|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

החזיר את המנדט לנשיא

נתניהו נכשל, המנדט יוטל על גנץ

ראש הממשלה שוחח עם הנשיא ריבלין בטלפון והודיע לו שלא הצליח להרכיב ממשלה "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא לאות וללא הרף, בגלוי ובסתר, להקמת ממשלת אחדות רחבה אך גנץ סרב לכל מתווה"
21/10/2019  |   איציק וולף   |   חדשות   |   בחירות 2019 (ב)   |   תגובות
כישלון שני ברציפות בהרכבת ממשלה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החזיר הערב (יום ב', 21.10.19) לנשיא המדינה את המנדט להרכבת הממשלה. המועד האחרון להצגת ממשלה על-ידי נתניהו יחול ביום רביעי הקרוב, בעוד יומיים. נתניהו שוחח עם נתניהו בטלפון ולא הגיע לצורך החזרת המנדט לבית הנשיא.

"מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא לאות וללא הרף, בגלוי ובסתר, להקמת ממשלת אחדות רחבה. במהלך השבועות הקרובים עשיתי כל מאמץ להביא את בני גנץ לשולחן המשא-ומתן. לצערי, פעם אחר פעם הוא סרב. תחילה סרב למתווה הנשיא, לאחר מכן סרב להיפגש איתי, ולאחר מכן סרב לאפשר את פגישת צוותי המשא-ומתן. הוא דחה את המתווה שהצעתי תוך חמש דקות ללא כל דיון רציני", אמר נתניהו בסרטון שפרסם במוצאי החג.

לדבריו, אם גנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים מן הרשימה המשותפת יעמוד בראש האופוזיציה ויילחם יחד עם חבריו להחלפתה במהירות.

הנשיא צפוי להטיל על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, את המנדט להקמת הממשלה. אם לא יצליח לעשות זאת בתוך 28 ימים ייספרו עוד 21 ימים בטרם תפוזר הכנסת באופן אוטומטי אם לא תוצג ממשלה חדשה. במקרה כזה - ייספרו 90 ימים נוספים עד לבחירות לכנסת ה-23. במקרה כזה - יתקיימו הבחירות לכנסת ה-23 בתחילת מרס 2020.

גנץ מתכוון לפנות קודם כל אל הליכוד. בכוונתו לזמן אל הפגישה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת, לאחר שנתניהו הזמין אותו לפגישה וגנץ סרב להיפגש איתו. לאחר מכן יפנה גנץ לכל גוש מפלגות הימין שהצהירו כי הם תומכים בנתניהו. הסיכוי לגרום לעריקה של אחת ממפלגות הימין ב-28 הימים שיהיו בידיו של גנץ הוא קלוש למדי, אולם בכחול לבן מעוניינים למסד קשרים שאולי יאפשרו להביא לעריקות ב-21 הימים האחרונים. אולם גם אפשרות זו היא בעלת סיכויים קטנים למדי נכון להיום.

הצהרת נתניהו בהחזרת המנדט:

לפני זמן קצר הודעתי לנשיא המדינה שאני מחזיר לידיו את המנדט להרכבת הממשלה. מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא הרף, גם בגלוי וגם בסתר, כדי להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. זה מה שהעם רוצה. זה גם מה שישראל צריכה, אל מול האתגרים הביטחוניים שהולכים וגדלים מדי יום מדי שעה.

במהלך השבועות האחרונים עשיתי כל מאמץ כדי להביא את בני גנץ לשולחן המו"מ, כל מאמץ כדי להקים ממשלה לאומית רחבה, כל מאמץ כדי למנוע בחירות נוספות. לצערי, פעם אחר פעם הוא פשוט סירב. תחילה סירב למתווה הנשיא, אחר כך סירב להיפגש איתי, אחר כך סירב לשלוח את צוות המו"מ שלו ולבסוף הוא סירב לדון במתווה הפשרה שהצעתי. הוא לא נתן לזה אפילו חמש דקות, שום דיון רציני, פשוט נתן תשובה אוטומטית שלילית. הוא התמיד בסירובו גם אחרי שקודם לכן נעניתי לבקשתו להיפגש עם הרמטכ"ל שהציג בפניו את מכלול האיומים והאתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם.

לצערי, הסרבנות של גנץ מעידה על דבר אחד. בני גנץ נותר שבוי בידיהם של ליברמן ולפיד. לפיד שרוצה במפלתו וליברמן שמונע משיקולים זרים שנוגעים לענייניו האישיים. גנץ לפיד וליברמן רק מדברים על אחדות. בפועל הם עושים את ההפך הגמור. הם מעודדים פילוג וחרמות. הם פוסלים את חובשי הכיפות, ואת מי הם לא פוסלים? את חברי הרשימה הערבית המשותפת. הם מתואמים איתם כל הדרך לממשלת מיעוט של השמאל.

