|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

בעקבות חשיפת מעריב:

ח"כ איתן: ללא הכחשה ברורה <br>מצד שרון לא נוכל להמשיך לסדר היום

עמרי שרון: אני לחלוטין לא מודאג; האופוזיציה מגישה הצעות אי אמון; ח"כ פינס פנה למבקר המדינה בבקשה לפתוח בחקירה חיצונית לבדיקת פרשת טננבאום
03/03/2004  |     |   חדשות   |   תגובות

יואב יצחק
שרון: לא ידעתי על קשריו המשפחתיים עם טננבאום

עיתון מעריב הצליח הבוקר (יום ד', 3.4.04) להסעיר את המערכת הפוליטית וכמעט כל בית בישראל, עת חשף קשר עסקי סמוי מן העבר - בין ראש הממשלה אריאל שרון לחותנו של טננבאום, שמעון כהן - אביה של אסתר טננבאום [רעייתו בנפרד של אלחנן טננבאום].

ההתעוררות הפוליטית קשורה לכך, כי על אף קשר זה שהתקיים לפני כ-25 שנה, נמנע שרון מלגלות מידע זה כששידל את שרי הממשלה לקדם ולאשר את העסקה עם החיזבאללה, במסגרתה הוחזר לישראל אלחנן טננבאום [ראו קישור].

ח"כ מיכאל איתן, יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת אומר בעקבות חשיפת הפרשה ב'מעריב' כי ראש הממשלה צריך לצאת בהכחשה והנושא כולו באופן שיאפשר לחברי סיעתו להמשיך בעבודה.

"מעריב הוא עיתון בעל השפעה ועיתון מכובד וכאשר הוא מאשים את ראש הממשלה לא רק שאין לו זכות שתיקה אלא חלה עליו חובת ההכחשה. ראש הממשלה צריך לצאת בהכרזה עוד היום ולא באמצעות לשכה או דובר", הוסיף איתן.

לדברי איתן, "יש תחושה לא נעימה ומצטברת, אבל אם תהיה גישה נכונה מצידו (ראש הממשלה) נוכל להמשיך לסדר היום, אך אם לא תהיה הכחשה טוטאלית יהיה קשה להמשיך הלאה. אני מקווה שלראש הממשלה יש הסברים טובים כדי שנוכל להמשיך בעבודה שלנו".

עמרי שרון: אני לחלוטין לא מודאג

בראיון לתוכנית הבוקר של רשת ב' אמר עמרי שרון, בנו של רה"מ, כי הוא לחלוטין אינו מודאג. "נדהמתי אתמול לשמוע את זה. זה הצחיק אותי, עד שראיתי את הממדים... אף אחד מאיתנו לא ידע על שום דבר או על כל קשר..."

"היה קשר עם שמעון כהן ושני שותפיו... הקשר נוצר... מסביב לנושא של שיווק... כמו שהוא אמר את זה כחודש וחצי הקשר התקיים... החברות והידידות נשארו לפי דעתי גם אחרי זה, לא היה קשר עסקי אחרי זה... אנחנו הופתענו מהסיפור שאיננו וכן הופתענו מהסדר גודל..."

"העסקה של השבויים... העניין של טננבאום היה כל כך חשוב לרה"מ בגלל הדאגה שלו לשבויים, ואתה יכול לראות את זה לכל אורך השנים... הנושא של הפקרת שבויים (חשוב לרה"מ)... לכן הוא כל כך עמד על כך... הוא לא ידע ששמעון כהן... קשור לטננבאום. הוא לא הכיר את הקשר הזה".

"אני לחלוטין לא מודאג" - כך סיכם עמרי שרון את דבריו.

סיעות האופוזיציה מגישות הצעות אי אמון

סיעת מרצ שמיהרה להגיב, מסרה כי בכוונת חבריה להגיש הצעת אי אמון בשבוע הבא (יום ב') נגד הממשלה. כמו-כן קוראת הסיעה לראש הממשלה להתפטר מתפקידו.

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ דליה איציק, הודיעה כי בכוונתה לכנס עוד היום התייעצות סיעתית דחופה על-מנת לבחון את ההיבטים המשפטיים בפרשה נוספת זו. כן הגישה הצעת אי אמון נגד הממשלה בנושא אי גילוי הנאות של ראש הממשלה בדבר עסקיו הפרטיים עם משפחת טננבאום.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון: "מדובר בחוסר גילוי נאות מצדו של ראש הממשלה, שהפעיל את כל כובד משקלו לביצוע העסקה. ראש הממשלה ידע יותר מדי דברים ולא סיפר עליהם, ולכן הוא צריך ללכת הביתה".

