|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

פגיעה ישירה בבית בשרון

צה"ל מתגבר כוחות בדרום; צירים בעוטף נחסמו

תא"ל מנליס עדכן כי הוחלט להקפיץ שתי חטיבות חי"ר ושיריון ומפקתד אוגדה נתניהו מקצר את ביקורו בוושינגטון וישוב ארצה לאחר הפגישה עם טראמפ עשרה נפגעים במושב משמרת, מהם שתי נשים בינוני והיתר במצב קל - כולל ילדים - ונפגעי חרדה
25/03/2019  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
פגיעת טיל במושב משמרת

הפגיעה במשמרת [צילום: אריאל שליט, AP]

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר (יום ב', 25.3.19) בתגובה לירי הרקטה לעבר מושב משמרת בשרון כי הרקטה ששוגרה מגיעה לטווח של 120 ק"מ, הירי בוצע על-ידי חמאס מעמדת שיגור שלו. עוד נמסר כי צה"ל מתגבר כוחות - שתי חטיבות סדירות ומפקדת אוגדה הוקפצו לדרום. כמו-כן מתקיים גיוס מילואים מצומצם של אנשי מודיעין והגנה אווירית.
בנוסף כחלק מצעדי שיפור המוכנות הוחלט באוגדת עזה על חסימת אזורים וצירים הסמוכים לגדר המערכת. כמו-כן הוחלט על עצירת עבודות חקלאיות במרחבים הסמוכים לגדר המערכת.

בעקבות הירי החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקצר את ביקורו בוושינגטון והוא ישוב ארצה לאחר פגישתו היום עם הנשיא דונלד טראמפ. נתניהו מסר בעקבות הירי: "לפני דקות אחדות סיימתי שיחת עידכון והתייעצות עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל. הייתה כאן התקפה נפשעת על מדינת ישראל ואנחנו נגיב בעוצמה. לאור האירועים הביטחוניים החלטתי לקצר את הביקור בארה"ב. בעוד שעות אחדות אפגש עם הנשיא טראמפ ומיד לאחר מכן אשוב לארץ כדי לנהל את הפעולות שלנו מקרוב". משרד החינוך הודיע, כי הלימודים באזור השרון יתקיימו כסדרם.

כעשרה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל שנורה מעזה ופגע בבית במושב משמרת שבשרון. בשעה 5:18 הבוקר נשמעה אזעקה באזור השרון והמועצה האיזורית עמק חפר. תושבי האזור דיווחו על רעש נפילה ופיצוץ, ולאחר מכן דיווחו על נפילת טיל במושב משמרת ועל בית שעלה באש. הירי הבוקר בא עשרה ימים לאחר ירי של שני טילים לגוש-דן, אשר לטענת החמאס נורו בטעות - אך הוביל לתקופה חריפה של צה"ל נגד מטרות של הארגון.

מגן דוד אדום מסר, כי לבית החולים מאיר בכפר סבא פונו שבעה פצועים. אישה בת 59 נפצעה באורח בינוני מפגיעות הדף, כוויות קלות ופציעות מרסיסים, והיא בהכרה מלאה. בנוסף פונה לבית החולים זוג הורים כבני 30 - האישה נפצעה בינוני מרסיסים ברגל והבעל נפצע קל. בין הפצועים לפחות ארבעה ילדים שמצבם קל - נערה בת 12, ילד בן שלוש ותינוקת בת חצי שנה. בנוסף טופלו נפגעי חרדה וכמה שנפצעו קל מאוד בדרכם למרחב מוגן. ארבעה כלבים שהיו במקום הנפילה נהרגו.

בשל העובדה שעד כה לא נורו טילים לעבר השרון, ייתכן שלא נפרסו באזור סוללות כיפת ברזל ולכן טיל זה לא יורט. הטיל פגע ישירות בבית וגרם לקריסתו, אך כאמור אין בו לכודים ורוב הנפגעים נפצעו קל.

לפי מקורות פלשתינים, ארגון חמאס מסר למצרים: "אנחנו בודקים מה קרה, מבצעים תחקיר, לא מכירים ירי מכוון לישראל". מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר היה אמור לשאת נאום מתוכנן היום בצהריים. לאור ההתפתחויות - הנאום בוטל.