אני רוצה שתבינו, ממשלת המיעוט תקום בתמיכתם של חברי הרשימה המשותפת, אלה שמאדירים את הטרור, אלה ששוללים את עצם קיומה של מדינת ישראל. המפלגות הערביות כבר המליצו על גנץ בפני הנשיא, בדיוק כפי שהתרעתי לפני הבחירות. ועכשיו, רק לאחרונה, הם החרימו את השבעת הכנסת וסירבו להצהיר אמונים למדינת ישראל. איך תוכל ממשלת המיעוט של גנץ שנשענת על מפלגות אלה, איך היא תוכל להילחם בטרור, בחמאס, בחיזבאללה, באירן? התשובה פשוטה, היא לא תוכל. אם גנץ יתפתה להקים ממשלה מסוכנת כזאת, אעמוד בראש האופוזיציה ואפעל יחד עם חברי להחליפה במהירות. אבל עדיין לא מאוחר, אם גנץ יתעשת, אם הוא ישתחרר מהלפיתה של לפיד וליברמן, אם הוא יזנח את רעיון ממשלת המיעוט, נוכל להקים יחד את הממשלה שמדינת ישראל כל כך זקוקה לה בעת הזאת, ממשלת אחדות לאומית רחבה, של כל אלה המאמינים במדינת ישראל כמדינה יהודית, כמדינה דמוקרטית. זה היה הפתרון וזה נשאר הפתרון.

תאריך:  21/10/2019   |   עודכן:  21/10/2019
איציק וולף
+הרשימה המשותפת תוזמן לשיחות המו"מ
08:30 22/10/19  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בסביבתו של גנץ מסרבים להתחייב לכך שחברי הכנסת הערבים יוכלו להיות חלק מהממשלה  ▪  השר הנגבי: רה"מ יגיע לכל מפגש וייצג גוש של 55 ח"כים
(הרשימה המשותפת. בדרך לממשלה?)
+מי ציוני ומי לא
08:03 22/10/19  |  מיכאל מירו   |   לרשימה המלאה
בימים שבהם יש פלונטר פוליטי, טוענים בצד הימני של המפה שמפלגות השמאל יקימו ממשלה עם תמיכה מבחוץ של מפלגות לא ציוניות כמו הרשימה המאוחדת של ערביי ישראל. טיעונים שמשמיעים ראשי מפלגות ימין שהן פוסט ציוניות, מפלגות שנשענות על תמיכת מפלגות החרדים הלא ציוניות. טיעונים שבאים מבית מדרשו של בנימין נתניהו המנהיג של הליכוד, מפלגה ציונית שנשענת כבר זמן רב על מפלגות הימין והחרדים
(הרשימה המשותפת. השלישית בגודלה בכנסת ישראל [צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90])
+עוצר ראיונות בכחול לבן
22:23 21/10/19  |  עידן יוסף
כל חברי הכנסת של כחול לבן הצטוו להימנע מהערב ועד להודעה חדשה על הימנעות ממתן ראיונות לתקשורת בתוספת בקשה להימנע מתדרוכי כתבים. הנימוק: פגיעה במהלכים של המו"מ ובסיכויים להרכיב ממשלה. בתוך כך, יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיע להקפות שניות בכפר חב"ד, שם הוא וקד עם יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ.
+פרץ ולוי אבקסיס: כישלון נתניהו - תקווה חדשה לאזרחים
22:15 21/10/19  |  איציק וולף
יו״ר העבודה גשר, ח״כ עמיר פרץ, ויו״ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, פרסמו הודעה משותפת וטענו כי דווקא הכשלון של נתניהו בהרכבת ממשלה הוא התקוה החדשה של אזרחי ישראל.

