בשעות הבוקר (יום ו', 12.4.19), במה שבהנהלת הרכבת מגדירים כצעד ארגוני פראי ובלתי חוקי, הודיעו 8 פקדים (מנהלי תנועה בפיקוד הרכבות הארצי) על מחלה. נסיקה של מאות אחוזים במספר הודעות המחלה ביחס לימים כתיקונם.
מדובר על קרוב למחצית ממצבת הפקדים, שעומדת על 21. ארבעה פקדים סיימו מעט לפני השעה 8 משמרת שהחלה בשעה 22:00 אמש והוארכה בשעתיים נוספות, ואינם יכולים להמשיך בעבודה על-פי נוהל הבטיחות. שאר 9 הפקדים מסרבים בשלב זה לענות לטלפונים המבקשים להקפיצם למשמרת.
בשל כך, ומסיבות בטיחותיות אשר אינן מאפשרות הפעלת תנועת הרכבות עם פחות מ-4 פקדים במשמרת, נאלצת הנהלת הרכבת לעצור את תנועת הרכבות ברחבי הארץ, בהתאם לנהלי הבטיחות, עד לעצירה מוחלטת בשעה 8:00. זאת עד לפני הצהריים. כתוצאה מכך בוטלו כ-80 רכבות נוסעים.
בהנהלה אומרים כי מדובר על פגיעה קשה של ועד העובדים בראשות
גילה אדרעי בציבור הנוסעים בימי שישי, לצד החיילים הרבים אשר עושים שימוש ברכבות.
שר התחבורה ישראל כ"ץ גיבה את החלטת ההנהלה לעצור את תנועת הרכבות, והורה לה לפנות מיד לבית הדין לעבודה על-מנת שזה יורה לעובדים לשוב מיד לעבודה, ובמקביל לנקוט צעדים משמעתיים כנגד יו"ר הוועד וחבריה. כ"ץ אמר כי לא יאפשר אנרכיה. לדבריו, הנוסעים לא יהיו בני ערבה בידי קבוצה המנסה לסחוט הטבות בכוח ובבריונות.
יו"ר הוועד אדרעי זימנה את העובדים לשיחות במטרה להחזיר את תנועת הרכבות לסדרן. עו״ד
סיגל פעיל המייצגת את ועד עובדי
רכבת ישראל מסרה: ״הנהלת הרכבת מפיצה חדשות כזב במטרה לפגוע בעובדיה ובנציגיהם. מדובר בשני עובדים חולים שבמקום לגייס להם מיד מחליפים, הנהלת הרכבת גייסה אנשי יחסי ציבור שיפרסמו חדשות כזב בתקשורת. הוועד גילה את הדבר רק מהתקשורת ומיד פעל לגייס מחליפים. בתוך רבע שעה גייסו יו״ר הוועד ויו״ר סקטור התנועה בוועד, עובדים שהגיעו מיד להחליף את שני החולים. לא מנהלים יחסי עבודה באמצעות התקשורת. אם הנהלת הרכבת צריכה עזרה בניהול כוח אדם שתפנה לוועד בדרך ישירה ולא תבזבז כספי ציבור על הודעות כוזבות ועל החלטות חסרות אחריות שפוגעות בציבור כולו״.