כחלק מצעדי הענישה לתגובה בעזה, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח הבוקר עם ראש המועצה האזורית לב השרון עמיר ריטוב בעקבות ירי הרקטה למועצה, ואמר: "הבוקר אנחנו איתכם בלבנו גם בירושלים. יש לי שתי נכדות ונכד בישוב אצלך במועצה והבוקר אמרתי להם ללכת לבית הספר ולגן ושהכל יהיה בסדר.״ הנשיא קיבל מראש המועצה עידכון באשר למצב הנוכחי של הפצועים וכן על השתלשלות אירועי פגיעתהרקטה והתנהלות ארגוני החרום וההצלה וביקש מריטוב: ״מסור לכל תושבי המועצה להרים ראשם, אנחנו איתכם ולא נאפשר לטרור הנפשע הזה להרפות את ידינו. יש לכם יופי של מנהיגות, אנא, המשיכו כך.״

תאריך:  25/03/2019   |   עודכן:  25/03/2019
איתמר לוין
+מקלטים ציבוריים נפתחו בתל אביב
18:51 25/03/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש עיריית תל אביב יפו הורה לפתוח את המקלטים ואת החמ"ל העירוני  ▪  מקלטים נפתחו גם בראשון לציון, בקריית מלאכי ובאשקלון, בבאר שבע ובאשדוד
(ההחלטה - בשיתוף פיקוד העורף [צילום: AP])
+עיריית תל אביב-יפו הודיעה על פתיחת מקלטים ציבוריים
18:39 25/03/19  |  איציק וולף
עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לעיריות באזור הדרום והודיעה על פתיחת מקלטים ציבוריים לנוכח ההערכה בדבר הסלמה ביטחונית עם תחילת התקיפות הישראליות ברצועת עזה. התקיפות החלו הערב בעקבות ירי הטיל הבוקר מהרצועה לעבר השרון.
+הותקפה לשכת הנייה ברצועת עזה
17:47 25/03/19  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר השעה 21:00 החל חמאס להגיב בירי רקטות מאסיבי  ▪  מעט לפני השעה 22:00 הודיע חמאס שהושגה רגיעה, אך בתוך זמן קצר הנמשך הירי לעוטף
(בין היעדים: משרד ביטחון פנים של חמאס)
+מד"א העלה את רמת הכוננות לגבוהה ביותר
17:00 25/03/19  |  
בהוראת כוחות הבטחון הועלתה רמת הכוננות בכל רחבי הארץ לרמה הגבוהה ביותר. אמבולנסי חירום נפרסים בשעה זו במאות מוקדים.
+הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות
16:59 25/03/19  |  
על פי הנחיות גורמי ביטחון, הופסקה תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות. לפי שעה רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת אשקלון. תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תיסגרנה, עד להודעה חדשה.
+מקלטים נפתחים בכל ישובי הדרום
16:58 25/03/19  |  

+הכבאים מפסיקים את העיצומים בשל המתיחות הבטחונית
16:06 25/03/19  |  
ועד ארגון הכבאים הודיע כי נוכח האירועים הביטחוניים, הוא הורה ל-3,200 עובדי מערך הכבאות לחדול מהצעדים הארגוניים אשר הם נוקטים בימים אלה כנגד הנציב דדי שימחי בנוגע לסכסוכי העבודה הקיימים. אבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאים: "כמו בכל ארוע של סכנה לחיי אדם או רכוש, אנו תמיד שמים בצד את כל המחלוקות ויוצאים להגן של שלומם וביטחונם של האזרחים. כך במקרה של בלוני תבערה על תושבי הדרום, וכך במקרים של תאונות או שרפות בכל מקום אחר בישראל. המאבק שלנו לרווחת הכבאי ולתנאי העסקה צודקים יימשך כשהשקט ישוב על כנו".
+כניסה קרקעית לעזה רק בתנאי
13:46 25/03/19  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
עד כדי כך חמור המצב שהרמטכ"ל הנכנס קיים סדנה למפקדים בכירים  ▪  נושא הסדנה - "ניצחון". כלומר, יש ללמד את הפיקוד הבכיר על מהות המונח הזה שנשכח מהם כלא היה
(כוכבי. מקיים סדנה [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90])
+הפתרון בידינו: לא מלחמה
13:24 25/03/19  |  עליס בליטנטל   |   לרשימה המלאה
הפתרון הנדרש המיידי לאחר פגיעת הטיל בבטן הרכה של ישראל: לסגור לחלוטין את הגבולות עם מדינת החמאס עזה. שום מים, שום נפט, שום מלט (לבניית בתים לכאורה) ששימש לבניית המנהרות; שום מזון, תרופות, ונתינת טיפולים רפואיים
(לסגור את עזה [צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90])
+כמו שד מן הדרום
12:23 25/03/19  |  יצחק מאיר   |   לרשימה המלאה
מה זה, משמרת היא במלחמת המפרץ? זה אמיתי? החיים שלנו פה זה אמיתי? הרדיו מדבר על טיל שנורה מרצועת עזה
(נפילת טיל במשמרת [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90])
+רה"מ סיים התייעצות ביטחונית נוספת עם צמרת הביטחון
09:59 25/03/19  |  
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייעצות ביטחונית טלפונית נוספת עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון, בעקבות נפילת הרקטה במושב משמרת בשרון.


