המשפטי של נתיבי ישראל "גדי סיסו קצת מכבה את השריפה ואומר: רונאל פישר הוא בן בית, הוא מייצג את אפרים ברכה, זה צירוף מקרים"
11/03/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
מרום. "הייתי מסגיר את עצמי" [צילום: ליאב פלד]

"אני בסערת רגשות אמיתית. קיוויתי שלא אצטרך להגיע למעמד הזה, להעיד בתיק שרותי נאשמת בו". כך אמר (יום ב', 11.3.19) הפרקליט הבכיר נסים מרום - התובע בתיק 512 - בתחילת עדותו במשפטם של רונאל פישר ורות דוד. המדינה טוענת, כי דוד והקבלן יאיר ביטון ניסו להעביר את מרום לשמש כיועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל, כדי להורידו מתיק ביטון. הדיון היה מן הסוערים בארבע שנות המשפט ולווה בחילופי דברים חריפים ובצעקות בין הסניגורים לבין התובע, עו"ד דן בהט.

לדברי מרום, שמו של ביטון עלה בחקירה, כאשר האזנות סתר העלו העברות כספים משמעותיות מנסים פינס ליצחק אברג'יל, והתחקות אחרי מקורות הכסף העלתה הסכמים בין פינס לבין חברת ב.יאיר בראשותו של ביטון. לדברי מרום, הוא ראה פעם אחת את פישר עומד ומשוחח עם גדי סיסו, אז מפקד היאחב"ל וכיום ראש אגף החקירות והמודיעין. פישר אמר לסיסו על מרום: "הנה המוהנדס של התיק" - הערה שנשמעה למרום מוזרה, משום שלא הבין כיצד פישר יודע על עבודתו.

על דוד אמר מרום, כי היא הייתה המנטורית שלו ומקווה שזכה להערכתה. כאשר עזבה את הפרקליטות, אמר לה שהוא מעוניין לעבוד איתה בכל משרד שתקים. "לא הייתה בינינו תקשורת; תמיד הייתה לה פינה חמה בליבי". הוא העיד, כי בסוף אפריל 2014 - ערב הפרוץ בחקירת ביטון - שאלה אותו דוד האם הוא מעוניין לשמש כיועץ המשפטי של נתיבי ישראל, דרך הקשר של פישר עם מנכ"ל החברה דאז, שי ברס. "אמרתי לה שבגדול זה מעניין אותי, והיא אמרה שצריך ליצור סיטואציה שאתה ורונאל והמנכ"ל תיפגשו כדי שהוא יתרשם".

לדברי מרום, הוא לא ידע על הקשר בין דוד לבין ביטון, ולאחר זמן קצר ראה מסמך ולפיו פישר מייצג את ביטון. הוא הבין שזהו מצב בעייתי, וחיפש דרך שלא להתמודד על התפקיד בלא לחשוף את החקירה הסמויה נגד ביטון. לאחר יומיים נוספים התקשרה אליו דוד, אך הוא לא ענה כדי שלא לקיים את הפגישה המתוכננת. "כדי לחמוק מזה, הכנסתי ליומן שאני במילואים וזה מה שהודעתי למשרד של רונאל. הפגישה נקבעה ל-11 במאי, שזה ארבעה ימים אחרי הפרוץ המתוכנן, ואז כולם יבינו למה זה רגיש".

ב-4 במאי התקשרה אל מרום מזכירתו של פישר, באומרה שהמכרז לתפקיד הוקדם ועליו להגיע מיד לפגישה עם פישר וברס. הוא בדק ומצא שתאריך המכרז אכן הוקדם, ומיד לאחר מכן שמע שבאותו זמן ממש - נכנס ביטון למשרדו של פישר. "מבחינתי זה שהשמים נופלים ואני מבין שקורה כאן משהו מושחת, שרוצים לייצר לי מפגש עם החשוד שאני עומד לעצור.

"בישיבה אני מרחף ומיד לאחר מכן נכנס לסיסו, כולי נרגש ורועד, ומדווח לו על זה. סיסו קצת מכבה את השריפה ואומר: רונאל פישר הוא בן בית, הוא מייצג את אפרים ברכה, זה צירוף מקרים. מיד לאחר מכן דיווחתי לנאוה שילר [מ"מ פרקליטת המחוז] והיא נסערת כמוני. היא נכנסת לשי ניצן, חוזרת אלי ונראה לי שזה נרגע. היא אומרת לי: דיווחתי לו, אם יהיה משהו - תדווח". לדברי מרום, שילר אף אמרה שיש לעצור את דוד.

הפרוץ בחקירת ביטון נדחה, מזכירתו של פישר (ע"י) התקשרה אל מרום ושאלה אם נרשם למכרז. הוא השיב בשלילה, כדי להתחמק - אמר שהוא מוותר על ההצעה משום שמדובר בתחום האזרחי, בעוד הוא פרקליט פלילי. לדברי מרום, הוא לא שוחח שוב עם דוד על הנושא.

"אני חוויתי את זה כטראומה. הגעתי למחשבות שאולי אפילו התפקיד הזה לא קיים, ורוצים להחזיק אותי כבן ערובה - שבעתיד יגידו לי שנפגשתי עם יאיר ועכשיו אני מנהל את התיק נגדו", אמר מרום בחקירה הנגדית. לדבריו, תחושתו הסובייקטיבית אינה משתנה גם לנוכח עדותה של ע"י, ולפיה לא היה ניסיון להפגיש אותו עם ביטון או ניסיון להוריד אותו מהתיק. הוא גם אישר, כי דוד לא העלתה בצורה ישירה הצעה פלילית כלשהי, וכי הוא מקווה שדוד הכירה אותו כאדם שלא ייענה להצעה פלילית.