"הגיע הזמן להקים ממשלה שמציבה את אזרחי ישראל ורווחתם בראש סדר העדיפויות, תטפל באלימות הגואה, ביוקר המחיה, במצוקת הדיור, בכשלי מערכת הבריאות ותאחה את השסעים שיצר נתניהו בעשור האחרון״, טענו.
+פיטורי שר ותעלולי ביבי
21:31 21/10/19  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
דומה שהמחוקק לא צפה היאחזות כזו של ראש ממשלה בקרנות המזבח, או בקרנות הבית ברחוב בלפור
(יששכר. לא ילדה)
+ברק: מנהיגות המשרתת את עמה - רק ללא נתניהו
21:04 21/10/19  |  איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אמר כי החזרת המנדט על ידי נתניהו לנשיא המדינה מבשרת סיומו של עידן. "נפתח פרק חדש. ברכות ואיחולי הצלחה לגנץ. בעצם לכולנו. היעד: להחזיר לישראל מנהיגות עם יד בוטחת על ההגה, שמשרתת את עמה ולא את עצמה. זה מחייב ממשלה ללא נתניהו, שאיננה בהובלת הימין. אבל בהחלט, אם ניתן, בהשתתפותו. האחריות עצומה- על בכירי כל המפלגות", טען.
+לפיד: ביבי שוב נכשל, זה סדרתי
20:31 21/10/19  |  איציק וולף
בכיר כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, הגיב על החזרת המנדט להרכבת הממשלה בידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וטען כי מדובר בכישלון נוסף בסדרת כשלונות של נתניהו. "ביבי שוב נכשל. זה כבר סדרתי", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.
+כחול לבן: נחושים להקים ממשלת אחדות ליברלית בראשות גנץ
20:29 21/10/19  |  איציק וולף
ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה להחזרת המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה כי המפלגה "נחושה להקים את ממשלת האחדות הליברלית בראשות בני גנץ, שהעם בחר בה לפני כחודש״.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו נכשל, המנדט יוטל על גנץ
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצוחק
21/10/19 20:36
 
ישראל מקום שביר!!
22/10/19 05:06
2
מיקי כהן
21/10/19 20:42
3
שמחה חן
21/10/19 21:08
4
מייק
21/10/19 21:22
5
יוסי מ.
21/10/19 22:06
 
מגיב ותיק
21/10/19 22:26
 
יוסי מ.
22/10/19 00:19
 
מגיב ותיק
22/10/19 00:46
 
יוסי מ.
22/10/19 09:06
 
מגיב ותיק
22/10/19 14:02
6
שונסי גנצינר
21/10/19 22:46
 
אוריק
22/10/19 00:16
 
מגיב ותיק
22/10/19 00:58
 
אוריק
22/10/19 02:09
 
מגיב ותיק
22/10/19 09:02
7
באום
22/10/19 01:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2019 (ב)
עמיתי מרדכי (מוטי) גילת אמר בקול ישראל כך: כדי לקבל מהנשיא ראובן (רובי) ריבלין עוד 14 ימים להרכיב ממשלה מוכן ביבי להודיע על ביטול ההתחייבות לקיים גוש של 55 חכ"ים ולפתוח במשא-ומתן ישיר של הליכוד בלבד עם כחול לבן.
20/10/2019  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בנאומו המכונן בעיירה גטיסבורג שבמדינת פנסילבניה (19 נובמבר 1863), הביע הנשיא המיתולוגי של ארה"ב אברהם לינקולן את התקווה כי רעיון החופש המבוסס על עקרון "ממשלה של העם, על-ידי העם, ולמען העם" לא יחלוף מן העולם. משפט אלמותי זה טומן בחובו את התגלמותה המעשית של מורשת הדמוקרטיה האמריקנית.
ח"כ נפתלי בנט ממפלגת ימינה הצהיר על תמיכתו בראש הממשלה, בנימין נתניהו. בפוסט שהעלה במוצאי השבת הביע תמיכה בנתניהו לנוכח מה שהגדיר כניסיון מערכת המשפט "להפיל את נתניהו בגלל סיגרים וכתבות באתר וואלה". עוד ציין כי אם מערכת המשפט תצליח בניסיונה - זו תהא מכה אנושה למחנה הלאומי כולו.
19/10/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
לפחות שמונה ח"כים מכחול לבן מתנגדים לממשלה בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת, דבר שימנע את הקמתה - כך דווח בכאן חדשות.
19/10/2019  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, האשים את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בספין או באי קבלת רצון העם כפי שהתבטא בבחירות לכנסת ה-22.
18/10/2019  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2019 (ב)  /  מי ומי  
שטייניץ: גנץ כבול לברית ליברמן-לפיד  /  איציק וולף
סער: "הימים של בחירות ללא התמודדות חלפו"  /  עידן יוסף
"נתניהו נושא שם הביטחון לשווא"  /  עידן יוסף
ליברמן נוקם בחרדים  /  אפרים הלפרין
תקופת המנדט  /  יוסף אליעז
ביבי, הפעם אמת  /  דן מרגלית
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il