+מנהיג הג'יהאד האסלאמי: "נגיב בעוצמה על כל תוקפנות של ישראל"
09:57 25/03/19  |  
מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, מגיב על האירועים האחרונים: "מזהירים את ישראל מלבצע איזושהי תוקפנות כלפי עזה. על ההנהגה בישראל לדעת שנשיב בכוח נגד תוקפנות כזו"
+צה"ל סגר את המעברים לרצועה וצמצם את מרחב הדיג
09:12 25/03/19  |  איציק וולף
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע (יום ב', 25.3.19) על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות ירי הרקטה הבוקר לעבר שטח מדינת ישראל.

+מלחמת ההתשה נגד ישראל כשלה
08:20 25/03/19  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
אחרי שנה של מלחמת התשה נגד ישראל רושם קמפיין צעדות השיבה של חמאס כישלון והוא לא השיג את מטרותיו. עם זאת, הצהרת הנשיא טראמפ על הריבונות הישראלית ברמת הגולן עלולה להביא להסלמה בגבול הצפון והתפתחות מלחמת התשה על הגבול הסורי
([צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צה"ל מתגבר כוחות בדרום; צירים בעוטף נחסמו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
25/03/19 07:32
2
להיות חכם
25/03/19 08:48
3
שביזו ציקו
25/03/19 14:54
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
שני אנשי סגל שירות בתי הסוהר בבית הסוהר קציעות נדקרו על-ידי שני אסירי חמאס. אחד מהם נדקר בצווארו בדוקרן ומצבו קשה. הוא פונה במסוק של חיל-האוויר לבית החולים סורוקה בבאר שבע UNMCU HMHC. פצוע קל טופל במקום ושב לפעילות.
24/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
על-פי גורמים ברצועה, ארגון חמאס החל לשחרר ממעצר את מאות חברי תנועת המחאה "רוצים לחיות" ופעילי תנועת פתח שנעצרו במהלך השבוע האחרון. הארגון מנסה להוריד את המתיחות ברצועה לאחר שהתנצל פומבית בפני המפגינים על האלימות בה נקטו מנגנוני הביטחון שלו בפיזור ההפגנות, כדי לגייס מקסימום של תמיכה עממית ב"צעדת המיליון" שהוא מארגן ב"יום האדמה" ב-30 בחודש לציון יום השנה הראשון לקמפיין "צעדות השיבה".
בשולי הכותרות: מי תמך בנאום הנשיא? לא לשכרות מלאה מניין? ולקינוח הטיפה המרה?
21/03/2019  |  ציפי לידר  |   מאמרים
לא הכרתי את גל קיידאן, שנקטף מחיק משפחה אוהבת והוא היה רק בן 19. אני יודע רק מקריאה בעיתונות, שהוא היה תלמיד ומוסיקאי מחונן. ניגן על מנדוצ'לו כווירטואוז. הותיר אחריו זוג הורים, אנטולי ומרינה, שעלו מברית המועצות בשנות השבעים ובנו את ביתם בבאר שבע. גל היה בן הזקונים והיו לו שני אחים, אלונה וארז.
21/03/2019  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
הוצאת כל סוגי הנשק מעזה למעט נשק קל שיהיה בפיקוח תמורת הסרת המצור ושורת מיזמים בינלאומיים לשיפור המצב ברצועה - זה, על-פי גורמי ביטחון מצריים ובכירים פלשתינים בעזה וברמאללה, צפוי להיות השלב הבא בהסדרה ברצועת עזה. כך מפרסם (יום ה', 21.3.19) הכתב לענייני ערבים של ישראל היום, דניאל סיריוטי.
21/03/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
זה יהיה הקרב האחרון: מיומנו של מפגין ברחוב קפלן    לאוסף הסיסמאות הנובל יש כבר סיסמה נוספת, חדשה: "בחירות עכשיו"
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
טובה חוכמת השיח המדיני מהפעלת כלי הקרב, לשם כך יש גם לאמץ הצעת ארה"ב, מדינה ידידותית לישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il