משרד התחבורה התעכב שוב, והארגון-מחדש (הרפורמה) במוניות השירות, שאמור היה לצאת לפועל עד סוף שנת 2019, צפוי להידחות בשנה נוספת בחלקים נרחבים מהארץ - בירושלים, בצפון הארץ (מצפון לנתניה), ביהודה והשומרון, בבקעת הירדן וביתר העמקים, וכן באזור אילת.
מאז שחוקק תיקון 120 לפקודת התעבורה בפברואר 2018, פורסמו הליך תחרותי למיון מוקדם של הכשירים להתמודד על הפעלת אשכולות הקווים וכן הליכים תחרותיים לעשרה אשכולות קווים, בהם אשכולות שירות במרכז הארץ - בשפלה ובשרון (עד נתניה) ואשכולות בצפון הנגב. כלומר, כ-40% מאשכולות הפעלה.
בתשעה מהליכים אלה יש זוכים העתידים להתחיל לפעול במועדים שונים בחודשים הקרובים. עם זאת, יש צורך בעריכת הליכים תחרותיים לעוד 14 אשכולות, 8 מהם באזורים בהם פועלים קווי שירות למוניות לפי החוק הקודם. אלה אינם עתידים להגיע לשלב תחילת הפעלה על-ידי הזוכים, עד המועד שנקבע בהוראת מעבר - סוף 2019.
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה אינה מסבירה את פשר העיכוב בהליכי המכרזים, אך בתזכיר חוק שהיא מפרסמת (יום ה', 20.6.19), היא מבקשת לדחות את המועד האמור בשנה אחת עד ליום 31 בדצמבר 2020, כך שיתאפשר המשך שירות של קווי שירות במוניות במקומות בהם לא תתחיל עדיין הפעלת קווים על-ידי הזוכים בהליכים התחרותיים.
לאחרונה בוטל המכרז לאשכול קווים בשכונות הדרומיות של תל אביב, רמת גן וגבעתיים, כולל קו 16 החדש מדרך הטייסים לים. זאת משום שהזוכה בו, מוניות הדר-לוד, חזרה בה מהצעתה למרות שהיא חשופה לקנס אפשרי בסך 235 אלף שקל. זאת משיקולי חוסר רווחיות בכניסה למהלך.
חבר הכנסת לשעבר
איתן כבל, שעמד בראש ועדת הכלכלה שהכינה את החוק ועקבה אחר ישומו, תקף את ישראל כ"ץ: "פשוט לא יאמן איזה פער מתקיים בין ההצהרות של שר התחבורה היוצא לדרך בה מתבצעות ההחלטות. הרפורמה במוניות השירות אושרה בחוק בעקבות דרישתי שענף מוניות השירות לא רק שלא יעלם כפי שרצה המשרד, אלא יהפוך לכלי מרכזי המקשר בתחבורה הציבורית. בנוסף, נענתה דרישתי להגדיל באופן משמעותי את מספר המוניות ברחבי הארץ וגולת הכותרת הייתה שמוניות שירות יחלו לפעול לראשונה גם בירושלים וסביבותיה, ומעל לכל זאת יופעל בכל מונית השירות רב-קו מסובסד, שזו מהפכה של ממש. לצערי, הרפורמה מדשדשת לא רק באזור ירושלים אלא בכל הארץ, והמשרד מנצל את העובדה שהכנסת בפגרת בחירות, ואין בנמצא מי שיעקוב אחר ההתקדמות של הרפורמה".