חברה לסיעה, ח"כ רן כהן דורש הקמת ועדת חקירה ממלכתית בעניין זה, שתבדוק את תהליך קבלת ההחלטות והשיקולים שהביאו לביצוע העסקה עם החיזבאללה. ח"כ כהן: "ראש הממשלה אינו אדם השוכח חברים ושותפים, וטענתו שלא ידע על הקשר עם טננבאום מריחה לא טוב. הסתרת המידע משרי הממשלה הופכת את העסקה ללא לגיטימית גם אם השיקולים לא הושפעו מהקשר האישי. ראש הממשלה חייב היה לעשות גילוי נאות לפני השרים ואולי אז ניתן היה לבחון את להיטותו לבצע העסקה".

- ח"כ אופיר פינס-פז (העבודה), חבר בוועדת ביקורת המדינה אומר כי אם שרון טוען שהפרסום אינו נכון שיזום בדיקת פוליגרף. "זה לא הגיוני שבמשך כל שלושת השנים הוא לא קישר בין שמעון כהן לטננבאום ולכן אני ממליץ לו, אם הוא מתעקש על גרסתו, שיזום בדיקת פוליגרף לצורך ביסוסה". ח"כ פינס-פז פנה הבוקר למבקר המדינה בדרישה לפתוח בחקירת כל הבטי פרשת טננבאום בטענה כי הדברים שמתגלים מאז חזרת טננבאום ארצה מחייבים חקירה חיצונית באמצעות מבקר המדינה.

- בעקבות הגילויים על קשריו של ראש הממשלה למשפחת טננבאום טוען ח"כ איתן כבל (העבודה) כי ההיסטוריה של ראש הממשלה רצופה באי אמירת האמת. "נמאס לנו להתעורר כל בוקר לשערוריה חדשה בביתו של ראש הממשלה המסתמן כלא יודע ומנותק סדרתי. הגיעה העת שראש הממשלה יעמוד בפני הציבור ויציג סוף סוף את מה שהוא יודע". עוד טוען ח"כ כבל, כי הוא מקווה שבכל מה שקשור לניהול המדינה, ראש הממשלה מעודכן יותר.

גם ח"כים בקואליציה מבקשים לפתוח בחקירה

סיעת שינוי תקיים בשבוע הבא דיון לשם החלטה בדבר צעדיה ועמדותיה בעניין פרשת טטנבאום. חברי הסיעה ושריה התנגדו לעסקה והביעו תהיות בדבר ההיגיון שבה.

יו"ר הסיעה, רשף חן: "אני רוצה בכל מעודי להאמין כי ראש הממשלה פעל בעניין זה בתום לב ואיני מוכן להיחפז למסקנה אחרת ואולם אם התברר כי הוסתרו פרצי מידע מהותיים הרי שהדבר הוא החמור ביותר".
ממלא מקום ראש הממשלה, שר התמ"ת אהוד אולמרט גונן על ראש הממשלה בראיון לרשת ב' של קול ישראל: "אנחנו יכולים לקבל החלטות לא רק על סמך מה שמתגלה חודש או שנה לאחר קבלת ההחלטה. השאלה היא מה ידענו בעת שהתקבלה ההחלטה ומה יכולנו לדעת. התעודדתי לפחות שאריק שרון לא נחשד שהוא מעורב בעסקת הסמים. עד כמה נרדוף את האיש? עד כמה אנחנו ננסה לספק את היצר הנורא הזה שיש לנו בחברה הישראלית לרסק את כל גיבורנו?... להניח שטננבאום, קשור למישהו שהיה איתך באיזושהי צומת מזדמנת בחייך ולהניח שעל סמך זה אריק שרון קיבל את אותה החלטה?"

"זה נכון שאני הייתי בעד העסקה... אריק שרון מעולם לא פנה אלי... כדי שאני אנסה לשכנע מישהו. הוא מעולם לא עשה קמצוץ של מאמץ כלשהו יוצא דופן בהקשר הזה כדי לגייס אותי... אני זוכר את אריק, היה שליו לחלוטין... אין ספק שהוא תמך בקיומה של העסקה הזאת מנימוקים שהוא הסביר אותם. הם עומדים לעצמם, והם נימוקים כמו שלי היו נימוקים... אלא אם כן יגלו שלכל אחד היה קשר לבת-דודה, ולסבתא, ולחבר שהוא היה איתו בצבא. החברה הישראלית היום הולכת ומאבדת בגרעין המאד פנימי שלה את תחושת הסולידריות שפעם כל כך אפיינה אותה. אני אגב יכול להבין איך זה מתלבש על פרשייה מן הסוג הזה... (בשל עסקת הסמים)".

"בוודאי שהוא היה צריך לציין את זה אבל אני מאמין לו שהוא לא היה ער לזה. אם מישהו באופן קונקרטי לא בא ואמר לו, אין לי שום סיבה לא להאמין. הדבר המהותי בעיני הוא האם אני כאדם שמאמין, שעושה שיקולים סבירים, יכול לחשוב או לשער שרה"מ קיבל את ההחלטה הזאת משום שלפני 30 שנה היה לו איזה קשר עם איזשהו בן-אדם שקשור למר טננבאום... הוא [שרון] חוזר ואומר שהוא לא ידע על הקשר הזה. נדמה לי שהנסיון לחבר את הפרטים הטכניים של עיתון מעריב עם הדרך שבה נתקבלה ההחלטה, לפי דעתי זה עושה עוול לרה"מ. אנחנו נעבור את זה ביחד עם שרון".

- יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, אמר כי יש לו מחלוקת מהותית עם שרון בנושא פרשת טננבאום. גם אם העובדות שפרסם מעריב נכונות, אמר שטייניץ, הרי ש"הפרשנות של מעריב ניראית לי מרחיקת לכת. גם אם היה קשר עם חותנו של טננבאום לפני כמה עשרות שנים, אני משוכנע שזה לא היה שיקול מרכזי". שרון לא חדל להיות פטריוט - בגלל אותו קשר, אמר.

- ח"כ אהוד יתום (ליכוד), החבר בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, אמר הבוקר בתגובה לדיווחים אלו כי אי גילוי נאות יכול לעורר סימני שאלה מיותרים ומוטב היה אילו דאג שרון לשקיפות. "גילוי נאות הוא דבר חשוב, ואין ספק שהשרים היו צרכים לדעת על הקשר המשפחתי של שרון עם משפחת טננבאום". ח"כ יתום קרא לפתוח בחקירה של ועדת המשנה לשירותים חשאיים, כי לא ברור איך כל העסק הזה התנהל.

- יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ יורי שטרן, אומר בתגובה לפרשה, "קראתי לעסקת מחבלים תמורת טננבאום טירוף מערכות והיום היא נראית עוד יותר מטורפת. אני מצפה משרי הממשלה אשר הצביעו בעדה בזמנו לא לטעות שנית ולא לתת יד לעסקה החדשה שמציע ראש הממשלה - שטחים תמורת טרור".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מציע לראש הממשלה להשתמש במכשיר הפוליגרף כדי להוכיח את טענותיו. "בפרשת טננבאום התגלו ראיות לכאורה לניגוד עניינים חמור בתפקודו של שרון. על מנת להסיר ספק ציבורי אפשר לנצל את מכשיר הפוליגרף העומד ממילא במשרדי השב"כ בחקירת טננבאום ולהציע לראש הממשלה להצהיר את מה שיש לו כשהוא מחובר למכשיר".

- ח"כ שאול יהלום (מפד"ל) אומר בתגובה כי ראש הממשלה חייב מיד לתת לציבור תשובות ברורות ואם יתברר הפרסום כנכון, על שרון לשאת באחריות ולהתפטר מתפקידו. "אם נכונות העובדות, הרי שעל ראש הממשלה להתפטר מתפקידו על שהסתיר מהציבור מידע חיוני שכזה".

- ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) ביקשה הבוקר לקיים דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בהשתתפות ראש הממשלה. לדבריה, יש לראות בחומרה אפילו קשר עקיף את העדר חוסר הגילוי הנאות בפרשה.

תאריך:  03/03/2004   |   עודכן:  03/03/2004
רנית נחום-הלוי, הדר פרבר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנהלת HP העולמית הודיעה אמש (יום ג', 2.3.04), כי גיל רוזנפלד מונה לתפקיד מנכ"ל HP בישראל. המינוי יכנס לתוקפו מיידית.
03/03/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
שופטת בית המשפט העליון, דליה דורנר, פורשת היום (3.3.04) מתפקידה כשופטת, אותו היא ממלאת מ-1979. שופטי בית המשפט העליון התכנסו הבוקר מעט אחרי 09:00 לכבודה של דורנר, כדי להיפרד ממנה בטקס פומבי שנערך באולם הגדול בבית משפט זה.
03/03/2004  |  יואב יצחק  |   חדשות
מדעני נאס"א דיווחו אתמול (יום ג', 2.3.04) על ממצאים חדשים של רכב המאדים "אופורטיוניטי", המצביעים על כך שבעבר היו מים על המאדים, במצב צבירה נוזלי ובכמות שיכלה לקיים חיים.
03/03/2004  |  יפעת גדות  |   חדשות
הסקרים בארה"ב ממשיכים לנבא ניצחון לסנאטור ג'ון קרי בכל יתר המדינות שבחרו את מועמדן. בעקבות ניצחון בשבע מתוך 10 המדינות בהן נערכו הלילה (ד') בחירות מקדימות למפלגה הדמוקרטית, יתמודד הסנאטור קרי על הנשיאות - מול ג'ורג' בוש.
03/03/2004  |  רנית נחום-הלוי  |   חדשות
בחודש פברואר קטן מספר ימי האשראי ב-6 ימים ל-119 יום. מגמת ההטבה בימי האשראי החלה בחודש ינואר, שבו נרשמה הטבה של יומיים במוסר התשלומים לסך של 125 ימי אשראי. סך הכל נרשמה בחודשיים האחרונים הטבה של 8 ימים במוסר התשלומים של המשק הישראלי.
03/03/2004  |  אלונה קורן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il