|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
[צילום: Pexels]

כל מה שצריך לדעת על עליית מס הרכבים בחודש אפריל

26/03/2019  |   אורן ברנע   |   כתבות שיווקיות   |   תגובות

בחודש אפריל צפויה התייקרות שניה השנה בעקבות עידכון ה"מס הירוק", רכבים, שעד-כה נחשבו ל"ירוקים" ו"לא מזהמים" מוגדרים אחרת כתוצאה משינויים טכנולוגיים ועידכון תקנים. מה המצב כיום, מדוע חלה העלייה, על מי ישפיע המיסוי ומהן האפשרויות לחיסכון?

מה המצב כיום?

מדד זיהום האוויר מחולק ל-15 קבוצות זיהום, החל מהקבוצה הראשונה (50-0) ועד הקבוצה ה-15 (250 ומעלה) עליה נמנים רכבי הדיזל והרכבים בעלי המנועים הגדולים והאטמוספריים.

רכבים "ירוקים" כמו הרכבים ההיברידיים והרכבים החשמליים, נהנים ממסלול מיסוי נפרד המקנה להם בין 10 ל-30 אחוזי הנחה ממחיר הקניה. בשנה האחרונה חלה החמרה בתקינה המודדת את מגבלות הזיהום ולכן אחוזי הנחת מס הקניה עתידים לרדת ועלות הרכבים צפויה להתייקר.

מדוע חלה העלייה?

ישנן שתי סיבות מרכזיות לעליית המס:

הסיבה הראשונה - בשל ההתפתחות הטכנולוגית שיוצרת יכולת טובה יותר להפחתת פליטת המזהמים לאורך זמן (כשיש טכנולוגיה חדשה - נדרש לעדכן עבורה את התקינה).

הסיבה השנייה - עידכון תקינה שנעשית בעקבות הרצון לשמור על שוק תחרותי ולעודד רכישה של רכבים ירוקים יותר ומזהמים פחות.

שינוי התקינה יוצר מצב בו רכב שהיה נחשב לירוק ונהנה מדרגת זיהום נמוכה יחסית (זיהום אוויר בדרגת 2 לרכבים ההיברידיים ו-1 לרכבים החשמליים, עולה בדירוג שלו לדרגת זיהום 4 ו-5 על-אף שלא בוצע בו כל שינוי מכני).

המשמעות היא, שחלק מדגמי הרכבים שנחשבו עד-כה ל"ירוקים" ובלתי מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים וקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות עלולים להתייקר בסכום ניכר של עשרות אלפי שקלים.

על מי ישפיע המיסוי?

המיסוי החדש ישפיע דווקא על הרכבים שנחשבו לפחות מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים והרכבים קומפקטיים העממיים כמו יונדאי I10, סוזוקי סלריו, סיטרואן C1, סיאט מי, קיה פיקנטו ועוד. (רכבים אלו צפויים להתייקר בכ-30 אלף שקלים).

דווקא רכבים שנחשבים למזהמים יותר כמו רכבים בעלי מנועי דיזל, או רכבים בעלי מנועים גדולים מושפעים פחות משינוי התקינה ועליהם תחול עליה מתונה של עד 3,000 שקלים בלבד.

הקבוצה השנייה שתושפע כתוצאה מהשינוי במס הינה קבוצת הרכבים ההיברידיים: על רכבים היברידיים (טויוטה, יונדאי, לקסוס ועוד), שעד-כה נהנו מהטבת מס של 30% כתוצאה מהשתייכותם לקבוצת מיסוי זיהום אוויר "2", ואילו כעת לאחר העידכון יועברו לקבוצת מיסוי זיהום אוויר 5-4, הכוללת הטבת קניה של 45% משנת 2020.

אפשרויות לחיסכון

ביטוח רכב

כיום קיימות מספר אפשרויות לחיסכון בעלויות הרכב באופן מתמשך. הראשונה שבהן היא ביטוח-רכב. על-אף שחלה התייקרות משמעותית בקרב הרכבים ההיברידיים, פוליסת ביטוח רכב לרכב ירוק עדיין מציעה הנחות רבות בהשוואה לביטוחים המוצעים לרכבים שאינם היברידיים.

כיום ניתן להשוות את עלות ביטוח הרכב באמצעות מנועי חיפוש ייעודיים במרשתת, להבין אילו כיסויים אתם מקבלים, מה היקף השירות שתקבלו במקרה של תביעה או תקלה, ליהנות מחבילות כיסויים בהתאמה אישית שחוסכות מאות ואף אלפי שקלים בשנה ואף ליהנות מכיסויים נרחבים לרכבי יוקרה, שטח ועוד.

התאמת הרכב לדרישות החדשות

האפשרות השנייה נמצאת בידי היבואנים שיכולים להיערך מראש לדרישות התקינה העתידית ולדרוש מהיצרן להתאים את הרכבים לתקינה זו. במקרה וההתאמה תתבצע כבר בפס הייצור במפעל היצרן, הרכב לא יושפע מעליית המס.

רכישת הרכב עד סוף השנה או רכישת רכב עם אפס קילומטר

דרך נוספת לחסוך בעלויות היא לרכוש רכב שכבר נמצא במגרש או שיצא מהמגרש ושייך לשנתון קודם (רכבי אפס קילומטרים) אך טרם עלה לכביש. תוכלו לרכוש את הרכב בטרם סיומה של השנה האזרחית. על רכבים אלו לא תחול העלייה הצפויה במחירים כתוצאה משינוי התקינה.

בשלושת המקרים הללו ניתן לחסוך עשרות אלפי שקלים וליהנות מרכב חדש, איכותי וירוק.

לסיכום

בחודש אפריל צפויה לחול עליה במחירים לקבוצת הרכבים הירוקים והלא מזהמים כמו הרכבים ההיברידיים, שנהנו עד-כה מדרגת זיהום נמוכה וכן הרכבים הקומפקטיים. כתוצאה משינוי בתקינה, ירדו אחוזי ההנחה שניתנו עד היום לקבוצות רכבים מסוימות. וככל שחלים שיפורים טכנולוגיים ונכנסות לשוק מכוניות משוכללות יותר, עליית המחיר תמשיך ותעלה לדגמים הקיימים, במטרה לעודד את הציבור לרכוש את הרכבים הירוקים והמזהמים פחות בשוק.

תאריך:  26/03/2019   |   עודכן:  26/03/2019
אורן ברנע
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il