הסניגור, עו"ד עמית בר, ציטט מעדותו של ערן מלכה ולפיה מרום היה שותף לקנוניה, תוך שהוא מדגיש שכלל אינו מאמין למלכה. מרום הגיב: "אני משלם מחירים מאוד קשים על העבודה שלי בפרקליטות. אין סיכוי בעולם שאני אתקרב למשהו פלילי. לא עלה, לא עולה ולא יעלה. ביום שזה יעלה על דעתי - רק יעלה על דעתי - אני אפרוש מהפרקליטות ואסגיר את עצמי לשלטונות". הוא הגדיר את דבריו של מלכה כ"שקרים", "הזוי" ו"מעצבן". מרום גם העיר, כי אין כל היגיון בכך שידווח מיד לממונים עליו - כפי שעשה - אם היה מודע לכך שמדובר בהצעה פלילית. הוא אישר, כי חוקרי מח"ש כלל לא שאלו אותו על גרסתו של מלכה.

פרקליטה של דוד, עו"ד אופיר קליין, ציטט את עדותו של ברס, ולפיה 30 עורכי דין ניגשו למכרז, הבחירה הייתה בידי חמישה אנשים והוא כלל לא שמע את שמו מרום. ההליך אמור היה להימשך שמונה-עשרה חודשים – העיד ברס; קליין למד מכאן, כי בתקופה זו היה מרום ממשיך לעבוד כפרקליט. מרום השיב, כי הממונים עליו הם שהיו מחליטים, אך נראה שהיה ממשיך בעבודתו. משמעות הדבר היא, כי אם המטרה הייתה להזיז את מרום מתיק ביטון – היא לא הייתה מושגת, לפחות בטווח הקצר.

בתשובה לשאלותיו של עו"ד איתן פלג, פרקליטו של ביטון, אמר מרום: "נכון לתקופה בה רותי הייתה בפרקליטות – לא חשבתי שיכול היה ליפול בה רבב. היא הייתה כמו אמא שלי. לאחר מכן, אחרי שהיא עזבה את הפרקליטות, לא היינו בקשר ואני לא יכול לדעת". מרום הכחיש את דבריהם של ביטון ודוד, לפיהם הוא נפגש עם ביטון. פלג תהה, כיצד לא ידע מרום מיד על הקשר בין ביטון, פישר ודוד - למרות שהוא היה גלוי. מרום השיב: "זה לא קפץ לי לראש; ברגע שהבנתי - דיווחתי".

תאריך:  11/03/2019   |   עודכן:  11/03/2019
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עמית בר / Amit Bar   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"טראומה, השמים נופלים, קורה פה משהו מושחת"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משפטני
11/03/19 16:35
 
משפטני
12/03/19 06:27
 
נגד רשויות החוק.
12/03/19 09:48
2
יודע להעריך
11/03/19 17:41
3
פושעים ומשבשים
11/03/19 19:06
4
מצביע על תופעה
12/03/19 06:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
המדינה תעמיד לדין את פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, באשמה נוספת של שיבוש הליכים – כחלק ממשפט רונאל פישר או בנפרד. כך הבהיר (יום ב', 25.2.19) התובע במשפט פישר, עו"ד דן בהט, בדיון על בקשת המדינה להוסיף אישום לכתב האישום הנוכחי.
25/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
המדינה תזמן את קבלן התשתיות יוסי נחמיאס לעדות נגד רונאל פישר, לאחר שנחתם הסדר טיעון עם נחמיאס. הוא יודה בשיבוש הליכי משפט, תוך שנמחק האישום נגד במתן שוחד; כתב האישום נגד אחיו, אביב נחמיאס, נמחק והוא גם לא יוזמן להעיד. כך מסר (יום ב', 25.2.19) התובע, עו"ד דן בהט. במקביל קבע השופט משה סובל, כי קיימת סתירה מהותית בין ההסדר עם נחמיאס - לפיו הרשיע אתמול (24.2.19) את נחמיאס - לבין כתב האישום בפרשה.
25/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
הסדר טיעון ראשון בפרשת רונאל פישר: המדינה חזרה בה מרוב האישומים נגד האחים אביב נחמיאס ויוסי נחמיאס. ההסדר הוגש (יום א', 24.2.19) לאישורו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל.
24/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
ראש עיריית ירושלים לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת, ניר ברקת, לא אמר בחקירתו במח"ש ב-2014, שהקבלן יאיר ביטון הוא שהציע לסגור תיק נגד קובי כחלון תמורת תשלום בשנת 2012. ברקת הוסיף פרט מהותי זה רק בעדותו בבית המשפט. כך התברר (יום ה', 7.2.19) בעדותו של ברקת במשפט רונאל פישר.
07/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, הכריז (יום ב', 4.2.19) על קובי כחלון כעד עוין לגבי נקודה מרכזית אחת בעדותו. כחלון הוא לשעבר סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה (ואחיו של השר משה כחלון). בקשתה של התביעה להכרזה זו באה בשל סתירה מהותית בין עדותו של כחלון בבית המשפט לבין דבריו במח"ש: האם הוא מעיד לגבי רות דוד בלבד או גם לגבי רונאל פישר.
04/02/2019  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
[צילום: AP]
ד"ר רפאל בוכניק-חן
מידת מרכזיותה של הקונספציה במחדל הקולוסלי של ה-7 באוקטובר 2023, הוא מושא לפולמוס דינמי בין מומחים ופרשנים בתקשורת הישראלית. האמנם כך?    מחקר השוואתי בין הכשלים המודיעיניים של אוקטו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il